Πολλοί άνθρωποι περνούν τη ζωή τους σχεδιάζοντας, ελπίζοντας πόσο ευτυχισμένοι θα ήταν αν π.χ. έπαιρναν προαγωγή στην εργασία τους, κληρονομούσαν περιουσία, συναντούσαν τον κατάλληλο σύντροφο. Έτσι λειτουργούν εξαρτώντας την ευτυχία τους από άλλους ανθρώπους, την τύχη ή σε δυνάμεις εκτός έλεγχού τους με αποτέλεσμα να αποτυγχάνουν να εστιάσουν τη ζωή τους στο τώρα.

Το λάθος που κάνουν οι περισσότεροι άνθρωποι είναι η προσπάθεια να ζήσουν στο μέλλον π.χ. παρακολουθείτε μια κινηματογραφική ταινία, μια θεατρική παράσταση, είστε σε μια συναυλία και παράλληλα σκέφτεστε το πώς θα γυρίσετε σπίτι ή τί θα φάτε στο δείπνο.

Επικεντρωθείτε στο παρόν στη στιγμή χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δε θα σχεδιάζετε το μέλλον σας π.χ. πότε θα ζητήσετε αύξηση από τον εργοδότη σας, τί θα κάνετε για να αποταμιεύσετε χρήματα  ή πώς θα τα επενδύσετε.

Οι άνθρωποι που τους είναι εύκολο να ζουν στο τώρα είναι εκείνοι που πέρασαν από γεγονότα στα οποία κινδύνεψαν να χάσουν τη ζωή τους, δίνοντας πλέον αξία στην κάθε στιγμή που περνούν, θεωρώντας τη ως ένα μοναδικό δώρο. Νιώθουν με λίγα λόγια ευγνωμοσύνη που έχουν τη δυνατότητα να ζουν. Βέβαια αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να περάσουμε από τέτοιες επώδυνες καταστάσεις για να αναθεωρήσουμε την οπτική μας για τη ζωή.

Υπάρχουν άλλοι τρόποι που μπορούν να μας βοηθήσουν να αλλάξουμε οπτική και είναι οι εξής:
Πάρτε ένα φύλλο χαρτί και γράψτε ως τίτλο Πράγματα για τα οποία είμαι ευγνώμων. Ξεκινήστε γράφοντας "Το ότι ζω" και συνεχίστε επικεντρώνοντας σε ό,τι αγαπάτε: οικογένεια, φίλους, κατοικίδια ζώα, μοναδικά μέρη που σας προκαλούν γαλήνη και ηρεμία π.χ. είμαι ευγνώμων που το διαμέρισμά μου έχει θέα το λιμάνι. Έπειτα συνεχίστε γράφοντας για πράγματα  που έχουν αξία για σας π.χ. το καινούριο αυτοκίνητο, ξεχωριστά κοσμήματα, ένα παλιό έπιπλο.

Είναι σημαντικό να τα καταγράψετε όλα αυτά καθώς οι ρυθμοί ζωής, μας απαγορεύουν να εκτιμούμε αυτά που έχουμε. Αυτός είναι και ένας λόγος που συνηθίζουμε να ζούμε στο μέλλον.

Έτσι λοιπόν τις μέρες που δεν θα έχετε διάθεση θα ανατρέχετε σε αυτή τη λίστα, θα τη διαβάζετε. Μετά από λίγα λεπτά μπορείτε  να συμπληρώνετε νέα στοιχεία. Με αυτό τον τρόπο πάντα θα βρίσκετε λόγους για να θεωρείτε ότι η ζωή σας είναι ωραία στο τώρα.

Επιπρόσθετα ένας άλλος τρόπος για να αισθάνεστε καλύτερα είναι με το να εκφράζετε την ευγνωμοσύνη σας στους ανθρώπους που βρίσκονται στη ζωή σας π.χ. κάθεστε σε ένα καφέ με ένα φίλο ή φίλη σας. Αυτό το οποίο μπορείτε να πείτε είναι περνάω πολύ όμορφα μαζί σου. Σε ευχαριστώ που είσαι φίλος/η μου?. Αυτή η απλή έκφραση θα σημαίνει πολλά για το/η φίλο/η σας και θα σας κάνει να νιώσετε και εσείς πολύ όμορφα.

