Τα παρακάτω είναι 10 προτάσεις για να βελτιώσετε τη σχέση σας.
Με βάση τις έρευνες για τα ευτυχισμένα ζευγάρια, θα ήταν καλό να τα έχετε κατά νου σαν γενικούς «στόχους», ώστε να νιώθετε καλύτερα μαζί, να αυξηθεί η οικειότητα και να αποκτήσετε πιο ουσιαστική επικοινωνία.

Να γνωρίσετε καλύτερα ο ένας τον άλλον.

Μην διστάζετε να μιλήσετε για τα πάντα. Προτιμήσεις, απόψεις, προηγούμενες εμπειρίες, συναισθήματα (στο σχολείο, στην οικογένεια, στις σχέσεις). Εκφραστείτεειλικρινάκαιεπιλέξτεκαι «θάρρος» και «αλήθεια». Μην κρατάτε μυστικά για σημαντικά ζητήματα, όπως η υγεία, τα οικονομικά, η ερωτική ζωή. Τα μυστικά δημιουργούν αποξένωση και άγχος. Είναι όμορφο να είμαστε ο πραγματικός μας εαυτός, να μας αποδέχονται ως σύνολο, να μοιραζόμαστε όσα ζήσαμε, μάθαμε, μας άρεσαν, μας ενόχλησαν.

Να περνάτε περισσότερο χρόνο μαζί.

Βρείτε τρόπους να επικοινωνείτε καθημερινά. Να κοιμάστε και να τρώτε παρέα, να μιλάτε, να ταξιδεύετε. Αυτό σας βοηθά επίσης να αποσπάσετε την προσοχή σας από τυχόν προηγούμενες εμπειρίες και άλυτα θέματα, ώστε να κερδίσετε χρόνο και δυνάμεις και να τα δείτε αργότερα πιο ρεαλιστικά.

Να έχετε μια καλή ερωτική ζωή

Αφιερώστε χρόνο στην ερωτική συνομιλία, μιλήστε ανοιχτά, μην επικρίνετε εμπειρίες, προτιμήσεις, φαντασιώσεις. Όσο κουρασμένοι ή θυμωμένοι κι αν είστε μην αποφεύγετε το σεξ και κυρίως μην το χρησιμοποιείτε σαν «τιμωρία» ή σαν «λύση» για άλλα θέματα. Το να αγγίζεστε συχνά ενισχύει τον συναισθηματικό δεσμό, ενώ η σεξουαλική και συναισθηματική στέρηση βλάπτει τη σχέση σας. Αν υπάρχει έλλειψη επιθυμίας, ή άλλα σεξουαλικά προβλήματα, σκεφτείτε πώς αυτό μπορεί να βελτιωθεί, συζητώντας ή αναζητώντας κι επαγγελματική βοήθεια.

Να γελάτε και να περνάτε όμορφα και χαλαρά.

Διασκεδάστε παρέα, κάντε πλάκα, χρησιμοποιείστε χιούμορ, κουτσομπολέψτε, βρείτε κοινά ενδιαφέροντα και κάντε τα παρέα. Οι έρευνες δείχνουν πως τα πιο ευτυχισμένα ζευγάρια είναι αυτά που εστιάζουν στα θετικά, που χτίζουν επάνω στα κοινά τους και όχι αυτά που αποφεύγουν τις συγκρούσεις ή προσπαθούν να λύσουν κάθε πρόβλημα. Επιδιώξτε τα καλά, αντί να μιλάτε συνέχεια για τα αρνητικά. Οι συγκρούσεις αντισταθμίζονται ευκολότερα με το γέλιο, το χιούμορ και συζητήσεις για ποικιλία άσχετων με τη σχέση θεμάτων.

Να συζητάτε τα σημαντικά θέματα.

Θέματα που αφορούν στην οικονομική διαχείριση, τις αξίες και τις πεποιθήσεις, την ανατροφή των παιδιών σας, τους κοινούς στόχους. Οι σχέσεις δυναμώνουν όταν κινούμαστε μαζί προς την υλοποίηση σημαντικών στόχων κι επιθυμιών. Πριν οποιαδήποτε συζήτηση, σκεφτείτε κι αποφασίστε ποια είναι για εσάς πραγματικά σημαντικά και ποια από αυτά είναι αδιαπραγμάτευτα ζητήματα.

Να αποδεχτείτε πως πάντα θα υπάρχουν κάποιες διαφορές και διαφωνίες.

Δεν είναι ανάγκη να συμφωνήσετε στα πάντα, μπορείτε απλά να συμφωνήσετε πως διαφωνείτε και αυτό δεν είναι κάτι τρομερό. Αφήστε χώρο και χρόνο για προσωπικές επιλογές κι αποφάσεις, δεν χρειάζεται στα πάντα κοινή γραμμή.

