ashmina angelidouΠείτε μας λίγα λόγια για εσάς...

Ονομάζομαι Αγγελίδου Ασημίνα και είμαι απόφοιτη του Τμήματος Ψυχολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Ως ασκούμενη ψυχολόγος εκπαιδευόμουν περισσότερο στην συμβουλευτική εστιάζοντας σε συναισθηματικές και αναπτυξιακές ανησυχίες που συνδέονται με την υγεία, κι επιθυμώντας να εμβαθύνω σε αυτό ολοκλήρωσα θεωρητικά μαθήματα στη συμβουλευτική ψυχολογία στο πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης στην Ισπανία.

Έπειτα, κατηύθυνα τις σπουδές μου σε κάτι πιο εφαρμοσμένο και έτσι ολοκλήρωσα το πρώτο μεταπτυχιακό στην Ψυχολογία Υγείας (Msc) στο Πανεπιστήμιο του Leiden της Ολλανδίας. Μέσα όμως από τα διαβάσματά μου ανακάλυψα ότι μου διέφευγε μία σημαντική πληροφόρηση, αυτή σχετικά με την ανάπτυξη του παιδιού σε έφηβο και έπειτα σε ενήλικα.

Έτσι, και ολοκλήρωσα το δεύτερο μεταπτυχιακό στην Ψυχολογία Παιδιού και Εφήβου (Msc) στο ίδιο Πανεπιστήμιο. Παράλληλα, εξειδικεύθηκα σε ιδιωτική σχολή στην γνωστική συμπεριφορική θεραπεία (Dip.,CBT) και έδειξα ιδιαίτερο ενδιαφέρον στις μαθησιακές δυσκολίες όπου και ολοκλήρωσα κύκλους σεμιναρίων στο Λονδίνο.

Επιστρέφοντας στην Ελλάδα, εργάσθηκα ως αναπληρώτρια ψυχολόγος σε σχολεία ειδικής αγωγής της Δράμας και στα ΚΕΔΔΥ της Ξάνθης και της Καβάλας. Σε ότι αφορά το ερευνητικό μου έργο, συμμετέχω κατά καιρούς σε πληθώρα συνεδρίων και ημερίδων που αφορούν στις τελευταίες εξελίξεις στον χώρο της ψυχολογίας, ενώ έχω παρουσιάσει και προσωπική ερευνητική δουλειά σε αρκετά διεθνή συνέδρια. Από τον Μάρτιο του 2014, συνεργάσθηκα με μία ομάδα νέων επιστημόνων και δημιούργησα το ψυχολογικό κέντρο μαθησιακών και αναπτυξιακών δυσκολιών, ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ στην Καβάλα.

 

Για ποιο λόγο επιλέξατε να ακολουθήσετε επαγγελματική καριέρα στον τομέα της ψυχολογίας?
Από μικρή είχα ιδιαίτερο ενδιαφέρον στις σκέψεις των ανθρώπων, στα κίνητρα που οδηγούν κάθε άνθρωπο σε μία συγκεκριμένη συμπεριφορά, στα συναισθήματα και στην αντίδραση κάποιων να είναι αισιόδοξοι και να ξεπερνούν τα προβλήματα ενώ κάποιοι άλλοι να μη μπορούν να προχωρήσουν. Τα παραπάνω σε συνδυασμό με την έννοια της προσφοράς ήταν και οι λόγοι που με ώθησαν να ακολουθήσω το επάγγελμα του ψυχολόγου.

