Σχετικά άρθρα x

 

chlidren manyΗ χρήση εικόνων ( οπτικοποίηση ) με σκοπό την κατανόηση της καθημερινής ζωής, αποτελεί το πιο σημαντικό εργαλείο εκπαίδευσης των ατόμων στο αυτιστικό φάσμα.

Το πλούσιο οπτικό υλικό ( κάρτες με εικόνες ), τα υποστηρίζει να κατανοήσουν, να οργανώσουν και να μάθουν  τις λειτουργίες της καθημερινότητάς τους. 

Γενικότερα, στο πλαίσιο των ειδικών μαθησιακών προγραμμάτων αγγλικών, οι εικόνες χρησιμοποιούνται για να ενεργοποιήσουν σημαντικές δεξιότητες των παιδιών, όπως η μνήμη  και  η κριτική σκέψη. Άλλωστε, ειδικά τα δυσλεκτικά άτομα σκέφτονται, κατανοούν και θυμούνται πρωταρχικά με εικόνες. Αυτή η διαδικασία είναι αυθόρμητη και γίνεται υποσυνείδητα. Οι νοερές εικόνες,  δηλαδή η << μετάφραση >> των αφηρημένων εννοιών καθώς και των κανόνων της γραμματικής και του συντακτικού σε σύντομες οπτικές πληροφορίες ( π.χ. σχεδιαγράμματα ), είναι η γέφυρα μέσω της οποίας τα παιδιά με ειδικές μαθησιακές ανάγκες οδηγούνται στη γνώση.

Έτσι λοιπόν εικόνες προσώπων, ζώων, αντικειμένων, συμβόλων μπορούν:

να ανακατευτούν  και να δημιουργήσουν  την πιο αστεία, ή την πιο φανταστική, ή την πιο ανατρεπτική ιστορία γραπτά ή προφορικά 

να γίνουν ερεθίσματα για ένα  διασκεδαστικά εκπαιδευτικό παιχνίδι παντομίμας 

να γίνουν ένα παιχνίδι μνήμης

να γίνουν η επιβράβευση της ημέρας, στο τέλος μίας μαθησιακής συνεδρίας.

Οι  εικόνες μπορούν να αποτελέσουν έναν  εξαιρετικό σύμμαχο στο πλαίσιο της διαφοροποιημένης διδασκαλίας της αγγλικής ως ξένης γλώσσας. Επιπλέον , τα ίδια τα παιδιά μας δίνουν πολύτιμες πληροφορίες για τον τρόπο με τον οποίο κατακτούν  αποτελεσματικά τη νέα γνώση.

Ειρήνη  Θ.  Ευαγγέλου 
Ψυχολόγος / Επιστημονική υπεύθυνη :  www.specialenglish.gr 

Συγγραφή Άρθρου

Εάν βρήκατε το άρθρο χρήσιμο, μοιραστείτε το!

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to Twitter
Σχετικά άρθρα
Παιδί και έφηβος, οικογένεια
Σύνδρομο Asperger: Αιτιοπαθογένεια της Διαταραχής και Συμπτώματα
  • Δευτέρα, 05 Σεπτέμβριος 2016
  • Από: Αικατερίνη-Μαρία Ποπρέλκα

Το σύνδρομο Asperger είναι μια διαταραχή που επηρεάζει το πώς το άτομο αντιλαμβάνεται τον κόσμο, επεξεργάζεται τις πληροφορίες που λαμβάνει και αλληλεπιδρά με τα άλλα άτομα....

Παιδί και έφηβος, οικογένεια
Asperger σύνδρομο
  • Δευτέρα, 25 Απρίλιος 2016
  • Από: Κάτια Λαζάρου

Τα τελευταία χρόνια αρκετοί γονείς παρατηρούν μια "παραδοξότητα" στη συμπεριφορά του παιδιού, απευθύνονται σε κάποιον ειδικό του χώρου της ψυχικής υγείας και συχνά φεύγουν με μια διάγνωση...

