απαλλαγή, αρνητικές σκέψεις

Γίνεσαι συχνά αποδοκιμαστικός κι επικριτικός με τον εαυτό σου; Νιώθεις φόβο κι ανησυχία για την ζωή σου και πώς αυτή εξελίσσεται; Γυρίζουν στο μυαλό σου σκέψεις που αφορούν προβλήματα, αποτυχίες, εμπόδια ή αρρώστιες; Νιώθεις απογοητευμένος, αναστατωμένος; Τότε σίγουρα έχεις επιτρέψει στις αρνητικές σκέψεις να εισβάλλουν στο μυαλό σου και να καθορίζουν την ζωή σου και τις κινήσεις σου. Ας δούμε πώς αυτές μας επηρεάζουν.

Οι επιπτώσεις των αρνητικών σκέψεων στο σώμα μας

Έχετε αναλογιστεί ποτέ πώς ο τρόπος που σκεφτόμαστε επηρεάζει το σώμα μας και την υγεία μας; Σύμφωνα με έρευνες, το χρόνιο στρες που προέρχεται από αρνητικές σκέψεις, σκέψεις απελπισίας και απόγνωσης, από αρνητικά συναισθήματα και συνεπώς και από αρνητικές συμπεριφορές διαταράσσει την ισορροπία των ορμονών του σώματός μας και καταστρέφει τις χημικές ουσίες του εγκεφάλου, την σεροτονίνη και την ντοπαμίνη, που ευθύνονται για τα συναισθήματα της ευτυχίας και της χαράς. Επιπλέον, τα αρνητικά συναισθήματα επηρεάζουν αρνητικά το ανοσοποιητικό μας σύστημα, ενώ συνδέονται με αυξημένα συμπτώματα καρδιαγγειακών παθήσεων, όπως αυτά της στεφανιαίας νόσου.

Πώς λειτουργούν οι αρνητικές σκέψεις

Οι αρνητικές σκέψεις εκτός από τις επιπτώσεις που έχουν στη σωματική μας υγεία, μας κάνουν να νιώθουμε θλίψη, θυμό, απογοήτευση, φόβο, αδικία. Αντίθετα από τις αρνητικές σκέψεις, η έντονη και συνεχής παραγωγή θετικών σκέψεων ενδυναμώνει την σωματική μας υγεία και συμβάλει στην διατήρηση της καλής ψυχικής μας διάθεσης. Παρατηρώντας τους ανθρώπους γύρω σας σίγουρα θα έχετε διαπιστώσει ότι οι θετικοί άνθρωποι ελκύουν θετική ενέργεια, ενώ οι αρνητικοί αρνητική ενέργεια. Αν λοιπόν η στάση σας για την ζωή και τον κόσμο είναι γενικότερα αρνητική, τότε προδιαθέτετε τον εαυτό σας να πιστεύει πως οτιδήποτε θα εξελιχτεί στραβά. Οι ασυνείδητες αρνητικές σας πεποιθήσεις σας μετατρέπουν σε ένα αρνητικό άτομο και έτσι χωρίς να το συνειδητοποιείτε προσελκύετε λάθος καταστάσεις, λάθος ανθρώπους και αρνητικά συναισθήματα.

Πώς θα διώξετε τις αρνητικές σκέψεις

1) Αναλάβετε τις ευθύνες σας. Κάθε μας σκέψη έχει τη δύναμη να διαμορφώνει και να επηρεάζει τις καταστάσεις. Αν σκέφτεστε ότι όλα όσα σας συμβαίνουν είναι λάθη των άλλων, σίγουρα η οργή και ο θυμός που θα νιώθετε θα σας κάνουν να υποφέρετε. Όσο πιο γρήγορα συνειδητοποιήσετε ότι τα καλά, αλλά και τα κακά που συμβαίνουν στην ζωή σας πηγάζουν κατά κύριο λόγο από εσάς και από τις δικές σας επιλογές, τότε θα νιώσετε μεγαλύτερη αίσθηση ισορροπίας στην ζωή σας έχοντας αποκτήσει τον πλήρη έλεγχο των καταστάσεων στην ζωή σας.

