Εκατομμύρια άνθρωποι βασανίζονται καθημερινά από καταθλιπτικές συμπεριφορές και συνήθειες. Για κάποιους η κατάθλιψη αποτελεί ένα σύντομο επεισόδιο που εμφανίζεται μόνο μια φορά στη διάρκεια της ζωής τους…Για άλλους όμως, είναι είτε χρόνιο φαινόμενο είτε υποτροπιάζουσα ανά τα έτη κατάσταση που επηρεάζει σημαντικά την έκβαση της ζωή τους.

Η κατάθλιψη μπορεί να οδηγήσει το άτομο σε εξουθενωτική κατάσταση οδηγώντας ένα μικρό ποσοστό ακόμη και στην αυτοκτονία. Ενώ οι φαρμακευτικές εταιρείες διαρκώς διαφημίζουν την αποτελεσματικότητα της τελευταίας γενιάς αντικαταθλιπτικών, τα άτομα που πραγματικά έχουν έρθει αντιμέτωπα με τον πόλεμο της κατάθλιψης, γνωρίζουν ότι η φαρμακευτική αγωγή δεν αποτελεί πάντα βοήθεια. Για να μην αναφέρουμε ότι τα περισσότερα φάρμακα είναι γεμάτα παρενέργειες! Επίσης, πολλά μοντέλα ψυχοθεραπείας μπορεί να είναι χρήσιμα, αλλά και πάλι δεν λειτουργούν σε όλους!

Η υπνοθεραπεία έχει αναγνωριστεί ως η αποτελεσματικότερη θεραπεία για πολλά άτομα με κατάθλιψη! Μελέτες έχουν δείξει ότι είναι αποτελεσματικότερη από τη γνωστική – συμπεριφοριστική θεραπεία που θεωρείται η πιο συχνή θεραπεία για την κατάθλιψη.

Η θεραπεία της κατάθλιψης μέσω ύπνωσης μπορεί να βοηθήσει στην εύρεση της πρωταρχικής πρόκλησής της καθώς και στην εύρεση αποτελεσματικότερων συμπεριφορών αντιμετώπισης. Το άτομο καταφέρνει να νιώσει την ευτυχία βαθιά μέσα του μειώνοντας σταδιακά τις απαισιόδοξες και αρνητικές σκέψεις που συνοδεύουν συνήθως την κατάθλιψη. Στην κατάθλιψη το μοντέλο της κλινικής υπνοθεραπείας χρησιμοποιεί ένα συνδυασμό θεραπευτικών τεχνικών που στόχο έχουν να επιφέρουν θετικές αλλαγές στο βαθύ ασυνείδητο νου του ατόμου. Μέσω αυτών των τεχνικών τα άτομο συχνά αποκτά μια νέα αίσθηση ελευθερίας και μια ικανότητα να «ελέγχει» τις σκέψεις του, τη διάθεσή του και τη ζωή του γενικότερα.

Δεδομένου ότι το άγχος πηγαίνει συχνά χέρι – χέρι με την κατάθλιψη, η ύπνωση μπορεί επίσης να είναι πολύ ευεργετική, διότι βοηθά στη μείωση και ανακούφιση των αγχογόνων σκέψεων και συναισθημάτων. Αντί λοιπόν να παραμείνει το άτομο «κολλημένο» στο φαύλο κύκλο των επώδυνων σκέψεων και αισθημάτων ενοχής, αναξιότητας, απελπισίας με την κλινική υπνοθεραπεία μπορεί να οδηγηθεί στην αναζήτηση των βαθύτερων πλευρών ή της βαθύτερης πλευράς του εαυτού του από την οποία πηγάζουν αυτά τα συναισθήματα και αντιμετωπίζοντάς τα με τον ώριμο ενήλικα εαυτό να αποκτήσει μια πιο θετική εικόνα γα τον εαυτό του και η ζωή του. Το άτομο μαθαίνει πώς να ανταποκρίνεται αποτελεσματικά σε δύσκολες καταστάσεις, οι οποίες στο παρελθόν λειτουργούσαν γι’ αυτόν καταστροφικά.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι η πρόκληση καταθλιπτικής συμπεριφοράς μπορεί να οφείλεται συνήθως σε ένα τραυματικό γεγονός, μέσω ύπνωσης λοιπόν το άτομο μπορεί να οδηγηθεί σε νέες απαντήσεις αναφορικά με τα επώδυνα ερεθίσματα ή και να αποκτήσει πρόσβαση σε μνήμες οδυνηρές που έχουν κατασταλεί βαθιά στον εσωτερικό εαυτό και συμβάλλουν στην ύπαρξη καταθλιπτικής συμπεριφοράς. Η θεραπεία μέσω ύπνωσης μπορεί να τα φέρει αυτά στη συνειδητή επίγνωση βοηθώντας το άτομο να απελευθερωθεί από τα δυσάρεστα και θλιβερά συναισθήματα που συνδέονται με κάποιο συγκεκριμένο γεγονός που βίωσε το άτομο.