Παιδί και έφηβος, οικογένεια
Οι σκέψεις και τα συναισθήματα των γονέων σε διάφορες φάσεις μετά την διάγνωση των παιδιών τους με αυτισμό.
  • Παρασκευή, 26 Φεβρουάριος 2016
  • Από: Μαρίνα Κασσωτάκη

Οι γονείς που μεγαλώνουν παιδί με αυτισμό κατακλύζονται από πληθώρα συναισθημάτων. Το ενοχικό συναίσθημα κυριαρχεί και είναι εμφανές στις μητέρες . Πολλές φορές παρατηρείται οι γονείς να αυτόκατηγορούνται. Το βασικό συναίσθημα των γονιών είναι η άρνηση. Οι γονείς τις περισσότερες...

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Οι πληγές των οικογενειακών μυστικών

Πρέπει να ξεπεράσουμε το βάρος της σιωπής, αν θέλουμε να βρούμε μια διέξοδο. Η ίδια μας η επιβίωση εξαρτάται από την επικοινωνία.Alida Gersie
Κάθε οικογένεια κουβαλάει μέσα της κάποια μυστικά, μικρά ή μεγάλα. Από τη φύση του ένα μυστικό δεν είναι κάτι κακό .  

Τα μυστικά γίνονται  ‘παθογόνα’  όταν αφορούν σε οδυνηρά γεγονότα, που παραμένουν ανείπωτα και για τα οποία απαγορεύεται να μάθουμε περί τίνος πρόκειται. 

Η δυσλεξία παίζει την Πρωτοχρονιά!

children drawingΣτις γιορτινές ημέρες τα παιδιά θέλουν αποκλειστικά  να παίζουν. Μπορούμε, λοιπόν,  κάποια κλασσικά παιχνίδια να τα μεταμορφώσουμε μαγικά με πρωτοχρονιάτικη λάμψη σε εκπαιδευτικά, συνδυάζοντας μαζί παιχνίδι και τεχνικές μάθησης για την ελληνική ή και αγγλική γλώσσα, σε παιδιά που έχουν μαθησιακές δυσκολίες,  δυσλεξία  και όχι μόνο…

Αποκλειστική συνεργασία του Mediterranean Professional Studies με το Κέντρο Αποθεραπείας και Αποκατάστασης ΑΝΑΠΛΑΣΗ

To Mediterranean Professional Studies(MPS), το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης του Mediterranean College ανακοινώνει την έναρξη του πιστοποιημένου και  μοναδικού στην Ελλάδα προγράμματος «Επαγγελματική Εξειδίκευση στη Δυσφαγία: Προβλήματα Μάσησης και Κατάποσης: Από την Θεωρία στην Κλινική Πράξη».  

Ένα πρόγραμμα που περιλαμβάνει Κλινική Πρακτική  σε ένα μεγάλο  εύρος περιστατικών όπως:

Εγκεφαλικά – Επίκτητες Νευρολογικές Διαταραχές

Κρανιοεγκεφαλικές Κακώσεις 

Καρκίνος στον Οισοφάγο

Νόσος Κινητικού Νευρώνα

Νόσος Alzheimer

Νόσος του Parkinson 

Σκλήρυνση κατά Πλάκας  

Η Κλινική Πρακτική των συμμετεχόντων, πραγματοποιείται μέσω αποκλειστικής συνεργασίας του MPS με το Κέντρο Αποθεραπείας και Αποκατάστασης ΑΝΑΠΛΑΣΗ.

Η «ΑΝΑΠΛΑΣΗ» είναι το μοναδικό διαπιστευμένο Κέντρο Αποθεραπείας και Αποκατάστασης στη χώρα μας. Είναι επίσης ο πρώτος Φορέας Υγείας στην Ελλάδα και το πρώτο Κέντρο Παροχής Υπηρεσιών Υγείας και Αποκατάστασης στην Ευρώπη, στο οποίο απονεμήθηκε Πιστοποιητικό Ποιότητας για τις υπηρεσίες που προσφέρει και το σύνολο των λοιπών δραστηριοτήτων του, από τον Εθνικό Φορέα Πιστοποίησης Συστημάτων Διαχείρισης Ποιότητας της Γερμανίας (DQS). “Σήμερα, η «ΑΝΑΠΛΑΣΗ» έχει καταστεί συνώνυμη της έννοιας «ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ» και παραπέμπει στην πλέον καινοτόμο, σύγχρονη και ποιοτική έκφανση των υπηρεσιών Αποκατάστασης, όχι μόνον στην Ελλάδα, αλλά και διεθνώς…” δηλώνει χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της “ΑΝΑΠΛΑΣΗΣ» Δρ Χρήστος Ε. Γεωργόπουλος- Διευθυντής του Νευροχειρουργικού Τμήματος του Κοινωφελούς Ιδρύματος "Νοσοκομείο ΕΡΡΙΚΟΣ ΝΤΥΝΑΝ". 