Εν κατακλείδι αφήστε τον εαυτό σας να νιώσει την ευτυχία όπως τα μικρά παιδιά που βρίσκουν νόημα στο τώρα.

Συγγραφή Άρθρου

Αμανατίδου Φωστηρία

amanatidou fostiriaΨυχολόγος -  Α.Μ: CBT13-050
Ειδικός στη Γνωστική-Συμπεριφορική Ψυχοθεραπεία παιδιών και ενηλίκων.



Επικοινωνία: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Εάν βρήκατε το άρθρο χρήσιμο, μοιραστείτε το!

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to Twitter

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου, χωρίς τη γραπτή άδεια του Τμήματος Σύνταξης του E-Psychology.gr. Εάν επιθυμείτε να αναδημοσιεύετε άρθρα, επικοινωνήστε μαζί μας στο editorial @ e-psychology.gr

Σχετικά άρθρα

Βρείτε ειδικό Ψυχικής Υγείας

Αναζητήστε ειδικούς στον μοναδικό εξειδεκευμένο κατάλογο στο ελληνικό διαδίκτυο.

Μεταβείτε στον κατάλογο Ειδικών Ψ.Υγείας »

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Ανασκόπηση - Ενδοσκόπηση 2017
Ανασκόπηση - Ενδοσκόπηση

Πλησιάζουμε στο τέλος αυτής της χρονιάς για να ανεβούμε στο σκαλοπάτι της επόμενης. Ας αναλογιστούμε τις διαδρομές που διανύσαμε, τις εμπειρίες που αποκομίσαμε και τη σοφία που αποκτήσαμε. Και τώρα σιγά σιγά ας προετοιμαστούμε για τη νέα χρονιά με αγάπη στην ψυχή και στην καρδιά μας.

6 Συνήθειες για μια ευτυχισμένη ζωή
ευτυχισμένη ζωή

Τι μπορούμε να κάνουμε για να νιώσουμε ευτυχισμένοι στην πορεία της ζωής μας; Ας δούμε παρακάτω 6 σημαντικές συνήθειες που ενισχύουν το αίσθημα της ευτυχίας:

21 Ερωτήσεις Για Ιδανικές Επιλογές Ζωής
Επιλογές Ζωής

Δεν υπάρχουν τέλειες επιλογές, αλλά αυτές που είναι  περισσότερο ή λιγότερο κατάλληλες τη δεδομένη χρονική στιγμή.
Οι παρακάτω ερωτήσεις θα σας βοηθήσουν στη διαδικασία επιλογής:

8 τρόποι βελτίωσης της αυτοπεποίθησης των παιδιών
αυτοπεποίθηση παιδιών

Αν ξεκινήσουμε από την ετυμολογία της λέξης που περιλαμβάνει τους όρους εαυτός και πεποίθηση μπορούμε να αποδώσουμε την εξής σημασία: την πεποίθηση που έχουμε για τον εαυτό μας, δηλαδή το πώς αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας. Η αντίληψη που έχουμε για τον εαυτό μας μπορεί να είναι είτε θετική είτε αρνητική.

Αλτζχάϊμερ Νόσος (Alzheimer) - Ορισμός, Αιτιολογία, Συμπτώματα, Θεραπεία

Η νόσος Alzheimer αποτελεί μια μορφή άνοιας, η οποία είναι και η πιο συχνά εμφανιζόμενη σε σχέση με τα υπόλοιπα είδη άνοιας (π.χ. άνοια με σωμάτια Lewy στην οποία παρατηρούνται δυσκολίες στη βάδιση και στην ισορροπία, οπτικές ψευδαισθήσεις και παραισθήσεις, αλλαγές στις νοητικές ικανότητες, αγγειακή άνοια ως αποτέλεσμα μικρών εγκεφαλικών επεισοδίων όπου παρατηρούνται δυσκολίες στην επικοινωνία, στη σκέψη, στη μνήμη, νόσος του Pick στην οποία παρατηρούνται αλλαγές στην προσωπικότητα, δυσκολίες στην ομιλία, στην κρίση).

Εγγραφή στο Newsletter

15νθημερο Newsletter για να λαμβάνετε στο mail σας τα νέα άρθρα, αλλά και ενημέρωση για επερχόμενα σεμινάρια, βιβλία ψυχολογίας, θέσεις εργασίας κ.α.