Μετεκπαιδευτικό Σεμινάριο: Κλινική Αξιολόγηση Ενδοοικογενειακής Βίας και Σεξουαλικής Κακοποίησης

Περιγραφή & Στόχος: Η ενδοοικογενειακή βία, η σεξουαλική κακοποίηση και η αιμομιξία εξακολουθούν αμείωτα να έλκουν το κλινικό ενδιαφέρον πολλών επιστημών. Είναι φαινόμενα όχι τόσο σπάνια όσο τείνουμε ίσως να θεωρούμε, καθώς αφενός ενέχουν μεγάλο σκοτεινό αριθμό, αφετέρου χαρακτηρίζονται από ιδιαίτερη περιπλοκότητα, ώστε να χρήζουν εξαιρετικά λεπτού χειρισμού και αυξημένης φροντίδας. Από την άλλη πλευρά, η κατάρτιση των ειδικών σε τέτοια ζητήματα τείνει να παρουσιάζει διάκενα ως προς την σφαιρική και αξιόπιστη ψυχοδιαγνωστική αξιολόγηση αυτών των περιπτώσεων. Το σεμινάριο αυτό φιλοδοξεί να υπερκεράσει τέτοια εμπόδια και να προσφέρει εμπεριστατωμένη θεωρητική κατάρτιση και κλινικές δεξιότητες για ορθότερη αξιολόγηση και λειτουργικότερο θεραπευτικό σχεδιασμό.

Πεδία Εφαρμογών: Οι δοκιμασίες των Μύθων της Düss και μετέπειτα της Fine συνιστούν αξιόπιστες προβολικές δοκιμασίες ολοκλήρωσης μιας σειράς από ημιδομημένους μύθους, με ικανό χρόνο κλινικής ζωής στη ψυχοδιαγνωστική αξιολόγηση παιδιών και εφήβων. Φωτίζουν δε ολόπλευρα ζητήματα από τον αποχωρισμό, την εξατομίκευση, τις ταυτίσεις, την εχθρότητα και τις φαντασιώσεις, μέχρι τις ενδοοικογενειακές δυναμικές και το ρεπερτόριο συμπεριφορικών αντιδράσεων. Στο ίδιο πνεύμα, το εμπνευσμένο πρωτόκολλο μύθων των Miller & Veltkamp αφορά συγκεκριμένα στην κλινική αξιολόγηση της ενδοοικογενειακής βίας και της σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών και εφήβων. Συνιστά επιβεβαιωμένα ευέλικτο εργαλείο για τον κλινικό, αλλά και κατάλληλα προσαρμοσμένο στις εξειδικευμένες ανάγκες του ευάλωτου πληθυσμού στον οποίο απευθύνεται, ιδίως όταν χρησιμοποιείται από κοινού με άλλες μεθόδους, οι οποίες επίσης θίγονται στο παρόν σεμινάριο.

Απευθύνεται: Σε Επαγγελματίες Υγείας (Ψυχολόγους, Παιδοψυχολόγους, Ψυχιάτρους, Παιδοψυχίατρους, Ιατρούς, Συμβούλους Ψυχικής Υγείας, Ψυχοθεραπευτές).

Ο αριθμός θέσεων είναι αυστηρά περιορισμένος στα 10 άτομα.

Διάρκεια Σεμιναρίου: 32 Ώρες, 3-4 Μαρτίου 2018 και 17-18 Μαρτίου 2018, 9:00 – 17:00

Χώρος Διεξαγωγής: Ψυχοθεραπευτικό Κέντρο - Πολυχώρος Animus Corpus, Βασιλίσσης Σοφίας 54, Ιλίσια, 1ος όροφος από τη δεξιά σκάλα (Στάση Μέτρο: Μέγαρο Μουσικής)

Δηλώσεις συμμετοχής ως και τη Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου 2018 στο τηλέφωνο: 210 - 72 22 214 ή στο e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Κόστος: 300€

Με early booking (μέχρι και 9 Φεβρουαρίου), ισχύει έκπτωση 10%.
Παρέχεται έκπτωση 15% για Φοιτητές και Ανέργους.
Σε συμμετοχή 3 ατόμων και άνω ισχύει έκπτωση 10% στον κάθε συμμετέχοντα.
 
Στο κόστος περιλαμβάνονται: Πιστοποιητικό παρακολούθησης και επιτυχούς ολοκλήρωσης του Σεμιναρίου (κατόπιν γραπτών εξετάσεων με περιστατικό και ανοικτές σημειώσεις), έντυπο υλικό.
 
