Στους αιρετικούς της αγάπης: η σχέση διάρκειας, δέσμευσης και οικειότητας

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 15 Απριλίου 2016, ώρα 19.30, είσοδος ελεύθερη
στην οδό ΣΚΡΑ 12 (Θεσσαλονίκη)
(κάθετη στη Σβώλου, πριν την Αγ. Σοφίας, κουδούνι: "διαμέρισμα 5", ισόγειο).

..... μετά την ομιλία ακολουθεί συζήτηση

Σημείωση:
Επειδή ο χώρος είναι περιορισμένος, όσοι είστε σίγουροι ότι θα έρθετε και θέλετε να δεσμεύσετε θέση, παρακαλώ πολύ επικοινωνήστε οπωσδήποτε ΚΑΙ μαζί μου: με email (Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.) ή τηλεφωνικά (2310-262872, 6977210469) ή με μήνυμα προσωπικό στη σελίδα μου στο fb (Petros Theodorou), ΑΣΧΕΤΑ αν δηλώνετε συμμετοχή (going) επίσης ΑΠΟ ΤΟ fb, ΜΕΣΑ στο ίδιο το event.
Ευχαριστώ για την κατανόηση, και απολογούμαι για την ταλαιπωρία, προσπαθώ απλώς να υπάρχει κάποια τάξη ώστε να κυλήσει όμορφα και δημιουργικά η συνάντηση αυτή.

Θα ήμουν ευγνώμων αν προωθούσατε αυτό το υλικό σε όσους πιστεύετε ότι πιθανά τους ενδιαφέρει.
_________________

Στις μέρες μας, οι τρόμοι της υπαρξιακής μας μοναξιάς, η ματαιότητα και η ωμή βία, καλύπτονται πολύ καλά πίσω από πάμπολλα προπετάσματα - ας πούμε, χαμογελαστή εξυπηρέτηση πελατών, δελτία ειδήσεων, δόσεις δανείων, φόρους, φιλίες και παιχνιδιάρικα "like" του face-book, κοκ. Τα αδιέξοδα καμουφλάρονται καλά σε ένα απατηλό διαδικτυακό τοπίο δήθεν απειρίας επιλογών, όμως το άτομο, μέσα σε μία τέτοια προσομοίωση παραδείσου, ασφυκτιά παγωμένο σε μια διαρκή αόρατη απειλή και ένα αενάως ανανεούμενο κρυφό τραύμα που ματώνει ασταμάτητα.


Σε ένα τέτοιο φόντο η αναζήτηση του Άλλου και μία βαθιά και διαρκής σχέση μαζί του αποκτά τεράστια σημασία - αλλά μάλλον αυτή η ίδια η αναγκαιότητά της την παραμορφώνει θεμελιακά και ως ζητούμενο και ως διαδρομή.


Τι θέλουμε τελικά από τον Άλλον ζητώντας μία "σοβαρή" σχέση μαζί του; Χαρά, ηδονή, ασφάλεια; Να γίνει η απάντηση σε όσα χρειαζόμασταν και δεν πήραμε και ούτε πρόκειται ποτέ να πάρουμε; Συχνά τα ζητούμε όλα μαζί σε τόνους προσδοκιών πρωταθλητισμού: να είναι ο τέλειος σύντροφος, ο συναρπαστικός φίλος, ο αξεπέραστος εραστής, ο σφοδρότερος και αιώνιος έρωτάς μας, ο συνεννοήσιμος πατέρας ή μητέρα των παιδιών μας, αστείρευτη πηγή ενός μοναδικού συνδυασμού ασφάλειας και ελευθερίας, συνεταίρος με τον οποίο φροντίζουμε το σπιτικό μας, πληρώνουμε τους λογαριασμούς, ψωνίζουμε, μεγαλώνουμε τα παιδιά μας, κοκ. Και όταν κάτι από όλα αυτά δεν καλύπτεται ή όταν εμείς δεν είμαστε ευχαριστημένοι με όλα αυτά, κατηγορούμε τον Άλλον ή νιώθουμε εμείς ένοχοι, βέβαιοι ότι κάτι δεν πάει καλά στη σχέση μας.


