Σχετικά άρθρα x

 

Τα παιδιά με ιδιαιτερότητες χρειάζονται την αποδοχή όλων, ξεκινώντας από την ίδια την οικογένεια. Η οικογένεια πρέπει να ξεπεράσει τα συναισθήματα που νιώθει όπως ενοχή, απελπισία, θυμός, ντροπή κατά την γέννηση του παιδιού. Όσο γρηγορότερα απαλλαγεί από αυτά τα συναισθήματα τόσο πιο γρήγορα θα βοηθήσει το παιδί της.

Η οικογένεια πρέπει να υιοθετήσει μία σταθερή συμπεριφορά απέναντι στο παιδί και να την προσαρμόσει ανάλογα με τις ανάγκες του παιδιού, η κάθε υπερπροστατευτική συμπεριφορά δεν βοηθάει.

Όταν ερχόμαστε σε επαφή με παιδιά με ιδιαιτερότητες πρέπει να είμαστε ο εαυτός μας και να συμπεριφερόμαστε όπως θα συμπεριφερόμασταν συνήθως. Δεν πρέπει να υιοθετούμε άλλους τρόπους συμπεριφοράς, να αλλάζουμε την φωνή μας ή να σκύβουμε, να χτυπάμε το χέρι μας στην πλάτη τους δείχνοντας συμπόνια. Η αυτόκλητη βοήθεια δεν είναι βοήθεια γι? αυτά τα παιδιά.

Πρέπει να χρησιμοποιούμε το ίδιο επίπεδο λέξεων και εκφράσεων με το δικό του και όταν δεν καταλάβουμε κάτι που είπε πρέπει να τον ρωτήσουμε να το επαναλάβει με άλλο τρόπο.

Όσο αφορά την κοινωνία, θα πρέπει να δημιουργήσει ανά κατοίκους τα ανάλογα σχολεία ειδικής αγωγής και εκπαιδευτήρια. Τα παιδιά πρέπει να καλλιεργήσουν τις δεξιότητές τους, να δημιουργήσουν διαπροσωπικές σχέσεις και να κοινωνικοποιηθούν. Με αυτό τον τρόπο τα παιδιά θα αισθάνονται παραγωγικά, χρήσιμα και θα βελτιώνεται η αυτοεκτίμησή τους.

Τα παιδιά επίσης, χρειάζονται το παιχνίδι και τις αθλητικές δραστηριότητες. Στη βρεφική ηλικία, το παιχνίδι βοηθάει το παιδί να αποκτήσει τον έλεγχο του σώματός του. Παίζοντας, ένα παιδί μαθαίνει, πειραματίζεται, ευχαριστιέται, απογοητεύεται και τέλος εξωτερικεύει τα συναισθήματά του.

Με τις αθλητικές δραστηριότητες το παιδί απελευθερώνει ενέργεια, αναπτύσσει την φαντασία του, γνωρίζει καλύτερα τον εαυτό του και βιώνει με το σώμα του τον χώρο. Μέσω της άθλησης το παιδί ευεργετείται σε ορθοπεδικό και νευρολογικό επίπεδο, από την προσπάθεια συντονισμού των κινήσεών του.

Συγγραφή Άρθρου

Ασημίνα Αγγελίδου Ψυχολόγος (Α.Π.Θ.), Παιδοψυχολόγος (Msc, NL), Ψυχολόγος Υγείας (Msc., NL),
Γνωστική Συμπεριφορική Θεραπεία (CBT., NL), Συμβουλευτική (ER., UB),
Μαθησιακές Δυσκολίες (Co., UK)

Επικοινωνία: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. | Maziboroume.gr

Εάν βρήκατε το άρθρο χρήσιμο, μοιραστείτε το!

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to Twitter
Σχετικά άρθρα
Αυτοβοήθεια
Από την Αυτογνωσία στην Αυτοπραγμάτωση
  • Τετάρτη, 30 Νοέμβριος 2016
  • Από: ΤΖΙΝΑ ΧΟΝΔΡΟΥ

Τι είναι η Αυτογνωσία;Αυτογνωσία σημαίνει γνωρίζω τον εαυτό μου: τις ανάγκες, τις επιθυμίες, τις σκέψεις, τα συναισθήματα, τα κίνητρα.  Είναι σημαντική γιατί μόνο αν γνωρίζω τι θέλω και γιατί το θέλω,...

