Εργοθεραπευτική αξιολόγηση και παρέμβαση για την αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
Εργοθεραπευτική αξιολόγηση και παρέμβαση για την αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών
Αναπτυξιακά ορόσημα και κατάκτηση σχολικής ετοιμότητας

Εκπαιδεύτρια: Αλεξάνδρα Βασιλειάδου, Εργοθεραπεύτρια, Ψυχολόγος Msc στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.
Η Βασιλειάδου Αλεξάνδρα είναι εργοθεραπεύτρια και ψυχολόγος. Τελείωσε το τμήμα εργοθεραπείας του ΤΕΙ Αθήνας και συνέχισε τις σπουδές της στον τομέα της Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης. Παρακολούθησε το μεταπτυχιακό πρόγραμμα στο τμήμα Ιατρικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας. Έχει επίσης εξειδικευθεί στη γνωστική και συμπεριφορική θεραπεία. Εργάστηκε στο Κέντρο Ψυχικής Υγείας Λάρισας, στο Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης και στο τμήμα Αναπτυξιακής Παιδιατρικής της Α΄ Πανεπιστημιακής Κλινικής του Ιπποκρατείου Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης με παιδιά και εφήβους με αναπτυξιακές και μαθησιακές δυσκολίες και συμβουλευτική υποστήριξη γονέων και οικογένειας. Συμμετέχει ως εισηγήτρια σε συνέδρια και σεμινάρια ιατρικής και ψυχολογίας.


Εισαγωγικά
Η είσοδος συνομηλίκων παιδιών στο σχολείο δεν προϋποθέτει απαραιτήτως τους ίδιους ρυθμούς βιοψυχοκινητικής ανάπτυξης. Η ωριμότητα για σχολική ένταξη δηλαδή η δυνατότητα να διδαχθούν τα παιδιά με συνεκτικό τρόπο γραφή, ανάγνωση και αριθμητική αλλά και να προσαρμοσθούν στο σχολικό περιβάλλον περικλείεται στην έννοια της σχολικής ετοιμότητας. Τα αναπτυξιακά ορόσημα που χρειάζεται να έχουν κατακτήσει για το σχολείο, είναι τομείς που σχετίζονται με δεξιότητες αναφορικά με το επίπεδο κίνησης, γλώσσας, νόησης και συναισθηματικότητας, όπου αξιολογούνται κατά την εργοθεραπευτική εξέταση.
Η εργοθεραπευτική αξιολόγηση περιλαμβάνει την εκτίμηση των επιμέρους λειτουργιών που καθορίζουν τη μαθησιακή εξέλιξη, όπως: γνωστικές ικανότητες, γραφοκινητικό συντονισμό, αδρή και λεπτή κινητικότητα, σωματογνωσία, πλευρίωση, κ.λπ. Επιπλέον η αυξημένη ευαισθητοποίηση για τη σημαντικότητα της πρώιμης ανίχνευσης παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες από την ιατροπαιδαγωγική ομάδα, από τον παιδοψυχίατρο, τον ψυχολόγο, τον ειδικό παιδαγωγό, τον λογοθεραπευτή, και τον εκπαιδευτικό, συμβάλει στην καλύτερη κατανόηση και αντιμετώπιση των δυσλειτουργιών του παιδιού και την ανάπτυξη των δεξιοτήτων στις οποίες υπολείπεται.


Εκπαιδευτικοί στόχοι
Ολοκληρώνοντας το σεμινάριο οι εκπαιδευόμενοι θα αποκτήσουν ένα πλήρες σύστημα γνώσεων, για τον τρόπο με τον οποίο συνδέονται οι αναπτυξιακές δυσλειτουργίες της προσχολικής ηλικίας με τις μαθησιακές ικανότητες ενδυναμώνοντας τον ρόλο τους ώστε να παρέχουν την κατάλληλη συμβουλευτική υποστήριξη των εμπλεκομένων.


Το σεμινάριο απευθύνεται σε επαγγελματίες ψυχικής υγείας, φοιτητές, εργοθεραπευτές, ειδικούς παιδαγωγούς, εκπαιδευτικούς προσχολικής και σχολικής εκπαίδευσης, και ψυχολόγους.


Μεθοδολογία
Θα περιγραφούν οι επιμέρους τομείς ψυχοκινητικής ανάπτυξης της προσχολικής ηλικίας: Βιοσωματικός, νοητικός, ψυχοσυναισθηματικός και κοινωνικός. Επίσης θα παρουσιασθεί ένα πλαίσιο κλινικής συλλογιστικής για την αξιολόγηση των προβλημάτων στον ιδεασμό, τον κινητικό σχεδιασμό, τον αμφίπλευρο συντονισμό κ.λπ., σε συσχετισμό με τις δυνατότητες γραφής, ανάγνωσης και αριθμητικής. Επιπρόσθετα θα αναλυθεί η σημασία της επίδρασης των γονέων και του εκπαιδευτικού, στην ενίσχυση των κινήτρων για μάθηση. Το σεμινάριο θα ολοκληρωθεί με τη συζήτηση ποιοτικών μελετών περιπτώσεων παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες εξαιτίας διαφορετικών σωματοψυχικών αιτίων.