2) Αντικαταστήστε τις αρνητικές σκέψεις με θετικές. Οι αρνητικές σκέψεις όσο περισσότερο εστιάζουμε σε αυτές τόσο περισσότερο ισχυρές γίνονται. Έτσι λοιπόν, κάθε φορά που θα έρχεστε αντιμέτωποι με μία αρνητική σκέψη, προσπαθήστε χωρίς άγχος και πανικό να μεταβείτε σε μια πιο ευχάριστη και θετική σκέψη. Αντί να σκέφτεστε τι θα πάει στραβά σε κάθε σας βήμα, σκεφτείτε την καλή εκδοχή των πραγμάτων. Αυτή η αλλαγή απαιτεί σίγουρα χρόνο, αφοσίωση και αποφασιστικότητα ώστε να δείτε την άλλη πλευρά των πραγμάτων και να αρχίσετε να απολαμβάνετε περισσότερο τις μικρές χαρές της ζωής.

3) Αναπαράγετε τη στάση των θετικών ανθρώπων. Οι άνθρωποι που έχουν μια θετική στάση απέναντι στη ζωή φαίνεται να καταφέρνουν να παίρνουν αυτό που θέλουν, αλλά ακόμα και αν τα πράγματα δεν τους έρθουν όπως αυτοί τα είχαν υπολογίσει, συνεχίζουν να απολαμβάνουν την ζωή τους. Την ίδια στιγμή οι αρνητικοί άνθρωποι γκρινιάζουν και παραπονιούνται όχι μόνο για τις κακοτυχίες, αλλά πολλές φορές ακόμα και για τα καλά που τους συμβαίνουν.

4) Νιώστε ευγνωμοσύνη για όσα σας συμβαίνουν, είτε αρνητικά είτε θετικά. Με το να πιστεύετε ότι όλα συμβαίνουν σε σας και εναντίον σας, βάζετε τον εαυτό σας στην θέση του θύματος χωρίς να συνειδητοποιείτε την δύναμη που έχετε να ελέγχετε τις καταστάσεις. Αναλογιστείτε τα καλά που σας συμβαίνουν και αναγνωρίστε ότι εσείς είστε υπεύθυνοι για όλα τα όμορφα που έχετε αποκτήσει μέσα από την δουλειά σας και την γενικότερη προσπάθειά σας.

5) Εστιάστε στο παρόν. Ξεκολλήστε από το παρελθόν και μην σκέφτεστε διεξοδικά το μέλλον. Πολλοί από εμάς αφήνουμε την αρνητικότητα να εισχωρεί στην ζωή μας. Όταν όμως συνειδητοποιήσουμε ότι εμείς είμαστε αυτοί που έχουμε τον περισσότερο έλεγχο των περιστάσεων, τότε μπορούμε πιο συνειδητά να ορίζουμε την συμπεριφορά μας, τις συνήθειες μας και να διαμορφώσουμε την ζωή μας όπως εμείς την επιθυμούμε. Θυμηθείτε ότι το να είμαστε θετικοί είναι ζήτημα επιλογής.

Η στάση σου απέναντι στη ζωή θα καθορίσει και τη στάση της ζωής απέναντί σου, Χαλίλ Γκιμπράν, 1883-1931, Λιβανοαμερικανός ποιητής & φιλόσοφος

 

Συγγραφή Άρθρου

Τσιούλου Χριστίνα

tsioulou christinaΨυχολόγος, απόφοιτη του Τμήματος Ψυχολογίας του Α.Π.Θ.
Ειδίκευση στην Κλινική Ψυχοπαθολογία.

E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Σχετικά άρθρα

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Η διαδρομή προς την απώλεια μιας σχέσης
διαδρομή, απώλεια σχέσης

Η απώλεια των ερωτικών σχέσεων στην ενήλικη ζωή,αν και είναι κάτι αρκετά συνηθισμένο, μπορεί να πυροδοτήσει έναν κύκλο αντιδράσεων παρόμοιο με αυτόν που συναντάμε και σε άλλες μορφές απώλειας και αποχωρισμού. Για παράδειγμα, η απώλεια ενός γάμου μετά από διαζύγιο, μπορεί να μας οδηγήσει σε αντιδράσεις όπως το σοκ, το θυμό, την αποδιοργάνωση και στην συνέχεια την σταδιακή αναδιοργάνωση και τον επαναπροσδιορισμό μας.