Ενότητα Α΄:
  • Ενδοοικογενειακή Βία: Ζητήματα Ορισμού και Αιτιολογικές Προσεγγίσεις
  • Ενδοοικογενειακή Κακοποίηση: Τα Παιδιά ως Έκφραση Δυσλειτουργίας της Οικογένειας
  • Το Πρόβλημα του «Σκοτεινού Αριθμού» της Σεξουαλικής Κακοποίησης και της Ενδοοικογενειακής Βίας
  • Σεξουαλική Βία: Κλινικά Χαρακτηριστικά
  • Παραφιλίες: Κλινική Εικόνα, Αιτιολογία, Θεραπευτικές Παρεμβάσεις
  • Το ταμπού της Αιμομιξίας: Θεωρητικές Αιτιολογικές Προσεγγίσεις (Πρώιμες & Σύγχρονες)
  • Η Δυναμική Διαμόρφωσης των Αιμομικτικών Καταστάσεων: Προ-αιμομικτική, Κυρίως-αιμομικτική & Μετα-αιμομικτική Κατάσταση (Αρτινοπούλου, 2004)
  • Αιμομιξία: Ψυχοπαθολογία, Υπότυποι Αιμομικτικών Σχέσεων, Θεραπευτικές Παρεμβάσεις
  • Κλινική Συνέντευξη: Προ-Συνέντευξη, Κυρίως-Συνέντευξη: Εισαγωγή στο Θέμα, Ανάκληση Γεγονότων, Εμπλουτιστικές Ερωτήσεις, Κλείσιμο Συνέντευξης (Forensic Interview Protocol & Washington State Child Interview Guide)
  • Θεμελιώδεις Κανόνες Διατύπωσής Ερωτήσεων
  • Είδη Ερωτήσεων: Κλειστές, Ανοικτές, Πολλαπλής Επιλογής, Επαναλαμβανόμενες, Καθοδηγητικές
  • Θεμελιώδεις Αρχές Διεξαγωγής Συνέντευξης με Παιδιά με Νοητικές Αναπτυξιακές Διαταραχές
  • Συνωμοσίες Απόκρυψης αλλά και «Αποκάλυψης»: Είδη και Παράγοντες Επιρροής
  • Παιδιά με Διανοητικές Αναπτυξιακές Διαταραχές: Παράγοντες Απόκρυψης, Προετοιμασία Συνέντευξης, Κυρίως-Συνέντευξη
  • Παιδιά Διαφορετικής Πολιτισμικής Προέλευσης: Ιδιαιτερότητες και Μέθοδοι Προσέγγισης
  • Εισαγωγικές Ερωτήσεις Ενδεικνυόμενες για Παιδιά που ΔΕΝ έχουν αποκαλύψει το γεγονός της Σεξουαλικής Κακοποίησης ή της Ενδοοικογενειακής Βίας
  • Αληθείς και Αναληθείς Μαρτυρίες: Πώς Επαληθεύουμε τους ισχυρισμούς;
  • Μνημονική Ικανότητα Ανάκλησης Γεγονότων και Υποβολιμότητα
  • Ανιχνεύοντας την Εξαπάτηση σε Παιδιά και Ενήλικες Μάρτυρες ή Εγκαλούντες: Γραπτές Δοκιμασίες, Λεκτικά και Μη Σημεία Εξαπάτησης, Φυσιολογικά και Νευρολογικά Χαρακτηριστικά Εξαπάτησης (χαρακτηριστικά τόνου Φωνής, Πολύγραφος, Εγκεφαλικά Κύματα ως δείκτες Παραπλανητικής Επικοινωνίας, Στυλομετρία, Ανάλυση Πραγματικής Κατάστασης Κατάθεσης, Επιστημονική Ανάλυση Περιεχομένου)
  • Ενδείξεις Ενδυνάμωσης VS Ενδείξεων Αποδυνάμωσης Ισχυρισμών Σεξουαλικής Κακοποίησης του Ανήλικου: Κριτήρια Χαρακτηρισμού των Ισχυρισμών ως Αληθών ή Αναληθών
  • Χρήση Βοηθημάτων Αξιολόγησης: Ανατομικές Κούκλες, Ιχνογράφημα. Η συμβολή των Μύθων
  • Τα Παιδιά ως Μάρτυρες στο Σύστημα Απονομής Ποινικής Δικαιοσύνης: Επικινδυνότητες Δευτερογενούς Θυματοποίησης
  • Το Σύνδρομο Γονεϊκής Αποξένωσης (Gardner, 2004)
  • Η Ιδιαιτερότητα του Συνδρόμου Münchausen και του Συνδρόμου Münchausen δι’ αντιπροσώπου: Κλινική Εικόνα και Αναγνώριση
  • Θυματολογία: Υπέρ Θυμάτων αλλά και «Υπερ(;)» Θυτών;