Το πρόγραμμα « Επαγγελματική Εξειδίκευση στη Δυσφαγία: Προβλήματα Μάσησης και Κατάποσης: Από την Θεωρία στην Κλινική Πράξη»  απευθύνεται σε τελειόφοιτους φοιτητές Λογοθεραπείας (ΑΤΕΙ και Ιδιωτικών Κολλεγίων), πτυχιούχους τμημάτων Λογοθεραπείας (ΑΤΕΙ, Ιδιωτικών Κολλεγίων και Πανεπιστημίων της αλλοδαπής) και σε Επαγγελματίες Λογοθεραπευτές. Επιστημονικοί υπεύθυνοι του προγράμματος είναι η Κα Θάλεια Ζολώτα (Δ/ντρια και Επιστημονικός Σύμβουλος του τμήματος Λογοθεραπείας στο Κέντρο Αποθεραπείας και Αποκατάστασης «Ανάπλαση» & υπεύθυνη Κλινικής Πρακτικής Mediterranean College & Mediterranean Professional Studies) και ο Κος Νικόλαος Λίτινας (Επιστημονικός συνεργάτης (καθηγητής) στο Α. Τ. Ε. Ι. Πατρών στο τμήμα Λογοθεραπείας με αντικείμενα διδασκαλίας τις Νευρογενείς Διαταραχές Ομιλίας, τις Διαταραχές Κατάποσης, τον Τραυλισμό και την εποπτεία των Κλινικών Α και Β στη Κλινική του τμήματος & καθηγητής στο  Mediterranean College & το  Mediterranean Professional Studies). 

Το Mediterranean Proffesional Studies αποτελεί την φυσική συνέχεια του Mediterranean College,  του Κολλεγίου με τη μεγαλύτερη εμπειρία και ιστορική διαδρομή στις σπουδές Ψυχολογίας στην Ελλάδα από το 1997. Η διδασκαλία των προγραμμάτων του περιλαμβάνει  διαλέξεις, εργαστήρια, tutorials, προβολές DVD, role-plays, debates, ομαδικές εργασίες, εξετάσεις, παρατήρηση, θεραπευτικό ημερολόγιο, poster presentations, παρουσιάσεις, ατομική έρευνα ενώ συμπράττει με Τμήματα Δια Βίου Εκπαίδευσης κρατικών Βρετανικών Πανεπιστημίων, Διεθνείς Επαγγελματικούς Φορείς - Συλλόγους και Παγκοσμίως Αναγνωρισμένους Φορείς Πιστοποίησης. 

Στοιχεία επικοινωνίας Mediterranean Professional Studies

Αθήνα:

Πατησίων 107 & Πελλήνης 8, τηλ.: 210 8899600

Θεσσαλονίκη:

Εγνατία 2-4, τηλ.: 2310 287779 / 2310 547708-808

 Web: www.medcollege.edu.gr/mps 

Πανελλαδικό τηλεφωνικό κέντρο, χωρίς χρέωση, μόνο από σταθερό: 800 11 939393

Mediterranean College-Νέο Συμβουλευτικό Κέντρο στα πρότυπα των Πανεπιστημίων του εξωτερικού

Στα πρότυπα των καλύτερων πανεπιστημίων του εξωτερικού και στο πλαίσιο της στρατηγικής σημασίας συνεργασίας με το University of Derby, ένα από τα 50  καλύτερα Βρετανικά Πανεπιστήμια (Guardian University Guide 2015), το Mediterranean College ανακοινώνει με χαρά και υπευθυνότητα την ίδρυση του Συμβουλευτικού του Κέντρου.  Μια πρωτοπόρα δομή του Κολλεγίου  που στόχο έχει να προσφέρει στους σπουδαστές του την υποστήριξη και τη βοήθεια που χρειάζονται σε αυτή την τόσο σημαντική περίοδο της ζωής τους.

