Σχετικά άρθρα x

 

Άλλη μια σχολική χρονιά έφτασε στο τέλος της και τώρα εμείς οι γονείς καλούμαστε να συναναστραφούμε τα παιδιά μας με έναν διαφορετικό τρόπο από ότι μέσα στον Χειμώνα. Ποιά είναι η θέση μας ως διαπαιδαγωγοί των παιδιών μας, τα οποία καθ' όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς τηρούν όρια και σχολικούς κανόνες, τώρα στις διακοπές;

Ποιά είναι τα όρια που έχουμε να θέσουμε στα παιδιά μας τώρα που δεν θα πηγαίνουν στο σχολείο; Ποιές είναι οι εμπειρίες που θα τα βοηθήσουν να προωθήσουν το γνωστικό και συναισθηματικό τους επίπεδο;

"Η παραλία είναι μεγάλο σχολείο". Ας κρατήσουμε αυτή τη φράση. Αν πηγαίνουμε όλοις μαζί διακοπές, έστω για 5 μέρες, ας έχουμε στο νου μας την σπουδαία συμβολή μας στη διαπαιδαγώγηση των παιδών μας.

Πώς κατεβαίνουμε στην παραλία; Όλοι μαζί; Η μαμά με τα παιδιά προπορεύεται; Πώς πηγαίνουμε για φαγητό; Πώς αντιμετωπίζουμε την γκρίνια που σίγουρα προκύπτει; Ποιός λύνει τις διαφορές μεταξύ των παιδιων;Έχουμε δικό μας οικογενειακό ρυθμό στο τι θα κάνουμε ή ακολουθούμε ένα "καλοκαιρινό" πρόγραμμα γιατί πρέπει; Είμαστε μόνοι ή με παρέα;

Οι απαντήσεις στα παραπάνω και τόσα άλλα όμοια ερωτήματα σχετίζονται με το πώς αντιμετωπίζουμε τα "καλοκαιρίνα" παιδιά μας, και γενικότερα αντιπροσωπεύουν τον τρόπο επικοινωνίας της οικογένειάς μας.  Η αλήθεια είναι ότι ενώ οι ειδικοί μιλάμε για κανόνες κτλ μέσα στη χρονιά, προτείνουμε συχνά το καλοκαίρι να χαλαρώνουμε. Όμως, έχει φανεί ότι τα καλύτερα όρια και η ανάπτυξη της υγιούς οικογενειακής επικοινωνίας έρχονται σε χρονικές φάσεις όπως οι διακοπές.

Πιο συγκεκριμένα, στις καλοκαιρινές διακοπές που (ξε-)φεύγουμε όλοι από το πρόγραμμα, πρώτα εμείς οι γονείς δυσκολευόμαστε με αυτό. Πολλοί γονείς φοβούμενοι την αλλαγή, εξοπλίζονται με πολλά παιχνίδια και gadgets, τα οποία δεν αποχωρίζονται ούτε στο καλοκαιρινό σπίτι. Πώς δεν θα μας αφορά στις καλοκαιρινές μας διακοπές όλο αυτό;

Νο 1: Ας οργανώσουμε τις διακοπές μας έτσι ώστε να βρεθούμε καλύτερα οι γονείς.

Αυτό σημαίνει ότι μέσα στο απαιτητικό πλαίσιο της γονικότητας, οι καλοκαιρινές διακοπές μπορούν να είναι η αρχή για παραπάνω φροντίδα στη σχέση του ζευγαριού. Τα παιδιά μπορούν να περιμένουν ώσπου οι γονείς να τελειώσουν πρώτα τον καφέ τους και μετά να κατέβουν στην παραλία. Τα παιδιά μπορούν να παίξουν με άλλα παιδιά στην αμμουδιά και οι γονείς να ανταλλάξουν ένα τρυφερό βλέμμα και έναν καλό λόγο. Τα παιδιά μπορούν να περιμένουν όταν οι γονείς μιλάνα μεταξύ τους, και μετά οι γονείς θα είναι διαθέσιμοι για όποια συναναστροφή με τα παιδιά τους. Τα παιδιά μαθαίνουν ότι το ζευγάρι είναι ομάδα και ο ένας δίνει στον άλλο προτεραιότητα.

Νο 2: Στις διακοπές είναι καλή στιγμή να κοπεί η πάνα, το μπιμπερό, η πιπίλα ή ο ύπνος με τα παιδιά.

Σε αντίθεση με ό,τι γίνεται συνήθως, οι διακοπές ενδείκνυνται για τα παραπάνω. Ας αποφύγουμε την χαλάρωση που οδηγεί σε χάσιμο ορίων πχ στον ύπνο, ή χαμένες ευκαιρίες να προωθήσουμε το μεγάλωμα των παιδιών μας.

Νο 3: Οι διακοπές είναι καλή περίοδος για να εμφυσήσουμε το εσωτερικό κίνητρο στα παιδιά μας (βλέπε Κίνητρο Μάθησης & Επικοινωνία στην Οικογένεια).

