Δεν υπάρχουν υπερκινητικά παιδιά αλλά παιδιά με υπερκινητικότητα. Το πρώτο βήμα για όλους εμάς, γονείς, εκπαιδευτικούς και ειδικούς θεραπευτές που θα κληθούμε να αντιμετωπίσουμε τη  ΔΕΠ/Υ (Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής -  Υπερκινητικότητα) είναι να αναγνωρίσουμε τα συναισθήματα και τις σκέψεις μας απέναντι σε αυτή τη συνθήκη.

Το δεύτερο βήμα είναι να αναπλαισιώσουμε τα πιθανά αρνητικά μας συναισθήματα, δηλαδή να έχουμε μια θετική στάση απέναντί της.

Αντί να πούμε ότι ένα παιδί με ΔΕΠ/Υ :
1) Διασπάται εύκολα και δεν μπορεί να συγκεντρωθεί για να ολοκληρώσει μια δραστηριότητα, μπορούμε να πούμε ότι εστιάζει ιδιαίτερα την προσοχή του όταν έχει θετικό κίνητρο για ένα έργο.
2) Χαρακτηρίζεται από παρορμητικότητα και έλλειψη οργάνωσης, μπορούμε να πούμε ότι είναι ευέλικτο στη σκέψη και τη δράση του.
3) Δυσκολεύεται να εκτιμήσει σωστά την έννοια του χρόνου, μπορούμε να πούμε ότι είναι ακούραστο όταν κάνει μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα για το ίδιο ασχολία.
4) Δε συγκεντρώνεται εύκολα, μπορούμε να πούμε ότι διαθέτει μία οξεία  αντίληψη των ερεθισμάτων που προέρχονται από το περιβάλλον του.
5) Δυσκολεύεται να κατανοήσει πολύπλοκες οδηγίες, μπορούμε να πούμε ότι κατανοεί καλά τις συγκεκριμένες και σαφείς εντολές.
6) Είναι << αφηρημένο >>, μπορούμε να πούμε ότι διαθέτει έντονη φαντασία, επομένως προτιμά να παίρνει μέρος σε πρωτότυπες και όχι επαναλαμβανόμενες δραστηριότητες, γιατί πλήττει.   
7) Πράττει παρορμητικά χωρίς να έχει συναίσθηση των συνεπειών των πράξεών του, μπορούμε να πούμε ότι είναι πρόθυμο και ικανό να ρισκάρει.
8) Σηκώνεται συχνά από το κάθισμά του, μπορούμε να πούμε ότι είναι ένα << ζωντανό >>, γεμάτο ενεργητικότητα παιδί.
9) Καθυστερεί στην έναρξη και ολοκλήρωση των εργασιών του, μπορούμε να πούμε ότι του αρέσει η τελειότητα και θέτει υψηλούς στόχους για τον εαυτό του.
10) Παραδίδει μισοτελειωμένες τις ασκήσεις του, μπορούμε να πούμε ότι καταβάλλει προσωπική προσπάθεια παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει.

Ένα παιδί με ΔΕΠ/Υ χρειάζεται οριοθέτηση με ενσυναίσθηση (δηλαδή να μπούμε στη θέση του) και αποδοχή. Η  ΔΕΠΥ είναι μία πραγματικότητα, η οποία  μπορεί να αποτελέσει ένα πολύτιμο εργαλείο γνώσης και δράσης. Αρκεί να την κατανοήσουμε!

Συγγραφή Άρθρου

Ειρήνη Θ. Ευαγγέλου Ψυχολόγος
Επιστημονική υπεύθυνη: Specialenglish.gr

Εάν βρήκατε το άρθρο χρήσιμο, μοιραστείτε το!

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to Twitter

Κάντε εγγραφή στο 15νθημερο Newsletter για ενημέρωση σεμιναρίων, νέων άρθρων, βιβλίων, θέσεων εργασίας κ.α.


Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου, χωρίς τη γραπτή άδεια του Τμήματος Σύνταξης του E-Psychology.gr. Εάν επιθυμείτε να αναδημοσιεύετε άρθρα, επικοινωνήστε μαζί μας στο editorial @ e-psychology.gr

Σχετικά άρθρα
Κακοποίηση
Μαθαίνοντας τα παιδιά να αντιστέκονται στην βία
  • Δευτέρα, 20 Μάρτιος 2017
  • Από: Μίνα Μπουλέκου

Σχεδόν κάθε μέρα ακούμε στις ειδήσεις παιδιά να πέφτουν θύματα βίας, επιθετικής συμπεριφοράς ή να κακοποιούνται. Η βία είναι ένα φαινόμενο που έχει λάβει ανησυχητικές διαστάσεις στην σύγχρονη...