Η μετάβαση είτε από το Λύκειο στο Πανεπιστήμιο ή από την εργασία στην  περαιτέρω εκπαίδευση - με στόχο την συνεχόμενη επαγγελματική εξειδίκευση - μπορεί να είναι ιδιαίτερη για πολλούς. Στη μεταβατική αυτή περίοδο, ο εξειδικευμένος επαγγελματίας (σύμβουλος) μπορεί να συμβάλει με την υποστήριξή του  στην αντιμετώπιση θεμάτων που απασχολούν τον σπουδαστή,  μέσα σε ατμόσφαιρα σεβασμού, πλήρους κατανόησης και απόλυτης εχεμύθειας.

Το Συμβουλευτικό Κέντρο του Mediterranean College παρέχει τις ακόλουθες υπηρεσίες: 

-Υποστηρικτική Παρέμβαση 

-Πληροφορίες Αυτοβοήθειας

-Εκπαίδευση 

-Παραπομπή σε δομές ψυχικής υγείας*

-Ενημέρωση και διασύνδεση με ειδικευμένες δομές και οργανισμούς

-Πρακτική άσκηση και εκπαίδευση σε Μεταπτυχιακούς φοιτητές Συμβουλευτικής & Ψυχοθεραπείας 

-Εποπτεία σε Μεταπτυχιακούς φοιτητές Συμβουλευτικής & Ψυχοθεραπείας 

-Group processing 

*Εφόσον το ζήτημα που έχει προκύψει δεν αντιμετωπιστεί εντός συγκεκριμένου αριθμού συνεδριών  από  το Συμβουλευτικό Κέντρο του Mediterranean College, ο αρμόδιος σύμβουλος θα παραπέμψει τον φοιτητή  σε εξειδικευμένα κέντρα ατομικής ή ομαδικής συμβουλευτικής – θεραπείας που συνεργάζονται με το Κολλέγιο.

Το Συμβουλευτικό Κέντρο του Mediterranean College είναι ανοιχτό σε όλους τους φοιτητές του κολλεγίου καθώς και το προσωπικό και οι υπηρεσίες του παρέχονται δωρεάν. Επιστημονικός Υπεύθυνος του Συμβουλευτικού Κέντρου είναι ο σύμβουλος και καθηγητής του Κολλεγίου κ. Γιώργος Θωμάς, ενώ Διοικητική Υπεύθυνη του κέντρου είναι η σύμβουλος και καθηγήτρια του Κολλεγίου Δρ. Ευαγγελία Μαραγκού. 

Για περισσότερες πληροφορίες: 

Mediterranean College: Τηλ: 210 8899600 & www.medcollege.edu.gr 

Πότε θα ήταν καλό να αναζητά κάποιος ψυχολογική υποστήριξη;

Όλοι μας βιώνουμε ποικίλα συναισθήματα –θετικά και αρνητικά- στις διάφορες φάσεις της ζωής μας. Αυτό είναι κάτι φυσιολογικό. Κάποιες φορές όμως ερχόμαστε αντιμέτωποι με περιόδους κρίσεων και σημαντικών αλλαγών στη ζωή μας (όπως ένας θάνατος, ένα διαζύγιο, μια αρρώστια, ένας χωρισμός, μια απόλυση..) που δεν ξέρουμε πώς να τις αντιμετωπίσουμε ή μάς κάνουν να νιώθουμε φοβισμένοι και ανήμποροι.  

Εγγραφή στο Newsletter

Κάντε εγγραφή στο 15νθημερο Newsletter για ενημέρωση σεμιναρίων, νέων άρθρων, βιβλίων, θέσεων εργασίας κ.α.