Τα Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης ατόμων με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΚΕ.Δ.Δ.Υ) στοχεύουν στην διάγνωση, αξιολόγηση και υποστήριξη των μαθητών αυτών που έχουν κυρίως εκπαιδευτικές ανάγκες δηλαδή σημαντική δυσκολία μάθησης, μαθησιακές δυσκολίες ή και προσαρμογής στο σχολείο.

Οι αιτίες είναι πολυπαραγοντικές όπως σωματικές ιδιαιτερότητες, νοητικές, συναισθηματικές, κοινωνικές και γενικά ψυχολογικές.

Η πρώτη συνάντηση πραγματοποιείται μόνο με τους γονείς του παιδιού και την/τον κοινωνικό λειτουργό όπου συλλέγονται όλες οι απαραίτητες πληροφορίες από το οικογενειακό περιβάλλον του παιδιού ώστε να συνταχθεί το ιστορικό του. Έπειτα, πραγματοποιούνται δύο συναντήσεις του παιδιού με τον/ την ψυχολόγο και τον/ την εκπαιδευτικό.

Ο ψυχολόγος αξιολογεί το παιδί νοητικά χορηγώντας το WISC-III και συναισθηματικά βάση άλλων ψυχομετρικών εργαλείων όπως το MASC, Rorschach κ.α. Ο εκπαιδευτικός διαθέτει την ανάλογη εκπαιδευτική επάρκεια και ετοιμότητα ώστε να διαγνώσει μαθησιακά προβλήματα και να συντάξει προγράμματα για το παιδί αντίστοιχα με την ιδιαιτερότητα που έχει.

Αναμφισβήτητα, ο ψυχολόγος και ο εκπαιδευτικός μπορούν να συναντήσουν το παιδί παραπάνω από μία φορά αν το επιθυμήσουν. Απαραίτητη είναι η συλλογή πληροφοριών από τον εκπαιδευτικό της τάξης του σχετικά με το παιδί. Ακολουθεί συνεδρίαση της διεπιστημονικής ομάδα του Κέντρου  όπου όλα τα μέλη συζητούν για τις πληροφορίες που έχουν συλλέξει, τις παρατηρήσεις τους και τις αξιολογήσεις τους.

Η συνεδρίαση ολοκληρώνεται με την σύνταξη της γνωμάτευσης, του εξατομικευμένου εκπαιδευτικού προγράμματος και τον ορισμό της ημερομηνίας για επαναξιολόγηση. Τέλος, γνωστοποιείται η γνωμάτευση στους γονείς, στο σχολείο που φοιτά ή πρόκειται να φοιτήσει το παιδί.

Ο ρόλος των ΚΕ.Δ.Δ.Υ. είναι σπουδαίος καθότι βοηθά τους γονείς να απευθυνθούν σε μία μονάδα που περιέχει πολλές ειδικότητες ώστε οι δυσκολίες του παιδιού τους να διερευνηθούν σε βάθος και από πολλές πλευρές. Ταυτόχρονα, το παιδί θα αποκτήσει την ακριβή γνώση της δυσκολίας του με αποτέλεσμα το πρόγραμμα που θα του συσταθεί να τον βοηθήσει στην καλύτερη αντιμετώπιση της δυσκολίας του. Πολλές φορές, όταν κρίνεται απαραίτητο ο/ η ψυχολόγος βοηθά υποστηρικτικά το παιδί ή και τους γονείς ακόμη.

Βασικό είναι ότι οι υπηρεσίες παρέχονται δωρεάν. Όλες οι εισηγήσεις του Κέντρου έχουν εκπαιδευτικό προσανατολισμό και αποσκοπούν στη βελτίωση των ικανοτήτων και δεξιοτήτων των παιδιών. Το κέντρο στοχεύει στην ένταξη των παιδιών στο κοινό εκπαιδευτικό σύστημα, την επαγγελματική τους κατάρτιση, τη συμμετοχή τους στην παραγωγική διαδικασία, στην αποδοχή τους από το κοινωνικό σύνολο και στην ισότιμη κοινωνική τους εξέλιξη.

