διαλογισμός

Oι διαλογιζόμενοι βιώνουν σημαντικά οφέλη, συμπεριλαμβανομένης καλύτερης πνευματικής και ψυχικής λειτουργίας”. Ο διαλογισμός έχει γίνει δημοφιλής σε αρκετές χώρες της Δύσης, ειδικά στις ΗΠΑ. Η πρακτική του διαλογισμού περιγράφεται στα Βεδικά κείμενα. Ο όρος διαλογισμός πλέον χρησιμοποιείται για να αναφερθεί σ’ ένα μεγάλο και ποικίλο αριθμό διαφορετικών τεχνικών.

Αυτές οι τεχνικές περιλαμβάνουν ενατένιση - αναπόληση, συγκέντρωση, χρήση φυσικών ήχων όπως της θάλασσας, καθοδηγούμενο διαλογισμό, ασκήσεις αναπνοής κλπ. Αυτές οι τεχνικές δουλεύουν σε διαφορετικά επίπεδα όπως, στις αισθήσεις, στο νου, στη διάνοια και στα συναισθήματα. Σύμφωνα με τη Βεδική επιστήμη, ο πραγματικός σκοπός του διαλογισμού είναι να συνδέσει τον εαυτό με το βαθύτερο εσωτερικό εαυτό. Στο βαθύ ύπνο βιώνεται η ενότητα του βαθύτερου εσώτερου εαυτού.

Στη διαδικασία του διαλογισμού, ο διαλογιζόμενος βιώνει την ενότητα του βαθύτερου εσώτερου εαυτού ενώ είναι σε εγρήγορση και δεν κοιμάται.           

Κατά τη διάρκεια του διαλογισμού, οι συσσωρευμένες πιέσεις υποχωρούν, η ενέργεια αυξάνει και επηρεάζεται συνολικά θετικά η υγεία. Κι αυτό μπορείτε να το διαπιστώσετε διαβάζοντας τα συμπεράσματα χιλιάδων ερευνών που μελετούν την πρακτική του διαλογισμού.

Τι αναφέρουν οι έρευνες για το στρες και τον διαλογισμό

Τα αποτελέσματα λοιπόν των ερευνών αναφέρουν μείωση του στρες, της ανησυχίας, της κατάθλιψης, του πόνου (φυσικού και σωματικού), βελτίωση της μνήμης και αύξηση της αποτελεσματικότητας. Τα οφέλη στη φυσιολογία του οργανισμού αφορούν τη μείωση της κορτιζόλης, ορμόνης του στρες, της επινεφρίνης, της αρτηριακής πίεσης. Επίσης, οι συστηματικά διαλογιζόμενοι επιτυγχάνουν γρήγορη εκτέλεση καθηκόντων.

Ο διαλογισμός μειώνει την υπερδιέργεση της συμπαθητικής λειτουργίας και τη χοληστερόλη. Τα οφέλη επίσης επεκτείνονται στην αντιμετώπιση των αγχωδών διαταραχών και των διαταραχών της διάθεσης. Επιπλέον, ο διαλογισμός βελτιώνει τη δραστηριότητα της τελομεράσης και το μήκος των τελομερών. Η τελομεράση είναι ένα ένζυμο υπεύθυνο για την προστασία και διατήρηση του μήκους των τελομερών, των προστατευτικών καλυμμάτων στην απόληξη των χρωμοσωμάτων που προάγουν τη χρωμοσωμική σταθερότητα. Μικρότερα τελομερή σχετίζονται με γρήγορη γήρανση και σχετιζόμενες ασθένειες.

Το χρόνιο στρες μειώνει τη δραστηριότητα της τελομεράσης και επιταχύνει τη σύμπτηξη των τελομερών και την πρόωρη γήρανση. Οι έρευνες που μελετούν την επίδραση του διαλογισμού στη διαδικασία της γήρανσης δείχνουν ότι οι μακροχρόνιοι διαλογιζόμενοι έχουν νεότερη βιολογική ηλικία σε σύγκριση με τους βραχυχρόνιους διαλογιζόμενους και όσους δε διαλογίζονται.

Συμπερασματικά, ο διαλογισμός είναι μια άσκηση της συνείδησης, όπου τα αποτελέσματα επιτυγχάνονται αυτόματα, χωρίς να χρειάζεται έλεγχος του νου ή άλλη χειραγώγηση του πνεύματος.

Είναι μια άσκηση ενότητας, που μειώνει το στρες και προκαλεί αύξηση της ενεργητικότητας και αποτελεσματικότητα στη λειτουργία της εσωτερικής πραγματικότητας.  

 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ  

Arias AJ, Steinberg K, Banga A, Trestman RL. Systematic review of the efficacy of meditation techniques as treatments for medical illness. J Altern Complement Med. 2006;12:817–32. [PubMed]   Sharma H, Clark C. London: Singing Dragon; 2012. Ayurvedic Healing.

Πηγή: Nutritionfacts.org.