Υγιείς και θετικές συσχετίσεις, που δίνουν δύναμη στο άτομο μπορούν να αντικαταστήσουν αρνητικές σκέψεις και εμπειρίες που οδηγούν στην κατάθλιψη. Έτσι το άτομο στο μέλλον, θα είναι λιγότερο επιρρεπή σε παρόμοιες καταστάσεις και θα είναι σε θέση να ανταποκριθεί σε αυτές πιο θετικά.

Ενώ σχεδόν ο καθένας από εμάς μπορεί να μεταβεί σε κατάσταση ύπνωσης, η υπνοθεραπευτική διαδικασία θα είναι πιο αποτελεσματική εάν το άτομο νιώθει άνετα και εμπιστοσύνη με το θεραπευτή. Μερικοί άνθρωποι βιώνουν τα θετικά αποτελέσματα της θεραπείας πιο γρήγορα από ότι άλλα άτομα. Πολλοί παράγοντες καθορίζουν πόσο γρήγορα θα παρατηρηθούν αλλαγές από αυτά που βιώνονται. Σημαντικό ρόλο παίζει η σοβαρότητα των συμπτωμάτων της κατάθλιψης, η προσωπικότητα του ατόμου, τα κίνητρα για αλλαγή στη θεραπεία και η ειλικρίνεια κατά τη θεραπευτική διαδικασία.

Αν αγωνίζεσαι να ξεπεράσεις την κατάθλιψη και δεν έχεις βρει αποτελεσματική την φαρμακευτική αγωγή ή τα υπόλοιπα μοντέλα θεραπείας, τότε σίγουρα η κλινική υπνοθεραπεία αποτελεί μια μέθοδο που αξίζει να δοκιμάσει κανείς! Πολλοί άνθρωποι έχουν ωφεληθεί από αυτό το μοντέλο θεραπείας ξεπερνώντας ποικίλες διαταραχές και ανεπιθύμητες συμπεριφορές!

Συγγραφή άρθρου:

Κυριακή Λέντζιου
Κλινική Ψυχολόγος MSc - Υπνοθεραπεύτρια 
www.therapiamind.com 

Συγγραφή Άρθρου

Κυριακή Λέντζιου - Ψυχολόγος

Κυριακή Λέντζιου: έχει επιβεβαιωθεί από το E-Psychology

Οι πληροφορίες που αναφέρονται στον επαγγελματικό κατάλογο ειδικών παρέχονται από τους ίδιους τους ειδικούς, κατά την εγγραφή τους στο σύστημα. Όταν βλέπετε την ένδειξη «έχει επιβεβαιωθεί από το E-Psychology”, σημαίνει ότι το E-Psychology έχει ελέγξει, με email, τηλεφωνικά ή/και με λήψη των σχετικών εγγράφων, τα ακόλουθα στοιχεία:

  • Ότι ο ειδικός είναι υπαρκτό πρόσωπο.
  • Ότι τα πτυχία οι τίτλοι και οι εξειδικεύσεις που αναφέρει είναι αληθινά.
  • Ότι οι πληροφορίες που αναφέρει ισχύουν.
Κλινικός Ψυχολόγος, MSc - Κλινική Ψυχοθεραπεία - Βιοθυμική Υπνοθεραπεία
Επιστημονική Συνεργάτης - Καθηγήτρια στο Κέντρο Εφαρμοσμένης Ψυχοθεραπείας & Συμβουλευτικής - Επιστημονική Υπεύθυνη Κέντρου Εφαρμοσμένης Ψυχοθεραπείας & Συμβουλευτικής Παραρτήματος Θεσσαλονίκης

Εάν βρήκατε το άρθρο χρήσιμο, μοιραστείτε το!