Άραγε αναρωτηθήκαμε ποτέ πόσοι πραγματικά υπάρχουμε σε μία σχέση οικειότητας και διάρκειας, και τι ρόλο παίζει ο αρχαίος πόνος όταν αφήσαμε πίσω μας την ασφάλεια των πρώτων χρόνων μας στη ζωή; Μήπως η μόνιμη εγγύτητα δεν είναι κριτήριο "καλής" σχέσης; Τι σημαίνει "δεσμεύομαι" μαζί σου; Και αν μπω μαζί σου σε μια τέτοια σχέση, σημαίνει ότι δεν πρέπει να ερωτευτώ ή να ποθήσω ξανά κανέναν Άλλον; Χρειαζόμαστε πραγματικά μία τέτοια σχέση; Και αν ναι, ποιος το λέει; Με τι κόστος; Μήπως έχω δίκιο που λέω ότι δεν φταίω εγώ που μένω μόνος, αλλά απλώς δεν υπάρχουν κατάλληλοι "Άλλοι" για τις ανάγκες μου, παρά την επιθυμία μου να σχετιστώ σοβαρά; Τι είναι το πάθος και η εξάρτηση και γιατί σε τέτοιες καταστάσεις δεν μπορούμε να ξεκολλήσουμε από τον Άλλον; Και τελοσπάντων, τι είναι νομιμότητα, πίστη, εμπιστοσύνη, ζήλια, δέσμευση, έκρηξη και ενδόρρηξη σε μία τέτοια σχέση;


Ίσως, κάτι να μάθουμε για όλα αυτά, αν τολμούμε να διδασκόμαστε από την προδοσία. Πρώτα από την προδοσία του Άλλου, που επιμένει να διαφέρει, όσο κι αν επιθυμούμε να τον βλέπουμε ίδιο με εμάς, όσο και αν τον εκλιπαρούμε ή τον τρομοκρατούμε για να ταιριάξει στις προσδοκίες μας. Και έπειτα, από την εξίσου αναπόφευκτη δική μας προδοσία στον Άλλον, αφού και εμείς αντιστεκόμαστε το ίδιο σθεναρά στις προσδοκίες του.

______________

Οι 4 αυτές διαλέξεις, είναι μέρος ενός ταξιδιού προς την "άλλη μεριά του καθρέφτη" στον οποίο μετατρέπονται τα μάτια του Άλλου όταν τον συναντούμε. Αν και οι 4 είναι αυτόνομες θεματικά, αποτελούν ταυτόχρονα και μέρος μιας ενιαίας ευρύτερης ματιάς στην έννοια της "σχέσης".

______________
Σημείωση:
ακολουθεί άλλη μία διάλεξη, η οποία αν και δεν ανήκει στον συγκεκριμένο κύκλο, αγγίζει πάλι σημαντικές όψεις της σχέσεις:

"Από τη θάλασσα του έρωτα, στους αμμόλοφους του πάθους και της εξάρτησης"
Γίνεται στον ΙΑΝΟ, στις 22 Απριλίου (Παρασκευή, 22 Απριλίου, ώρα 19.00)

Κάποιες φορές, κυρίαρχο μοτίβο μιας σχέσης γίνεται η πάλη ανάμεσα στο "φύγε, φύγε" και "δεν φεύγω, δεν φεύγω". Σιγά-σιγά η πάλη αυτή μπορεί να τραβήξει όλη την ενέργεια των δύο ανθρώπων, διαγράφοντας έτσι κάθε γνώρισμα της έννοιας "σχέση".

Ο καθένας από τα δύο μέρη, εννοεί αυτό που λέει, όταν το λέει στον άλλον ή αφηγείται τα βάσανα της "σχέσης" του σε φίλους. Όμως στην πράξη δεν το τηρεί κανείς τους. Λες και κάποια αόρατα και ακατανόητα δεσμά τους κρατούν συνεταίρους σε μία εξαρτητική συναλλαγή παρακμής, φθοράς και αμοιβαίου κανιβαλισμού. Πού άραγε βρίσκεται η πραγματική σκηνή του δράματος; Ποιοι είναι οι αληθινοί συντελεστές του; Τι πραγματικά συναντιέται με τι; Γιατί το σεξ γίνεται τόσο ισχυρό μέσα στην έρημο ενός τέτοιου ψυχοβόρου πάθους; Και πώς γίνεται δύο άνθρωποι που απεχθάνονται ο ένας τον άλλον να χρειάζονται τόσο τραγικά ο ένας τον άλλον;

Συνοπτικές Πληροφορίες

Ημ. Έναρξης 15-04-2016 7:30 pm
Θέσεις Χωρίς περιορισμό
Κόστος Συμμετοχής -
Φορέας Πέτρος Θεοδώρου (Σκρα)
Εάν σας άρεσε το θέμα, μοιραστείτε το!

Σεμινάρια Ψυχολογίας

Εγγραφή στο Newsletter

Κάντε εγγραφή στο 15νθημερο Newsletter για ενημέρωση σεμιναρίων, νέων άρθρων, βιβλίων, θέσεων εργασίας κ.α.