 

Τι ψυχοθεραπευτική προσέγγιση ακολουθείτε στη δουλειά σας? Μιλήστε μας λίγο γι αυτή την προσέγγιση. Για ποιο λόγο την επιλέξατε? Ποια είναι τα σημαντικά σημεία αυτής?
Ειδικεύθηκα στη γνωστική συμπεριφορική θεραπεία (CBT) και στη παιγνιοθεραπεία. Συνοπτικά, μαζί με τον θεραπευόμενο προσπαθούμε να διερευνήσουμε τον τρόπο σκέψης του και τον τρόπο που αυτές οι σκέψεις επιδρούν στα συναισθήματα και στη συμπεριφορά. Η γνωστική συμπεριφορική θεραπεία μέσα από το λόγο αλλά και τις τεχνικές μπορεί να βοηθήσει να τροποποιηθούν οι δυσλειτουργικές σκέψεις και συμπεριφορές που επηρεάζουν αρνητικά την καθημερινότητα. Με την αναγνώριση των διεργασιακών λαθών ξεκινά και η διαδικασία της παρέμβασης. Η επιλογή των θεραπευτικών στόχων γίνεται από κοινού με σκοπό την βελτίωση της ποιότητας ζωής του παιδιού, του εφήβου ή του ενήλικα.

Όταν αναλαμβάνω ένα πολύ μικρό παιδί σε ηλικία ή παιδί με νοητική καθυστέρηση τότε η θεραπευτική παρέμβαση της γνωστικής συμπεριφορικής θεραπείας είναι περιορισμένη και έτσι εφαρμόζω τη παιγνιοθεραπεία. Η παιγνιοθεραπεία είναι μια δομημένη προσέγγιση όπου το παιχνίδι επιτρέπει τη δημιουργία ψυχικής απόστασης και επιτρέπει στα παιδιά να αντιμετωπίζουν τα προβλήματά τους και να εκφράζουν τα συναισθήματα τους. Η παιγνιοθεραπεία παρακινεί τα παιδιά να αλλάξουν τον τρόπο που σκέφτονται, που αισθάνονται και συμπεριφέρονται με ένα διασκεδαστικό τρόπο.

 

Ποια είναι η κατάσταση της ψυχοθεραπείας σήμερα στην Ελλάδα? Υπάρχει ακόμη το "στίγμα" ή οι άνθρωποι απευθύνονται άφοβα στους ειδικούς?
Όταν επέστρεψα στην Ελλάδα ήμουν αρκετά προκατειλημμένη ότι κάποιος επισκέπτεται έναν παιδοψυχολόγο την τελευταία στιγμή και όταν το πρόβλημα έχει πάρει τεράστιες διαστάσεις. Ευτυχώς, διαψεύσθηκα και συνειδητοποίησα ότι η πλειονότητα των γονέων απευθύνεται σε κάποιο παιδοψυχολόγο ακόμη και σε προληπτικό επίπεδο.

 

Τι θα λέγατε σε κάποιον που διστάζει να ξεκινήσει ψυχοθεραπεία?
Θα δανειζόμουν το απόφθεγμα του Αθηναίου ρήτορα Ισοκράτη «Βουλεύου μεν βραδέως, εκτελεί δε ταχέως τα δόξαντα» που σημαίνει «Να σχεδιάζεις χωρίς βιασύνη αλλά να εκτελείς γρήγορα».

 

Πείτε μας λίγα λόγια για την ατμόσφαιρα της 1ης συνεδρίας με νέους ασθενείς/πελάτες.
Αυτό που με ενδιαφέρει από τη πρώτη συνεδρία είναι το «empathy» δηλαδή να μπορώ να «συν-αισθάνομαι» αυτό που μου περιγράφει το παιδί, ο έφηβος, ή ο ενήλικας. Δεν περιορίζομαι σε μία απλή κατανόηση του προβλήματος τους, αλλά αφήνω τα συναισθήματά τους να γίνουν κομμάτι δικό μου.

 

Μπορείτε να αναφέρετε κάποιο πολύ ιδιαίτερο ή παράξενο περιστατικό που συνέβη στη δουλειά σας?
Θα αναφέρω κάτι από τις κοινωνικές μου συναναστροφές και όχι από την εργασία μου. Μου συμβαίνει συχνά να γνωρίζω κάποιον και η πρώτη ερώτηση που θα μου κάνει να είναι «πως σου φαίνομαι, είμαι καλά;» ή «πως βλέπεις το μέλλον μου;» και συχνά απαντώ ότι δεν είμαι μελλοντολόγος.