Περιεχόμενα

Α΄ Μέρος
Ο ρόλος της ανίχνευσης των ψυχοκινητικών ικανοτήτων παιδιών προσχολικής ηλικίας για την αναγνώριση της σχολικής ετοιμότητας: Εργοθεραπευτική αξιολόγηση
Αναπτυξιακές δεξιότητες παιδιών προσχολικής ηλικίας
Εργοθεραπευτική εκτίμηση ψυχοκινητικών ικανοτήτων – Φυλλάδιο αξιολόγησης
Αναπτυξιακές παράμετροι που υποστηρίζουν την κατάκτηση γραφής, ανάγνωσης και αριθμητικής
Η έννοια της σχολικής ετοιμότητας
Νοημοσύνη και σχολική ετοιμότητα

Β΄ Μέρος
Εργοθεραπευτική προσέγγιση
Εργοθεραπευτικές παρεμβάσεις
Πρακτικές ασκήσεις
Πρότυπο εργοθεραπευτικής έκθεσης
Φυλλάδιο αξιολόγησης

Γ΄ Μέρος
Η σημασία της αλληλεπίδρασης των εμπλεκόμενων παραγόντων στο περιβάλλον του παιδιού για την ανάδυση και ενίσχυση των κινήτρων
Η στάση των γονέων απέναντι στη σχολική απόδοση
Η στάση των εκπαιδευτικών απέναντι στη σχολική απόδοση
Συμβουλευτικές κατευθύνσεις προς τους γονείς
Συμβουλευτικές κατευθύνσεις προς τον εκπαιδευτικό
Ανάλυση περιπτώσεων παιδιών με διαταραχές της σχολικής μάθησης

Θα δοθούν σημειώσεις και βιβλιογραφία
Διάρκεια: 5 ώρες
Ημερομηνία Διεξαγωγής:
Κυριακή 6/3/2016, Ώρες: 10.00 πμ. – 3.00 μ.μ
Κόστος συμμετοχής: 40€ +Φ.Π.Α
Οι τιμές σε έκδοση οποιουδήποτε παραστατικού( απόδειξη, τιμολόγιο) επιβαρύνονται με Φ.Π.Α 23%
*Σε περίπτωση κατάθεσης μέσω e-banking επιβαρύνεστε με 3,00 ευρώ επιπλέον που μας χρεώνει η ίδια η τράπεζα, ως έξοδα.
Προθεσμία δήλωσης συμμετοχής έως 26 Φεβρουαρίου 2016
Τόπος διεξαγωγής: ΚΕΝΤΡΟ ΕΥΡΥΜΑΘΕΙΑ
Αυγής 55 & Μπιζανίου 1, Ν. Ηράκλειο (ισόγειο)


Στο κόστος του σεμιναρίου περιλαμβάνονται:
Folder με το υλικό του Σεμιναρίου
Βεβαίωση παρακολούθησης
Καφέ και σνακ στα διαλείμματα

Διαδικασία εγγραφής
Υποβολή των στοιχείων σας στον ειδικό χώρο της ιστοσελίδας μας (http://www.efmathia.gr/ell/ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ/) ή τηλεφωνική επικοινωνία με το Κέντρο ΕΥΡΥΜΑΘΕΙΑ στο τηλέφωνο 210 2814378 ώρες 15.30 – 21.30 ή μέσω facebook: www.facebook.com/evrymathia
Επιβεβαίωση κράτησης από την γραμματέα του ΕΥΡΥΜΑΘΕΙΑ, μέσω email (www.evrymathia.com.gr) ή τηλεφωνικώς
Εφόσον έχει επιβεβαιωθεί η κράτηση θέσης καταθέτετε το αντίστοιχο ποσό του κόστους συμμετοχής με τους τρόπους που αναγράφονται στον τρόπο πληρωμής

Τρόπος πληρωμής
Η κράτηση της θέσης για το σεμινάριο εξασφαλίζεται με την ονομαστική κατάθεση του αντιστοίχου ποσού στον παρακάτω τραπεζικό λογαριασμό:
EUROBANK: 0026.0456.55.0200017341 (δικαιούχος Μαρία Σταθάκου)
Ακυρώσεις εγγραφών δεν γίνονται δεκτές. Δεκτές γίνονται αντικαταστάσεις ονομάτων.


Οι θέσεις είναι περιορισμένες.

Συνοπτικές Πληροφορίες

Ημ. Έναρξης 06-03-2016 10:00 am
Ημ. Λήξης 06-03-2016 3:00 pm
Θέσεις Χωρίς περιορισμό
Κόστος Συμμετοχής 40 €
Φορέας Ευρυμάθεια, Κέντρο Ειδικής Διαπαιδαγώγησης
Εάν σας άρεσε το θέμα, μοιραστείτε το!

Σεμινάρια Ψυχολογίας

Εγγραφή στο Newsletter

Κάντε εγγραφή στο 15νθημερο Newsletter για ενημέρωση σεμιναρίων, νέων άρθρων, βιβλίων, θέσεων εργασίας κ.α.