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to Twitter

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου, χωρίς τη γραπτή άδεια του Τμήματος Σύνταξης του E-Psychology.gr. Εάν επιθυμείτε να αναδημοσιεύετε άρθρα, επικοινωνήστε μαζί μας στο editorial @ e-psychology.gr

Σχετικά άρθρα

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Κλινική Υπνοθεραπεία: Θα λειτουργήσει σε μένα;
Κλινική Υπνοθεραπεία

Κύρια ερώτηση που οι περισσότεροι άνθρωποι κάνουν είναι «Θα λειτουργήσει σε μένα;». Οι περισσότεροι άνθρωποι θα συμφωνούσαν ότι αυτό είναι ίσως το βασικό ζήτημα για όποιον σκέφτεται να επιλέξει την υπνοθεραπεία. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία, πράγμα το οποίο αποδεικνύεται και από την έρευνα, ότι η υπνοθεραπεία όχι μόνο οδηγεί σε αποτελέσματα, αλλά πολλές φορές κατορθώνει ναεπιτύχει αυτό που άλλες θεραπείες δεν κατόρθωσαν!

Παχαίνουν τα συναισθήματα; Βιολογική Vs Συναισθηματική πείνα!
συναισθηματική ή βιολογική πείνα

Πόσες φορές έχετε γυρίσει στο σπίτι από τη δουλειά και έχετε πιάσει τον εαυτό σας να τρώει ακατάπαυστα; Πόσες φορές σας ακυρώθηκε μια έξοδος και μείνατε σπίτι τρώγοντας υπερβολικές ποσότητες φαγητού; Πόσες φορές μαλώσατε με το σύντροφό σας και το πρώτο που κάνατε μόλις κλείσατε το τηλέφωνο ήταν να ανοίξετε το ψυγείο; Θυμάστε την τελευταία φορά που δεν μπορέσατε να πείτε αυτά που αισθάνεστε και κατατρέξατε αυθόρμητα στο ψυγείο;

Σωματική Άσκηση, Μεταβολισμός και Υποσυνείδητο! Μια συλλογική εργασία…για την απώλεια βάρους

Οι επιλογές των ατόμων όσον αφορά τη διατροφή (τόσο γενικά όσο και κάθε μέρα) καθορίζονται τόσο από βιολογικούς όσο και από ψυχοκοινωνικούς παράγοντες. Η λήψη τροφής δεν ικανοποιεί μόνο τις βιολογικές ανάγκες τις πείνας και της δίψας, αλλά και ενέργειας συμβολικές, ηθικές και πολιτισμικά καθορισμένες.

Μετατραυματικό Στρες (PTSD): Απαλλαγείτε! Η Κλινική Υπνοθεραπεία ως μοντέλο θεραπείας

Η υπνοθεραπεία αποτελεί μία από τις πιο αξιόπιστες και τεκμηριωμένες μορφές θεραπείας για τους πάσχοντες από μετατραυματικό στρες. Η διαταραχή μετατραυματικού στρες – Post Traumatic Stress Disorder (PTSD) χαρακτηρίζεται από μια σειρά συμπτωμάτων που προκύπτουν από ένα τραυματικό γεγονός στη ζωή ενός ατόμου.

Αντιμετωπίζοντας την Αϋπνία με Κλινική Ύπνωση!

Εκατομμύρια άνθρωποι υποφέρουν από αϋπνία κατά τη διάρκεια του ύπνου. Η ύπνωση μπορεί να αποτελέσει μια αποτελεσματική θεραπεία για αυτό. Το να μπορεί κάποιος να κοιμηθεί ευχάριστα και ήρεμα το βράδυ είναι απαραίτητο για αυτόν έτσι ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει αποτελεσματικά ολόκληρη τη μέρα.

Εγγραφή στο Newsletter

15νθημερο Newsletter για να λαμβάνετε στο mail σας τα νέα άρθρα, αλλά και ενημέρωση για επερχόμενα σεμινάρια, βιβλία ψυχολογίας, θέσεις εργασίας κ.α.