Ενότητα Β΄:

  • Γενικές Αρχές Χορήγησης Ψυχομετρικών Δοκιμασιών
  • Η Θεμελιώδης Προβολική Υπόθεση
  • Οι 5 Ψυχοδυναμικές Υποθέσεις για την Προσωπικότητα (Τοπογραφική, Δομική, Δυναμική, Οικονομική, Γενετική)
  • Ψυχαναλυτικές Έννοιες: Εκφόρτιση, Λίμπιντο, Άγχος (vs. Stress), Εκδραμάτιση, Κάθεξις, Καθήλωση, Ψυχοσύγκρουση
  • Πρωτογενείς και Δευτερογενείς Μηχανισμοί Άμυνας
  • Πρωταρχικές Φαντασιώσεις (Ενδομήτριος Ζωη, Πρωταρχική Σκηνή, Σαγήνη – Αποπλάνηση, Ευνουχισμός)
  • Μεταβίβαση και Αντι-Μεταβίβαση
  • Καθηλώσεις στα στάδια Ψυχοσεξουαλικής Ανάπτυξης: Χαρακτηριστικά Στοματικής, Πρωκτικής και Φαλλικής Προσωπικότητας στον Ενήλικο Βίο
  • Οι ακολουθίες Μύθων: Το σύστημα της Düss. Προσθήκες και Αναθεωρήσεις των Despert (1946) και Fine (1948)
  • Συγκλίσεις & Αποκλίσεις στα Πρωτόκολλα κατά Piexotto (1960)
  • Το Πρωτόκολλο Ανάλυσης της Mazzeschi et al. (2001)
  • Συγκεραστικό Πρωτόκολλο Ανάλυσης των Μύθων: κεντρικό θέμα / ήρωας, Ανάγκες & ενορμήσεις, Περιβάλλον και αναδυόμενες Δυναμικές, Άγχη, Άμυνες, Μη λεκτικά στοιχεία Παρεκκλίνουσας Επικοινωνίας)
  • Έκδηλο και Λανθάνον Περιεχόμενο των Μύθων: Ερμηνευτικό, Διαγνωστικό και Συμβολικό Επίπεδο
  • Το εμπνευσμένο Πρωτόκολλο των Miller & Veltkamp (1989): Κλινική Αξιολόγηση & Διερεύνηση Ενδοοικογενειακής Βίας και Σεξουαλικής Κακοποίησης σε παιδιά
  • Μέθοδοι Χορήγησης: Παιδιά, Έφηβοι & Ενήλικες. Role Play
  • Αντιμετωπίζοντας Δυνητικές Δυσκολίες κατά τη Χορήγηση
  • Ανάλυση Περιστατικών Ενηλίκων (Δομή Προσωπικότητας) και Παιδιών Θυμάτων Σεξουαλικής Κακοποίησης
  • Συγγραφή Τελικής Έκθεσης Αξιολόγησης - Θεραπευτική Πρόταση
  • Εποπτεία ανάλυσης Χορήγησης των Μύθων από τους σπουδαστές

Εκπαιδευτής: © Μάνος Κουγιουμζόγλου, [BA. BSc, BA, MA, MSc, PhD(c)], Κλινικός Ψυχολόγος, Υπ. Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Συνοπτικές Πληροφορίες

Ημ. Έναρξης 03-03-2018 9:00 am
Ημ. Λήξης 18-03-2018 5:00 pm
Θέσεις 10
Κόστος Συμμετοχής 300 €
Φορέας Ψυχοθεραπευτικό Κέντρο - Πολυχώρος Animus Corpus

Σεμινάρια Ψυχολογίας

Εγγραφή στο Newsletter

15νθημερο Newsletter για να λαμβάνετε στο mail σας τα νέα άρθρα, αλλά και ενημέρωση για επερχόμενα σεμινάρια, βιβλία ψυχολογίας, θέσεις εργασίας κ.α.