Να συζητάτε τις διαφωνίες χωρίς τσακωμούς.

Μια διαφωνία δεν χρειάζεται να οδηγεί σε καυγά. Μπορείτε να χρησιμοποιείτε επιχειρήματα και να εστιάζετε στο παρόν πρόβλημα, αποφεύγοντας τις φωνές, τις αναφορές στο παρελθόν, τους χαρακτηρισμούς, ή την ανάμιξη τρίτων. Η ικανότητα επιτυχούς επίλυσης συγκρούσεων δείχνει πάρα πολλά για την καλή προοπτική της σχέσης μας, αλλά και την προσωπική μας ωριμότητα.

Να μην είστε επικριτικοί, χειριστικοί, κακοποιητικοί.

Αυτές οι συμπεριφορές βλάπτουν τον αμοιβαίο σεβασμό, που είναι απαραίτητος σε μία υγιή σχέση. Οι έμπειροι θεραπευτές ζεύγους γνωρίζουν πολύ καλά πως η πρόγνωση δεν είναι καλή, όταν υπερισχύουν συναισθήματα όπως θυμός, εχθρότητα, περιφρόνηση, απαξίωση, αποστροφή (είτε ενδοψυχικά στον κάθε σύντροφο, είτε εμφανώς στην επικοινωνία του ζευγαριού).

Να περνάτε και μόνοι σας καλά.

Αυτό σημαίνει να τα έχει βρει ο καθένας με τον εαυτό του, να νιώθει ικανοποιημένος και να έχει και δικό του κοινωνικό κύκλο, ενδιαφέροντα, δραστηριότητες. Είναι σημαντικό να μην θεωρείτε τη σχέση σας την μοναδική πηγή χαράς κι ευτυχίας στη ζωή σας και να περνάτε όσο χρόνο θέλετε μαζί από επιθυμία, όχι από υποχρέωση ή εξάρτηση.

Να μην παρεμβαίνουν τρίτοι στη σχέση σας.

Αυτό δεν σημαίνει να απομακρύνετε τους πάντες, ούτε πως δικαιολογείστε να αποφεύγετε συστηματικά τους φίλους / συγγενείς του συντρόφου, επειδή δεν τους συμπαθείτε. Ο σεβασμός, η καλή διάθεση και κάποιες υποχωρήσεις, είναι αναγκαίες. Στραφείτε προς τη συμφιλίωση και την αρμονική συνύπαρξη (όταν χρειάζεται) και αποφύγετε τα συνεχή παράπονα και απαιτήσεις. Όμως, βεβαιωθείτε πως τις αποφάσεις τις παίρνετε μόνο εσείς ως ζευγάρι. Μην επιτρέπετε σε κανέναν τρίτο, όσο κοντινή σχέση και να έχετε, να είναι παρεμβατικός και να ανακατεύεται στην καθημερινότητα σας, ή στη διαδικασία λήψης αποφάσεων.

Όλους αυτούς τους «στόχους» δεν χρειάζεται να τους πετύχετε μονομιάς, ούτε να τα κάνετε όλα τέλεια.

Αλλά μην ξεχνάτε πως σε ένα ζευγάρι χρειάζεται να βοηθά ο καθένας τον εαυτό του, ο ένας τον άλλον και οι δυο μαζί τη σχέση.

Συγγραφή Άρθρου

Τζίνα Χονδρού - Ψυχολόγος

Τζίνα Χονδρού: έχει επιβεβαιωθεί από το E-Psychology

Οι πληροφορίες που αναφέρονται στον επαγγελματικό κατάλογο ειδικών παρέχονται από τους ίδιους τους ειδικούς, κατά την εγγραφή τους στο σύστημα. Όταν βλέπετε την ένδειξη «έχει επιβεβαιωθεί από το E-Psychology”, σημαίνει ότι το E-Psychology έχει ελέγξει, με email, τηλεφωνικά ή/και με λήψη των σχετικών εγγράφων, τα ακόλουθα στοιχεία:

  • Ότι ο ειδικός είναι υπαρκτό πρόσωπο.
  • Ότι τα πτυχία οι τίτλοι και οι εξειδικεύσεις που αναφέρει είναι αληθινά.
  • Ότι οι πληροφορίες που αναφέρει ισχύουν.

Ψυχολόγος - Msc στην Ψυχολογία Υγείας.
Άτομο, Ζευγάρι, Οικογένεια, Ομάδα. Συμβουλευτική - Ψυχοθεραπεία, Ψυχοεκπαίδευση.
Γνωσιακή & Συνθετική Θεραπεία.

