Με αφορμή τη διάλεξη του καθηγητή ψυχολογίας του Πάντειου Παν/μίου, Κου. Σταλίκα Αναστάσιου στο Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο, της 3/5/2014 με τίτλο θετικότητα και ψυχική υγεία οδηγούμαι στο να αποτυπώσω ορισμένες σκέψεις μου γύρω από το συγκεκριμένο θέμα.

Όπως λέει και ο ίδιος, ο κλάδος της θετικής ψυχολογίας έχει αναπτυχθεί τα τελευταία 15 έτη με ποικίλες εφαρμογές σε διάφορους τομείς της ζωής μας. Έχει αποδειχθεί ερευνητικά ότι τα άτομα που βιώνουν θετικά συναισθήματα  ζουν περισσότερα χρόνια, δεν ασθενούν συχνά και δηλώνουν πιο ευτυχισμένα

Τα θετικά συναισθήματα είναι το Ω3 της ψυχής μας.  

Γίνεται λόγος λοιπόν για τη θετικότητα καθώς η ζωή μας έχει κατακλυστεί από την αρνητικότητα. Είναι επιτακτική ανάγκη να μετακινήθουμε από το αρνητικό προς το θετικό πρόσημο. Η συγκεκριμένη αλλαγή χρειάζεται συστηματική προσπάθεια προκειμένου να επιτύχουμε τις αλλαγές που επιθυμούμε στην καθημερινότητά μας.

Πώς όμως γίνονται αυτές οι αλλαγές; Πώς μπορούμε να αλλάξουμε τα φίλτρα επεξεργασίας των πληροφοριών που λαμβάνουμε καθημερινά; Πώς λοιπόν μπορούμε να βλέπουμε το ποτήρι μισογεμάτο και όχι μισοάδειο; Η απάντηση κρύβεται σε μικρά βήματα τα οποία μπορούμε να ακολουθήσουμε αποκτώντας μεγαλύτερη επίγνωση των εμπειριών που βιώνουμε την κάθε στιγμή. Αυτό σημαίνει το να εστιάζουμε την προσοχή μας π.χ. Στην απόλαυση του πρωϊνού μας καφέ (της ξεχωριστής του γεύσης), στην παρατήρηση των ηλιαχτίδων που φωτίζουν μοναδικά τη μέρα μας, στη μυρωδιά των λουλουδιών που φέρνουν στο νου μας όμορφες αναμνήσεις, στα κελαϊδίσματα των πουλιών που μας καλημερίζουν, στην επαφή με το αγαπημένο μας κατοικίδιο το οποίο μας δείχνει απλόχερα την αγάπη του, στο άκουσμα της αγαπημένης μας μουσικής η οποία μας πλημμυρίζει με ευχάριστα συναισθήματα, στο άγγιγμα του αγαπημένου μας προσώπου που μας γεμίζει ζεστασιά, στα γλυκά-ενθαρρυντικά λόγια των φίλων μας, στη χαρά της επίτευξης ενός στόχου (στην εργασία, στην εκπαίδευση, στην προσωπική μας ζωή). 

Από τα πολύ μικρά καθημερινά γεγονότα έως τα μεγάλα και σημαντικά χρειάζεται να γίνουμε παρατηρητές του εαυτού μας ώστε να εντοπίζουμε μέσα από τις δυσκολίες και τα θετικά στοιχεία που υπάρχουν στη ζωή μας. Γιατί πάντα μετά τη βροχή εμφανίζεται το ουράνιο τόξο.

Ας δημιουργήσει λοιπόν καθένας μας το δικό του προσωπικό ουράνιο τόξο που θα δώσει ξεχωριστό χρώμα στη ζωή του. Για αυτό το λόγο δοκιμάστε για τουλάχιστον 21 μέρες να εστιάζετε σε 3 όμορφα πράγματα που συνέβησαν κατά τη διάρκεια της μέρα σας, να κάνετε 3 θετικά σχόλια στους συναθρώπους σας και να κάνετε 3 πράξεις καλοσύνης. Έτσι βοηθάτε τον εγκέφαλο σας να συντονιστεί σε νέους θετικούς δρόμους προσωπικής ανάπτυξης.   