 

Ποιοι είναι οι συχνότεροι λόγοι για τους οποίους σας επισκέπτεται κάποιος?
Μαθησιακές Δυσκολίες, Χαμηλή αυτοεκτίμηση, Προβλήματα συμπεριφοράς (επιθετικότητα, παραβατικότητα, κλοπές, ψέματα κ.α.), Διάσπαση προσοχής / Υπερκινητικότητα, Χαμηλή σχολική επίδοση, Χαμηλά κίνητρα μάθησης & επίτευξης, Σχολική άρνηση, Σχολικό εκφοβισμό, Ευφυΐα, Προβλήματα ανάπτυξης (αυτισμός), Ενούρηση, Συναισθηματικές διαταραχές (μελαγχολία, κατάθλιψη κ.α.), Διαζύγιο γονέων, Διαπροσωπικά προβλήματα (συγκρούσεις), Πένθος, Άγχος, Κρίσεις Πανικού, Φοβίες, Ψυχοσωματικά προβλήματα (κοιλιακοί πόνοι, πονοκέφαλος κ.α.), Προβλήματα ύπνου (εφιάλτες κ.α.), Τραυματικές εμπειρίες, Ιδεοληψίες, καταναγκασμούς, Προβλήματα Υγείας (Διαβήτης κ.α.), Διατροφικές διαταραχές (ανορεξία, βουλιμία κ.α.)

 

Επιγραμματικά, τι θα προτείνατε σε κάποιον που βιώνει πολύ άγχος στην καθημερινότητα του?
Να κρατήσει ημερολόγιο και να σημειώνει καθημερινά τις πηγές που του δημιουργούν άγχος. Έτσι θα γίνει αυτοπαρατηρητής της συμπεριφοράς του και θα αρχίζει να συνειδητοποιεί τις στρεσογόνες αιτίες. Έπειτα, να τις συζητά με αισιόδοξους ανθρώπους και να προσπαθεί καθημερινά να κάνει κάτι ευχάριστο για τον εαυτό του.

 

Αναλαμβάνεται παιδιά ή και ενήλικες;
Κατά κύριο λόγο αναλαμβάνω παιδιά και εφήβους, ηλικίας 3 έως 18 διότι έχω εξειδικευθεί σε αυτές τις ηλικίες. Επίσης, αναλαμβάνω γονείς με συμβουλευτικό χαρακτήρα και μια μικρή κατηγορία ενηλίκων οι οποίοι έχουν συγκεκριμένες δυσλειτουργικές σκέψεις.

 

Που μπορούν να απευθυνθούν όσοι ενδιαφέρονται να κλείσουν κάποιο ραντεβού;
Έχω συνεργαστεί με μία αξιόλογη ομάδα επιστημόνων, δημιουργώντας το ψυχολογικό κέντρο μαθησιακών και αναπτυξιακών δυσκολιών, ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ στην Καβάλα όπου παρέχονται συνεδρίες παιδοψυχολογίας, συμβουλευτικής, ειδικής διαπαιδαγώγησης, λογοθεραπείας, επαγγελματικού προσανατολισμού και ομάδες γονέων. Το ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ βρίσκεται στη Καβάλα, Μητροπόλεως 10, και μπορείτε να επικοινωνήσετε είτε τηλεφωνικά στο 2510 211540 είτε μέσω email στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. Η ιστοσελίδα του κέντρου είναι www.maziboroume.gr

Δείτε αναλυτικές πληροφορίες για την Αγγελίδου Ασημίνα στην παρακάτω διεύθυνση : Αγγελίδου Ασημίνα 

Εάν βρήκατε το άρθρο χρήσιμο, μοιραστείτε το!

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to Twitter

Είστε ειδικός Ψυχικής Υγείας;

Εμπιστευθείτε στο E-Psychology, τη διαδικτυακή σας παρουσία και προβολή! Δείτε αναλυτικά

Εγγραφή στο Newsletter

Κάντε εγγραφή στο 15νθημερο Newsletter για ενημέρωση σεμιναρίων, νέων άρθρων, βιβλίων, θέσεων εργασίας κ.α.