 

Συγγραφή Άρθρου

Ασημίνα Αγγελίδου

ashmina angelidouΨυχολόγος (Α.Π.Θ.), Παιδοψυχολόγος (Msc, NL), Ψυχολόγος Υγείας (Msc., NL)
Γνωστική Συμπεριφορική Θεραπεία (CBT., NL), Συμβουλευτική (ER., UB), Μαθησιακές Δυσκολίες (Co., UK)

Επικοινωνία: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. | Maziboroume.gr

Εάν βρήκατε το άρθρο χρήσιμο, μοιραστείτε το!

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to Twitter

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου, χωρίς τη γραπτή άδεια του Τμήματος Σύνταξης του E-Psychology.gr. Εάν επιθυμείτε να αναδημοσιεύετε άρθρα, επικοινωνήστε μαζί μας στο editorial @ e-psychology.gr

Σχετικά άρθρα
Επιλεκτική αλαλία

Η επιλεκτική αλαλία θεωρείται από τον επιστημονικό κόσμο της ψυχικής υγείας ως μια...

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Ο φανταστικός φίλος του παιδιού μου
φανταστικός φίλος παιδιού

Πολύ συχνά στο γραφείο μου ερωτώμαι από τους γονείς αν είναι ανησυχητικό που το παιδί τους έχει φανταστικό φίλο. Μάλιστα, πολλές φορές ο φανταστικός φίλος είναι τόσο πραγματικός που έχει όνομα και παίζει μαζί του ή συνομιλεί.

Ειδική Αγωγή
Ειδική Αγωγή

Αν το παιδί δεν μπορεί να μάθει με τον τρόπο που το διδάσκουμε, τότε πρέπει να το διδάξουμε με τον τρόπο που μπορεί να μάθει - Maria Montessori

Ειδική αγωγή σημαίνει την ειδικά σχεδιασμένη εκπαίδευση που ικανοποιεί τις ιδιαίτερες ανάγκες των παιδιών με μειονεξίες.

Αϋπνία και πως αντιμετωπίζεται
αυπνία

Ο ύπνος έχει πολλά ωφελήματα ξεκινώντας από την βελτίωση της μνήμης. Καθόλη τη διάρκεια της ημέρας συλλέγονται πληροφορίες και κατά τη διάρκεια του ύπνου αυτές οι πληροφορίες ταξινομούνται ανάλογα με την σοβαρότητά τους. Ο ύπνος συμβάλλει στην ανάπλαση και αναζωογόνηση οργάνων του σώματος και ιδιαίτερα της σεροτονίνης όπου συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο για κατάθλιψη.

Αίσθημα Κατωτερότητας

Η εικόνα που έχουμε για τον εαυτό μας δημιουργείται πολύ νωρίς, στην παιδική ηλικία. Σε ατή τη περίοδο βλέπουμε τον εαυτό μας μέσα από τα μάτια των «σημαντικών», δικών μας ανθρώπων όπως οι γονείς μας αλλά και πρόσωπα του περιβάλλοντος μας όπως ο παππούς και η γιαγιά μας. Αν μεγαλώσαμε σε ένα αδιάφορο και απαξιωτικό περιβάλλον και ακούγαμε συνεχώς αρνητικά σχόλια για τον εαυτό μας πολύ πιθανό να έχουμε συναισθήματα κατωτερότητας.

Σύνδρομο κακοποιημένου παιδιού

Το σύνδρομο του κακοποιημένου παιδιού αναφέρεται στη σωματική κακοποίηση ενός παιδιού από κάποιον ενήλικα. Συχνά φαίνεται ότι ο τραυματισμός ήταν τυχαίος.

Εγγραφή στο Newsletter

15νθημερο Newsletter για να λαμβάνετε στο mail σας τα νέα άρθρα, αλλά και ενημέρωση για επερχόμενα σεμινάρια, βιβλία ψυχολογίας, θέσεις εργασίας κ.α.