 

Συγγραφή Άρθρου

Αμανατίδου Φωστηρία

amanatidou fostiriaΨυχολόγος -  Α.Μ: CBT13-050
Ειδικός στη Γνωστική-Συμπεριφορική Ψυχοθεραπεία παιδιών και ενηλίκων.



Επικοινωνία: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Σχετικά άρθρα

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Τρόποι διαχείρισης του άγχους των εξετάσεων των μαθητών
διαχείριση άγχους, εξετάσεις

Το άγχος αποτελεί μέρος της καθημερινής ζωής των μαθητών που ετοιμάζονται για τις εξετάσεις. Πώς μπορούμε να αναγνωρίσουμε τα σημάδια του άγχους; Πώς μπορεί ένας μαθητής να διαχειριστεί το άγχος πριν αλλά και κατά τη διάρκεια των εξετάσεων; Πώς η μελέτη μπορεί να γίνει πιο αποδοτική; Τι πρέπει να κάνουν οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί για να μην ενισχύουν το άγχος του μαθητή;

Ανασκόπηση - Ενδοσκόπηση 2017
Ανασκόπηση - Ενδοσκόπηση

Πλησιάζουμε στο τέλος αυτής της χρονιάς για να ανεβούμε στο σκαλοπάτι της επόμενης. Ας αναλογιστούμε τις διαδρομές που διανύσαμε, τις εμπειρίες που αποκομίσαμε και τη σοφία που αποκτήσαμε. Και τώρα σιγά σιγά ας προετοιμαστούμε για τη νέα χρονιά με αγάπη στην ψυχή και στην καρδιά μας.

6 Συνήθειες για μια ευτυχισμένη ζωή
ευτυχισμένη ζωή

Τι μπορούμε να κάνουμε για να νιώσουμε ευτυχισμένοι στην πορεία της ζωής μας; Ας δούμε παρακάτω 6 σημαντικές συνήθειες που ενισχύουν το αίσθημα της ευτυχίας:

21 Ερωτήσεις Για Ιδανικές Επιλογές Ζωής
Επιλογές Ζωής

Δεν υπάρχουν τέλειες επιλογές, αλλά αυτές που είναι  περισσότερο ή λιγότερο κατάλληλες τη δεδομένη χρονική στιγμή.
Οι παρακάτω ερωτήσεις θα σας βοηθήσουν στη διαδικασία επιλογής:

8 τρόποι βελτίωσης της αυτοπεποίθησης των παιδιών
αυτοπεποίθηση παιδιών

Αν ξεκινήσουμε από την ετυμολογία της λέξης που περιλαμβάνει τους όρους εαυτός και πεποίθηση μπορούμε να αποδώσουμε την εξής σημασία: την πεποίθηση που έχουμε για τον εαυτό μας, δηλαδή το πώς αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας. Η αντίληψη που έχουμε για τον εαυτό μας μπορεί να είναι είτε θετική είτε αρνητική.

Βρείτε ειδικό Ψυχικής Υγείας

Αναζητήστε ειδικούς στον μοναδικό εξειδεκευμένο κατάλογο στο ελληνικό διαδίκτυο.

Μεταβείτε στον κατάλογο Ειδικών Ψ.Υγείας »

Είστε ειδικός Ψυχικής Υγείας?

Εγγραφείτε ώστε να λαμβάνετε ενημέρωση, σχετικά με θέματα που αφορούν την επιστήμη της ψυχολογίας, έρευνες, σεμινάρια ψυχολογίας, θέσεις εργασίας Ειδικών Ψυχικής Υγείας κ.τ.λ.

Newsletter για όλους

Εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε στο mail σας νέα άρθρα ψυχολογίας, ενημέρωση για επερχόμενα σεμινάρια ψυχολογίας, ομάδες υποστήριξης, βιβλία ψυχολογίας κ.α.

Η εγγραφή σας στα ενημερωτικά δελτία της Πύλης Ψυχολογίας E-Psychology.gr είναι απόλυτα σύμφωνη με την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία για την προστασία των προσωπικών δεδομένων. Τα στοιχεία που δίνετε κατά την εγγραφή σας θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά και μόνο για την αποστολή ενημερωτικών δελτίων (Newsletters).