Ας υποθέσουμε ότι πηγαίνετε να δώσετε μία συνέντευξη και θέλετε να κάνετε καλή πρώτη εντύπωση. Να έχετε υπόψη σας ότι οι άλλοι διαμορφώνουν το 90% της γνώμης τους για σας μέσα στα πρώτα τέσσερα λεπτά και ότι το 60 – 80% της εντύπωσης που θα κάνετε δεν θα έχει σχέση με τον προφορικό λόγο.

Πολλά έχουν γραφτεί τα τελευταία χρόνια για το πώς μπορεί να συνδυαστούν οι απαιτητικές εργασιακές υποχρεώσεις με τις οικογενειακές. Το φαινόμενο αυτό έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις με το 22% των Ευρωπαίων πολιτών να αναφέρουν ότι η εργασία τους δε συνδυάζεται καθόλου ή συνδυάζεται αναποτελεσματικά με τις υποχρεώσεις που προκύπτουν από την οικογενειακή ή την προσωπική τους ζωή.

Οι περισσότεροι/ες από εμάς έχουμε βρεθεί σε εργασιακά περιβάλλοντα όπου είχαμε να συνεργαστούμε με συναδέλφους/ισσες που είχαν να διεκπεραιώσουν μια εργασία, την οποία την ολοκλήρωναν κυριολεκτικά τελευταία στιγμή. Ίσως, σε κάποιες περιπτώσεις να είμαστε και εμείς αυτός ο τύπος του/ης συνεργάτη/ιδας.

Τα τελευταία χρόνια έχει κάνει έντονα την εμφάνισή του στην έρευνα και πρακτική της οργανωσιακής ψυχολογίας και διοίκησης ανθρώπινων πόρων το μοντέλο της προσωπικότητας των 5 παραγόντων (Five-Factor Model of Personality ή Big Five) «αναβιώνοντας» ουσιαστικά τον ρόλο και τη σημασία της προσωπικότητας.

Η λήψη επαγγελματικών αποφάσεων θεωρείται παραδοσιακά, μια λογική διεργασία η οποία περιγράφεται συνήθως μέσα από μια αλληλουχία ορισμένων σταδίων: γνώση, αξιολόγηση στόχου, εξερεύνηση, δέσμευση, εφαρμογή και επαναξιολόγηση. 

Αναμφισβήτητα, το internet είναι αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας μας και το αξιοποιούμε σε κάθε έκφανση της ζωής μας. Σημαντικό και όλο και περισσότερο αναδυόμενο κομμάτι του διαδικτύου αποτελούν τα Social Media, τόσο στην προσωπική, όσο και στην επαγγελματική μας ζωή. Τι είναι, όμως, τα Social Media;

Burn out, λοιπόν, και κάνουμε μία προσπάθεια σε αυτό το άρθρο να το σκεφτούμε λίγο διαφορετικά, να το συσχετίσουμε με την πανδημία και να σκεφτούμε όχι μόνο πώς μας επηρεάζει αλλά και τον τρόπο που μπορεί να επηρεάσει το μέλλον μας.

Στη σημερινή εποχή, όπου ο όγκος της πληροφοριών είναι τεράστιος, τα κανάλια πληροφόρησης  πολλά και διαφορετικά, η διαδικασία λήψης αποφάσεων που σχετίζονται με την σταδιοδρομία, δυσκολεύουν.

Το σύνδρομο του απατεώνα αποτελεί έναν ψυχολογικό όρο, ο οποίος αναφέρεται σε ένα πρότυπο συμπεριφοράς, σύμφωνα με το οποίο, οι άνθρωποι (ακόμη και εκείνοι με επαρκείς εξωτερικές ενδείξεις επιτυχίας) αμφισβητούν τις ικανότητες τους και βιώνουν επίμονο φόβο να εκτεθούν, νιώθοντας πως θα εξαπατήσουν.

Πριν από ένα χρόνο αιφνιδιαστικά εισέβαλλε στη ζωή και στην καθημερινότητα μας ο κορωνοϊός και μαζί με αυτόν εξίσου αιφνιδιαστικά και μάλλον εκβιαστικά εισέβαλλε και η τηλεργασία, χωρίς, όμως, οι περισσότεροι/ες από εμάς να είναι προετοιμασμένοι/ες, ούτε και εκπαιδευμένοι/ες σε αυτήν την νέα εργασιακή συνθήκη.

Ανάμεσα στους παράγοντες που επηρεάζουν έναν έφηβο στη λήψη μιας επαγγελματικής απόφασης σχετικά με τις σπουδές ή το επάγγελμα, περιλαμβάνεται πρωτίστως το οικογενειακό περιβάλλον μέσω του οποίου μεταβιβάζονται πρότυπα προς μίμηση και υιοθετούνται επαγγελματικοί ρόλοι.

google news iconΤο Psychology.gr είναι εγκεκριμένος εκδότης στην υπηρεσία Google News. Ακολουθήστε μας για να έχετε πρόσβαση στην αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση για έρευνες ψυχολογίας και θέματα ψυχικής υγείας: Psychology.gr - Google News

Ακολουθήστε το PSYCHOLOGY.GR στο Youtube για δωρεάν σεμινάρια και στο Facebook για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα άρθρα ψυχολογίας & αυτοβελτίωσης.

Εργασιακή Ψυχολογία: Βασικά Άρθρα

Εξειδικευμένοι Συνεργάτες

Οι ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

Εγγραφή στο Newsletter

Ενημερωθείτε για τα άρθρα της εβδομάδας, για σεμινάρια και άλλες δράσεις που αφορούν αποκλειστικά την Ψυχολογία και την Ψυχική Υγεία.

Ενδιαφέροντα