Γιατί αναβάλλουμε την ώρα του ύπνου μας;
ύπνος

Όσο παράδοξο κι αν ακούγεται πολλοί από εμάς, παρά την σημαντική συμβολή του ύπνου στην σωματική και ψυχική μας υγεία, έχουμε την τάση να αναβάλλουμε την διαδικασία του.
Ενώ το σώμα μας διαμαρτύρεται, το πνεύμα μας αρνείται πεισματικά να υπακούσει στις επιταγές του.

Πότε να αναζητήσουμε την βοήθεια ενός ψυχολόγου;
βοήθεια ψυχολόγου

Όλοι μας βιώνουμε δύσκολες καταστάσεις και υπάρχουν στιγμές στην ζωή μας που νιώθουμε άσχημα ψυχολογικά. Πώς ξέρουμε όμως πότε είναι η κατάλληλη στιγμή να επισκεφτεί ο καθένας μας έναν ειδικό ψυχικής υγείας; Η απάντηση στο ερώτημα αυτό δεν είναι καθόλου εύκολο να δοθεί, καθώς είναι κάτι αρκετά πολύπλοκο που εξαρτάται από πολλούς παράγοντες.

Διαπροσωπικές δυσκολίες και κατάθλιψη

Τα άτομα που έχουν κατάθλιψη τείνουν να έχουν περιορισμένα κοινωνικά δίκτυα και να έχουν την πεποίθηση ότι τα άτομα του κοινωνικού τους δικτύου δεν τους παρέχουν επαρκή υποστήριξη. Η χαμηλή κοινωνική υποστήριξη μπορεί να μειώσει την ικανότητα του ανθρώπου να αντιμετωπίζει αποτελεσματικά τα στρεσογόνα γεγονότα της ζωής του και τον κάνει πιο ευάλωτο στην κατάθλιψη.

Πώς θα ενισχύσουμε την ψυχική μας υγεία
ψυχική υγεία

"Η ψυχική υγεία συνεπάγεται συμπεριφορά θερμή, γενναιόδωρη και γεμάτη κατανόηση, συναίσθημα τρυφερό, στάση εγκάρδια και πράξεις αλληλεγγύης", Χόρχε Μπουκάι ''Ο Δρόμος της ευτυχίας''.

Τι εννοούμε λέγοντας ψυχική υγεία; Από τι καθορίζεται η ψυχική υγεία;

Βρείτε ειδικό Ψυχικής Υγείας

Αναζητήστε ειδικούς στον μοναδικό εξειδεκευμένο κατάλογο στο ελληνικό διαδίκτυο.

Μεταβείτε στον κατάλογο Ειδικών Ψ.Υγείας »

Είστε ειδικός Ψυχικής Υγείας?

Εγγραφείτε ώστε να λαμβάνετε ενημέρωση, σχετικά με θέματα που αφορούν την επιστήμη της ψυχολογίας, έρευνες, σεμινάρια ψυχολογίας, θέσεις εργασίας Ειδικών Ψυχικής Υγείας κ.τ.λ.

Newsletter για όλους

Εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε στο mail σας νέα άρθρα ψυχολογίας, ενημέρωση για επερχόμενα σεμινάρια ψυχολογίας, ομάδες υποστήριξης, βιβλία ψυχολογίας κ.α.

Η εγγραφή σας στα ενημερωτικά δελτία της Πύλης Ψυχολογίας E-Psychology.gr είναι απόλυτα σύμφωνη με την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία για την προστασία των προσωπικών δεδομένων. Τα στοιχεία που δίνετε κατά την εγγραφή σας θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά και μόνο για την αποστολή ενημερωτικών δελτίων (Newsletters).