Συγγραφή Άρθρου

Ελίνα Τσιούλη - Ψυχολόγος

Ελίνα Τσιούλη: έχει επιβεβαιωθεί από το E-Psychology

Οι πληροφορίες που αναφέρονται στον επαγγελματικό κατάλογο ειδικών παρέχονται από τους ίδιους τους ειδικούς, κατά την εγγραφή τους στο σύστημα. Όταν βλέπετε την ένδειξη «έχει επιβεβαιωθεί από το E-Psychology”, σημαίνει ότι το E-Psychology έχει ελέγξει, με email, τηλεφωνικά ή/και με λήψη των σχετικών εγγράφων, τα ακόλουθα στοιχεία:

  • Ότι ο ειδικός είναι υπαρκτό πρόσωπο.
  • Ότι τα πτυχία οι τίτλοι και οι εξειδικεύσεις που αναφέρει είναι αληθινά.
  • Ότι οι πληροφορίες που αναφέρει ισχύουν.

Ψυχολόγος Διαχείρισης του Στρες (μεταπτυχιακή εξειδίκευση στην Ιατρική Σχολή Αθηνών), μέλος του Πανελληνίου Ψυχολογικού Συλλόγου. Ατομική συμβουλευτική και ψυχοθεραπεία για τη διαχείριση προβλημάτων στρες και την προαγωγή της ψυχικής υγείας.

Εάν βρήκατε το άρθρο χρήσιμο, μοιραστείτε το!

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to Twitter

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου, χωρίς τη γραπτή άδεια του Τμήματος Σύνταξης του E-Psychology.gr. Εάν επιθυμείτε να αναδημοσιεύετε άρθρα, επικοινωνήστε μαζί μας στο editorial @ e-psychology.gr

Σχετικά άρθρα

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Τι μας κάνει ευτυχισμένους;
ευτυχισμένη

“H ευτυχία δεν είναι η απουσία της στενοχώριας”. 

Aπό τους αρχαίους Έλληνες και τους Βουδιστές μέχρι τους φιλοσόφους και τους πολιτικούς, οι στοχαστές έχουν αναζητήσει το νόημα της ευτυχίας. Τα τελευταία χρόνια, οι ψυχολόγοι έχουν σημαντικά συνεισφέρει σ’ αυτήν τη συζήτηση, με εμπειρικά δεδομένα και μετρήσεις, συμπεριφορικές ερμηνείες και ορισμούς.

Η σχέση των παιδιών με τον παππού και τη γιαγιά
σχέση παιδιών παππού

Οι περισσότεροι άνθρωποι θα γίνουν παππούδες, γιαγιάδες για περίπου το 1/3 της ζωής τους. Με την υπογεννητικότητα και τη δημογραφική γήρανση των δυτικών βιομηχανικών κοινωνιών, τα οικογενειακά δίκτυα αλλάζουν από ευρείες-οριζόντιες σε στενές-κάθετες δομές, στις οποίες οι παππούδες έχουν ένα αυξανόμενα σημαντικό ρόλο να παίξουν.

Kάνετε πρωταθλητισμό; Πώς μπορείτε να διαχειριστείτε το στρες.
άγχος πρωταθλητισμού

Είναι γενικά αποδεκτό ότι τα αθλήματα απαιτούν αρκετές ικανότητες όπως πνευματική εγρήγορση, αναλυτικές ικανότητες, μνήμη, προβλεψιμότητα, στρατηγική και προσοχή και μ’ αυτόν τον τρόπο μπορούν να ενισχύσουν την πνευματική ανάπτυξη των ατόμων. Επίσης, τα αθλήματα αποτελούν ένα υγιή τρόπο έκφρασης, διασκέδασης και κοινωνικοποίησης.

Δυσκολεύεστε με το πρωινό ξύπνημα; Mάθετε πώς να το αντιμετωπίσετε!
πρωινό ξύπνημα

Ακόμη κι αν είστε “νυχτοπούλι”, μπορείτε να έχετε περισσότερο παραγωγικά πρωινά αν καταβάλετε λίγο μεγαλύτερη προσπάθεια για να ξυπνήσετε νωρίτερα. Το να ξυπνήσετε νωρίς σημαίνει ότι έχετε περισσότερο χρόνο να κάνετε πράγματα χωρίς το αίσθημα της βιασύνης που σας στρεσάρει.

Ξεκινήστε δίαιτα με καλή ψυχολογία!
δίαιτα ψυχολογία

Σε κάθε άνθρωπο αρέσει η διαδικασία, να ανέβει σε μια ζυγαριά και ο αριθμός που θα δει να είναι αυτός που ξέρει ότι ταιριάζει στο σώμα του. Ενόψει καλοκαιριού, ενισχύονται συχνά οι προσπάθειες ελέγχου του σωματικού βάρους καθώς το σώμα είναι περισσότερο εκτεθειμένο στα βλέμματα των άλλων λόγω του ελαφρύ ρουχισμού.

Εγγραφή στο Newsletter

15νθημερο Newsletter για να λαμβάνετε στο mail σας τα νέα άρθρα, αλλά και ενημέρωση για επερχόμενα σεμινάρια, βιβλία ψυχολογίας, θέσεις εργασίας κ.α.