Παιδί και έφηβος, οικογένεια
Φυσιολογική ζωηρότητα και ΔΕΠ-Υ
  • Τετάρτη, 15 Μάρτιος 2017
  • Από: Ευαγγελία Κουτράκου

Οι γονείς, οι νηπιαγωγοί και οι εκπαιδευτικοί δυσκολεύονται συχνά να διακρίνουν πότε πρόκειται για μία φυσιολογική ή αποκλίνουσα συμπεριφορά των παιδιών ανάλογα με το αναπτυξιακό τους επίπεδο. Πάρα...

Παιδί και έφηβος, οικογένεια
Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας (ADHD)
  • Τετάρτη, 08 Μάρτιος 2017
  • Από: Ειρήνη Κελγιάννη

Ένα αρκετά γνωστό φαινόμενο στις μέρες μας είναι τα παιδιά να έχουν μαθησιακές δυσκολίες. Παλαιότερα δεν υπήρχε κάποια διάγνωση για τα συγκεκριμένα παιδιά με αποτέλεσμα να είναι...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Μπορούμε να παίξουμε αγγλικά στις γιορτές;
αγγλικά στις γιορτές

Τα φώτα και η  λάμψη των γιορτών κάνουν τα περισσότερα παιδιά την περίοδο αυτή, να μη θέλουν με τίποτα να διαβάζουν παρά μόνο να παίζουν. Μπορούμε να παίξουμε και να μεταμορφώσουμε μαγικά τρία γιορτινά έθιμα των Χριστουγέννων, σε ενισχυτικά μέσα εκμάθησης των αγγλικών για παιδιά που έχουν μαθησιακές δυσκολίες, δυσλεξία, διάσπαση προσοχής.

Καλή σχολική χρονιά από την αρχή...

Για να έχουμε όμως ένα καλό ξεκίνημα και επειδή όπως λένε η αρχή είναι το ήμισυ του παντός, ιδιαίτερα όσο αφορά τα παιδιά που έχουν μαθησιακές δυσκολίες στα ελληνικά μαθήματα ή και στα αγγλικά, θέλουν μια πιο ευαισθητοποιημένη προσέγγιση και προετοιμασία για το σχολικό πλαίσιο, με υπομονή και κατανόηση από τους γονείς, τουλάχιστον για τις πρώτες εβδομάδες της χρονιάς.

Παιχνίδια για αγγλικά στο αυτοκίνητο

Την περίοδο του Πάσχα είτε θα ταξιδέψουμε για να πάμε στο χωριό μας ή σε κάποιο ξενοδοχείο ώστε να περάσουμε όμορφες σύντομες διακοπές, είτε λόγω των γιορτών και της εποχής θα κάνουμε πολλές βόλτες. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα περάσουμε πολλές ώρες μέσα στο αυτοκίνητο, γιατί λοιπόν να μη τις αξιοποιήσουμε με παιχνίδια στην αγγλική γλώσσα για εξάσκηση αλλά και να περάσουμε ευχάριστα αυτές τις ώρες με τα παιδιά μας.

Γιορτινή Παιχνιδομάθηση

Υπάρχουν δύο διαφορετικά «μοντέλα» μαμάδων των γιορτών. Από τη μια πλευρά οι πιο παραδοσιακές μαμάδες που πιστεύουν ότι οι διακοπές των γιορτών αποτελούν μια θαυμάσια ευκαιρία για επανάληψη και μάθηση, ώστε ο νέος χρόνος να φέρει στα παιδιά τους πολλή γνώση.

Η δυσλεξία & τα αγγλικά διαβάζουν με τα χρώματα

Η χρήση των χρωμάτων κάνει τη  μελέτη της αγγλικής γλώσσας αποτελεσματική αλλά και ευχάριστη καθώς δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά : 
1)να υπογραμμίσουν τις σημαντικές λέξεις ενός κειμένου ( who, when, what, why, where, how ). 
2)να  διαχωρίσουν τις παραγράφους του κειμένου.