Κατάθλιψη, Πένθος, Διπολική Διαταραχή
Προσαρμογή στην απώλεια
  • Παρασκευή, 18 Νοέμβριος 2016
  • Από: Τσιούλου Χριστίνα

«Οι απώλειες είναι η σκιά όλων των υπαρχόντων μας – υλικών και άυλων» - Carlos Sluzki, Οικογενειακός θεραπευτής Πώς ερμηνεύουμε την απώλεια;Στην απώλεια μπορούν να αποδοθούν πολλές διαφορετικές...

Αυτοβοήθεια
Πείτε αυτό που αισθάνεστε
  • Παρασκευή, 18 Νοέμβριος 2016
  • Από: Μίνα Μπουλέκου

Η καλύτερη επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων στηρίζεται στο πως εκφράζεται ο καθένας μας, μέσα στον χώρο που ζει και  βιώνει την δική του πραγματικότητα και αν εξωτερικεύει με τον καταλληλότερο και...

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Ειδική Αγωγή
Ειδική Αγωγή

Αν το παιδί δεν μπορεί να μάθει με τον τρόπο που το διδάσκουμε, τότε πρέπει να το διδάξουμε με τον τρόπο που μπορεί να μάθει - Maria Montessori

Ειδική αγωγή σημαίνει την ειδικά σχεδιασμένη εκπαίδευση που ικανοποιεί τις ιδιαίτερες ανάγκες των παιδιών με μειονεξίες.

Αϋπνία και πως αντιμετωπίζεται
αυπνία

Ο ύπνος έχει πολλά ωφελήματα ξεκινώντας από την βελτίωση της μνήμης. Καθόλη τη διάρκεια της ημέρας συλλέγονται πληροφορίες και κατά τη διάρκεια του ύπνου αυτές οι πληροφορίες ταξινομούνται ανάλογα με την σοβαρότητά τους. Ο ύπνος συμβάλλει στην ανάπλαση και αναζωογόνηση οργάνων του σώματος και ιδιαίτερα της σεροτονίνης όπου συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο για κατάθλιψη.

Αίσθημα Κατωτερότητας

Η εικόνα που έχουμε για τον εαυτό μας δημιουργείται πολύ νωρίς, στην παιδική ηλικία. Σε ατή τη περίοδο βλέπουμε τον εαυτό μας μέσα από τα μάτια των «σημαντικών», δικών μας ανθρώπων όπως οι γονείς μας αλλά και πρόσωπα του περιβάλλοντος μας όπως ο παππούς και η γιαγιά μας. Αν μεγαλώσαμε σε ένα αδιάφορο και απαξιωτικό περιβάλλον και ακούγαμε συνεχώς αρνητικά σχόλια για τον εαυτό μας πολύ πιθανό να έχουμε συναισθήματα κατωτερότητας.

Σύνδρομο κακοποιημένου παιδιού

Το σύνδρομο του κακοποιημένου παιδιού αναφέρεται στη σωματική κακοποίηση ενός παιδιού από κάποιον ενήλικα. Συχνά φαίνεται ότι ο τραυματισμός ήταν τυχαίος.

Η διαχείριση της αλλαγής στα παιδιά

Τις περισσότερες φορές μία αλλαγή έχει μεγάλες επιπτώσεις στα συναισθήματα των παιδιών. Η αλλαγή ενώ μπορεί να έχει στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής του παιδιού όπως για παράδειγμα η μετακόμιση σε ένα σπίτι όπου το παιδί θα έχει δικό του δωμάτιο ή μπορεί να είναι υποχρεωτική όπως για παράδειγμα οι στρατιωτικοί γονείς που αλλάζουν συχνά τόπο, προσδίδει αρκετό στρες και αισθήματα μελαγχολίας.

Εγγραφή στο Newsletter

Κάντε εγγραφή στο 15νθημερο Newsletter για ενημέρωση σεμιναρίων, νέων άρθρων, βιβλίων, θέσεων εργασίας κ.α.