Νο4: Οι διακοπές ΔΕΝ είναι για να γεμίζουμε μπαταρίες.

Δηλαδή όλη η χρονιά είναι καταστροφική και εξουθενωτική; Ότι πρέπει να "σώσουμε" σε 15 μέρες ό,τι "χαλάει" 11,5 μήνες; Δηλαδή, ποτέ μέσα στον Χειμώνα δεν μπορούμε να είμαστε χαρούμενοι και ευχάριστοι; Για σκεφτείτε το!

Καλό Καλοκαίρι!!!

Συγγραφή άρθρου:

Δημουλή Σίλεια - Ψυχολόγος

Συγγραφή Άρθρου

Δημουλή Σίλεια

Εάν βρήκατε το άρθρο χρήσιμο, μοιραστείτε το!

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to Twitter
Σχετικά άρθρα
Αυτοβοήθεια
Κοινωνικά κατασκευασμένος ανδρισμός
  • Κυριακή, 27 Νοέμβριος 2016
  • Από: Χατζηστρατή Μάγδα

Αναρωτιέμαι, άραγε πόσες γενιές αντρών δεν ανατράφηκαν με το κλισέ: «οι άνδρες δεν κλαίνε, μονάχα δακρύζουν…»; Η ευαισθησία, η συμπόνια, η εκδήλωση των συναισθημάτων, αυτά, δηλαδή,  που για ένα...

Προσωπικότητα
Οριακή διαταραχή προσωπικότητας (αιτιολογία)
  • Κυριακή, 27 Νοέμβριος 2016
  • Από: Άννα Αλβανού

Η αιτιολογία της οριακής διαταραχής προσωπικότητας είναι μόνο εν μέρει γνωστή, ωστόσο ως υπεύθυνοι για την ανάπτυξη και εξέλιξη της διαταραχής εμφανίζονται τόσο γενετικοί όσο και περιβαλλοντικοί...

Παιδί και έφηβος, οικογένεια
Παιδιά και Πολεμικές Τέχνες
  • Τρίτη, 22 Νοέμβριος 2016
  • Από: Μαρία Σκαμπαρδώνη

Το taekwondo είναι η μεγάλη αγάπη της ζωής μου ,από τόσο μικρό παιδάκι με θυμάμαι όταν έμπαινα στο dojo ( ο χώρος της προπόνησης στην Κορεάτικη γλώσσα), ξεχνούσα τα πάντα, ήμουν απόλυτα...

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Θυμοί στα χαρισματικά παιδιά

Για να μιλήσουμε για τους θυμούς στα χαρισματικά παιδιά είναι σημαντικό να ορίσουμε τι σημαίνει ο όρος ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΑ ΠΑΙΔΙΑ και τι σημαίνει ο όρος ΘΥΜΟΣ.
Χαρισματικά παιδιά (με την έννοια της χαρισματικότητας ή το ταλέντο) είναι τα παιδιά που αναπτύσσουν ικανότητες, σε κάθε επίπεδο ανάπτυξης, που έχει το 1-2% των ατόμων του γενικού πληθυσμού (Τσιάμης, Α. 2006, σελ.12).

Μετατραυματικό στρες και οικονομική κρίση: πώς να προστατέψουμε την ψυχική υγεία των παιδιών μας;

Μετά τα γεγονότα των τελευταίων εβδομάδων πολλοί άνθρωποι φτάνουν στο γραφείο ειδικών με έντονα συναισθήματα φόβου, απελπισίας, τρόμου. Περιγράφουν εικόνες, σκέψεις ή ακόμα και όνειρα τα οποία δυσκολεύουν την καθημερινότητά τους, ενώ πολύ συχνά παρατηρούνται στον άνθρωπο προσπάθειες αποφυγής συγκεκριμένων δραστηριοτήτων (πχ. να πάει στην αγορά ή σε μία ουρά για εισιτήρια),

Κίνητρο Μάθησης και Επικοινωνία στην Οικογένεια

Λόγω του καιρού, των Πανελληνίων, των εξετάσεων για την προβίβαση στην επόμενη τάξη κτλ, πολλοί γονείς αλλά και έφηβοι φτάνουν στα γραφεία των ειδικών ώστε να πάρουν συμβουλές για το πώς να φερθούν στα παιδιά τους τον καιρό των εξετάσεων, για το πώς να τα παροτρύνουν για υψηλούς στόχους, για το πώς να τα «πείσουν» για τις σχολές της αρεσκείας τους (ποιών των γονέων ή των παιδιών;). Οι ειδικοί μπαίνουμε στο χορό του στρες των εξετάσεων και δίνουμε συμβουλές.

Εγγραφή στο Newsletter

Κάντε εγγραφή στο 15νθημερο Newsletter για ενημέρωση σεμιναρίων, νέων άρθρων, βιβλίων, θέσεων εργασίας κ.α.