αυτοεκτίμηση

Η αυτοεκτίμηση αποτελεί την συναισθηματική μας στάση απέναντι στον εαυτό μας και μπορεί να είναι θετική ή άρνητική, υψηλή ή χαμηλή. Το βασικό συστατικό της αυτοεκτίμησης είναι η αγάπη προς τον εαυτό μας.
Η χαμηλή αυτοεκτίμηση βρίσκεται συχνά στη βάση της πυραμίδας των προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε στις σχέσεις, στη συμπεριφορά, στα συναισθήματα. 

Ενώ η υψηλή αυτοεκτίμηση, αυξάνει τις πιθανότητες να δημιουργούμε υγιείς διαπροσωπικές σχέσεις, να είμαστε ικανοποιημένοι και αποτελεσματικοί στις καθημερινές μας δραστηριότητες. 

Η χαμηλή αυτοεκτίμηση συνήθως πηγάζει από τον τρόπο που εμείς οι ίδιοι βλέπουμε τον εαυτό μας και ερμηνεύουμε τις εμπειρίες μας. Κάποιες αιτίες χαμηλής αυτοπεποίθησης είναι οι εξής:

  • Άσχημες εμπειρίες από την παιδική και εφηβική ηλικία
  • Η έντονη κριτική
  • Σωματική και ψυχολογική κακοποίηση
  • Υπερβολικές απαιτήσεις από εμάς και τον περίγυρο μας.

Για την επίλυση του προβλήματος της χαμηλής αυτοεκτίμησης χρειάζεται η ανάπτυξη ενός νέου τρόπου σκέψης και προσέγγισης των δύσκολων καταστάσεων που προκύπτουν συχνά στην καθημερινότητα μας.

Το άτομο με χαμηλή αυτοεκτίμηση μπορεί να βοηθήσει τον εαυτό του ακολουθώντας τα παρακάτω βήματα:

1. Αναγνώριση και αποδοχή του προβλήματος, η άρνηση δεν εξαφανίζει το πρόβλημα.

2. Να ελέγχουμε συνειδητά την ορθότητα της σκέψης μας χωρίς να εστιάζουμε πάντα στα αρνητικά στοιχεία μιας κατάστασης, σίγουρα υπάρχουν και θετικά. Ας σταματήσουμε να τα αγνοούμε.

3. Να θέτουμε ρεαλιστικές προσδοκίες.

4. Να αναγνωρίζουμε στον εαυτό μας τις επιτυχίες και να προσφέρουμε επιβράβευση.

5. Να μάθουμε να ελέγχουμε τα συναισθήματα μας.

6. Να μάθουμε να αποφεύγουμε τις αυτόματες αρνητικές σκέψεις.

7. Να συγχωρούμε τον εαυτό μας αλλά και τους άλλους.

8. Να ζητάμε βοήθεια χωρίς ενοχές όταν ο έλεγχος ξεφεύγει από τα χέρια μας.

Για να καταφέρει κανείς, όμως, να κατακτήσει τα παραπάνω σημαντικό ρόλο παίζει ο τρόπος σκέψης του. Κι αυτό ακριβώς είναι το κομμάτι στο οποίο ένας ειδικός μπορεί να επέμβει αρκετά αποτελεσματικά βοηθώντας το άτομο να αποδεχτεί τον εαυτό του και να μπορέσει να συνεχίσει με ηρεμία την ζωή του.

Συγγραφή Άρθρου

Αρετή Μπατζικώστα - Ψυχολόγος

Αρετή Μπατζικώστα: έχει επιβεβαιωθεί από το E-Psychology

Οι πληροφορίες που αναφέρονται στον επαγγελματικό κατάλογο ειδικών παρέχονται από τους ίδιους τους ειδικούς, κατά την εγγραφή τους στο σύστημα. Όταν βλέπετε την ένδειξη «έχει επιβεβαιωθεί από το E-Psychology”, σημαίνει ότι το E-Psychology έχει ελέγξει, με email, τηλεφωνικά ή/και με λήψη των σχετικών εγγράφων, τα ακόλουθα στοιχεία:

  • Ότι ο ειδικός είναι υπαρκτό πρόσωπο.
  • Ότι τα πτυχία οι τίτλοι και οι εξειδικεύσεις που αναφέρει είναι αληθινά.
  • Ότι οι πληροφορίες που αναφέρει ισχύουν.

Ψυχολόγος, ειδίκευση στην "Ιατρική του Ύπνου", στη μελέτη της φυσιολογίας του ύπνου και των διαταραχών του. Μετεκπαίδευση στις μεθόδους της Βιοανάδρασης (Biofeedback) και της Nευροανάδρασης (Neurofeedback) για μείωση άγχους και βελτίωση της συναισθηματικής ισορροπίας.

Εάν βρήκατε το άρθρο χρήσιμο, μοιραστείτε το!

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to Twitter

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου, χωρίς τη γραπτή άδεια του Τμήματος Σύνταξης του E-Psychology.gr. Εάν επιθυμείτε να αναδημοσιεύετε άρθρα, επικοινωνήστε μαζί μας στο editorial @ e-psychology.gr

Σχετικά άρθρα
Αληθινή φιλία

Η φιλία είναι ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία στη ζωή ενός...

Βρείτε ειδικό Ψυχικής Υγείας

Αναζητήστε ειδικούς στον μοναδικό εξειδεκευμένο κατάλογο στο ελληνικό διαδίκτυο.

Μεταβείτε στον κατάλογο Ειδικών Ψ.Υγείας »

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Πως ο ύπνος μπορεί να σας βοηθήσει να είστε πιο παραγωγικοί στη δουλειά σας
ύπνος

Κάνοντας τον ύπνο προτεραιότητα μπορείτε να προωθήσετε την καριέρα σας. Παίρνοντας μια καλή ποσότητα ύπνου δεν θα ενισχύσετε μόνο την διάθεση σας και το σώμα σας με επιπλέον ενέργεια αλλά μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να αντιμετωπίσετε το αφεντικό σας και γιατί όχι να προαχθείτε στη δουλειά σας.

Εγγραφή στο Newsletter

15νθημερο Newsletter για να λαμβάνετε στο mail σας τα νέα άρθρα, αλλά και ενημέρωση για επερχόμενα σεμινάρια, βιβλία ψυχολογίας, θέσεις εργασίας κ.α.