Σχετικά άρθρα

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Γνωσιακή θεραπεία στην κατάθλιψη
γνωσιακή θεραπεία, κατάθλιψη

Η γνωσιακή θεραπεία, βασίζεται στη σημασία της ερμηνείας, καθώς ο καθένας μας αντιλαμβάνεται και κατανοεί με διαφορετικό τρόπο. Ο στόχος είναι η αλλαγή του τρόπου σκέψης (γνωστική αλλαγή), των δυσλειτουργικών πεποιθήσεων και των αυτόματων σκέψεων, με τελικό αποτέλεσμα τη συναισθηματική και συμπεριφορική αλλαγή. 

Κατανοήστε και αντιμετωπίστε τους φόβους σας!
αντιμετώπιση φόβων

«Οι δειλοί πεθαίνουν πολλές φορές», είχε πει ο Σέξπιρ. Εννοώντας πως κάθε φορά που δειλιάζουμε, δεν αντιμετωπίζουμε τις προκλήσεις, αποφεύγουμε το άγνωστο, το ρίσκο, τις δυσκολίες, δεν αγωνιζόμαστε για τα πιστεύω και τις επιθυμίες μας, δεν εκφράζουμε τη γνώμη μας, είναι ένας μικρός θάνατος.

Στρες στα παιδιά: τρόποι αντιμετώπισης
Στρες στα παιδιά

Ως ενήλικοι έχουμε ένα σημαντικό πλεονέκτημα σε σχέση με τα παιδιά: στην πορεία της ζωής μαθαίνουμε στρατηγικές και τρόπους αντιμετώπισης των στρεσογόνων καταστάσεων, ενώ τα παιδιά είναι πιο ευάλωτα λόγω της περιορισμένης εμπειρίας. Επίσης είναι εξαρτημένα από εμάς και δεν μπορούν να είναι αυτάρκη, δεν έχουν διαμορφώσει την ατομική τους ταυτότητα και τις κοινωνικές τους σχέσεις, βιώνουν γρήγορες και σημαντικές αλλαγές στον εαυτό τους. 

Στρες στα παιδιά: αιτίες και συμπτώματα
στρες παιδιά

Ως ενήλικοι και μάλιστα πιεσμένοι από το σύγχρονο τρόπο ζωής, αναπολούμε την παιδική μας ηλικία σαν μια περίοδο ανεμελιάς και ελεύθερης έκφρασης. Συχνά λοιπόν πιστεύουμε ότι τα παιδιά δεν μπορεί να υποφέρουν από στρες, άγχος, κατάθλιψη και τα θεωρούμε ευτυχισμένα και ξένοιαστα. Στο κάτω-κάτω, δεν έχουν εργασιακά προβλήματα, δάνεια και λογαριασμούς που τρέχουν, τη φροντίδα της οικογένειας ή δύσκολες συζυγικές σχέσεις. 

Μήπως τρέμετε την απόρριψη;
απόρριψη

Μήπως τρέμετε την απόρριψη; Αν ναι, ο φόβος αυτός καθορίζει την ζωή σας και σας εμποδίζει να πετύχετε αυτά που θέλετε. 
Γιατί;  Επειδή δεν τολμάτε να αξιοποιήσετε τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται.  Ή επειδή αυτό-σαμποτάρεστε: για παράδειγμα, βγάζετε στην επιφάνεια τα αρνητικά σας στοιχεία, φεύγετε πριν δοκιμάσετε, απορρίπτετε για να μην σας απορρίψουν.

Είστε ειδικός Ψυχικής Υγείας?

Εγγραφείτε ώστε να λαμβάνετε ενημέρωση, σχετικά με θέματα που αφορούν την επιστήμη της ψυχολογίας, έρευνες, σεμινάρια ψυχολογίας, θέσεις εργασίας Ειδικών Ψυχικής Υγείας κ.τ.λ.

Newsletter για όλους

Εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε στο mail σας νέα άρθρα ψυχολογίας, ενημέρωση για επερχόμενα σεμινάρια ψυχολογίας, ομάδες υποστήριξης, βιβλία ψυχολογίας κ.α.

Η εγγραφή σας στα ενημερωτικά δελτία της Πύλης Ψυχολογίας E-Psychology.gr είναι απόλυτα σύμφωνη με την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία για την προστασία των προσωπικών δεδομένων. Τα στοιχεία που δίνετε κατά την εγγραφή σας θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά και μόνο για την αποστολή ενημερωτικών δελτίων (Newsletters).