ΟΡΓΑΝΩΣΗ
1.Μάθηση από το γενικό στο ειδικό
Αφού αρχίσει το διάβασμα, πρώτα να γίνεται κατανοητό το γενικό νόημα του θέματος. Εάν αρχικά αναζητηθεί η γενική ιδέα, στη συνέχεια οι λεπτομέρειες θα βγάζουν περισσότερο νόημα. 

2.Ανάθεση νοήματος
Να συνδεθεί το περιεχόμενο αυτού που διαβάζεται με τον απώτερο στόχο σας . Όταν οι πληροφορίες που μαθαίνετε σας βοηθούν να αποκτηθεί κάτι επιθυμητό, είναι πιο εύκολο να έρθει στη μνήμη σας. 

3.Δημιουργία συσχετίσεων 
Όταν έρθετε σε επαφή με νέες πληροφορίες, μπορείτε να τις ανακαλέσετε πιο αποτελεσματικά εάν τις συνδέστε με όμοια ή παρεμφερή δεδομένα. Ως εκ τούτου, όταν προσπαθείτε να ανακαλέσετε εμπεδωμένες πρόσφατες πληροφορίες, θα τις θυμηθείτε πιο εύκολα εάν έχουν συνδεθεί με δεδομένα που έχετε ήδη αποθηκεύσει από το παρελθόν.

ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ 

4.Μάθετε μία φορά, ενεργά
Χρησιμοποιήστε το σώμα σας για να μάθετε και να θυμάστε πληροφορίες καλύτερα. Χρησιμοποιήστε χειρονομίες κατά τη μελέτη, σηκωθείτε για να αποφεύγεται η υπνηλία, διαβάστε δυνατά και περπατήσετε πάνω κάτω. Δημιουργήστε ενέργεια όταν μελετάτε, προκειμένου το σώμα σας να σας βοηθήσει στην διαδικασία της μάθησης σας.

5.Ηρεμία
Όταν είστε χαλαροί, επιτρέπετε στο μυαλό σας να δημιουργήσει συνδέσεις, να σκεφτεί πληροφορίες και να τις επεξεργαστεί. Με τον τρόπο αυτό, θα το θυμάστε καλύτερα και κατά τη διάρκεια της ανάκλησης θα μπείτε σε χαλαρή κατάσταση και θα θυμηθείτε τις πληροφορίες που αποτυπώθηκαν.

6.Δημιουργία Εικόνων
Όταν μετατρέπετε τις πληροφορίες που μελετάτε σε εικόνα, εκείνες αποθηκεύονται σε δύο διαφορετικές περιοχές του εγκεφάλου σας και κατά τη διάρκεια της ανάκλησης οι πληροφορίες παρέχονται προφορικά και με μια εικόνα, ως εκ τούτου, οι πιθανότητες να ανακαλέσετε τις πληροφορίες αυξάνονται.

7.Απαγγελία και Επανάληψη 
Όταν απαγγείλετε πληροφορίες δυνατά χρησιμοποιείτε δύο αισθήσεις, τη φυσική σας αίσθηση της ομιλίας και της ακοής για αυτά που λέτε. Επίσης, απαγγείλετε πληροφορίες με δικά σας λόγια ή ενώστε τις πληροφορίες σε μια σημαντική ιστορία για εσάς. Η επανάληψη είναι η πιο αποτελεσματική τεχνική μνήμης από τη στιγμή που εκπαιδεύσετε το μυαλό σας με τις πληροφορίες που θέλετε να μάθετε.

8.Σημειώστε το
Η γραφή ενεργοποιεί ένα διαφορετικό μέρος της μνήμης απ' ότι η ομιλία, διότι μας παρακινεί να είμαστε πιο λογικοί, συνεκτικοί και ολοκληρωμένοι. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το σώμα σας όταν γράφετε και να θυμάστε αυτό που κάνετε κατά τη γραφή.


ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ
 

9.Μείωση παρεμβολών
Μελετώντας μπροστά από την τηλεόραση για μια ώρα είναι σαν να μελετάτε σε ένα ήσυχο μέρος μόνο για 10 λεπτά. Μπορείτε να κάνετε περισσότερα, όταν κάνετε ένα πράγμα τη φορά και να αφιερώσετε όλη την προσοχή σας σε αυτό το ένα πράγμα.

10.Το κάτι παραπάνω
Διαβάστε περισσότερα από ό,τι απαιτείται, έτσι ώστε να ενισχυθεί η ταχύτητα, η ακρίβεια και η εμπιστοσύνη προς τον εαυτό σας. Ο στόχος να είναι προς την κατάκτηση των πληροφοριών, ώστε να τις ανακαλέσετε πιο εύκολα όταν χρειαστεί. 

11.Απόδραση από τη παγίδα της βραχυπρόθεσμης μνήμης
Η βραχυπρόθεσμη μνήμη δεν διαρκεί περισσότερο από λίγα λεπτά. Επομένως, μετακινήστε πληροφορίες από τη βραχυπρόθεσμη μνήμη στη μακροπρόθεσμη μνήμη με την επανάληψη και την απαγγελία.

12.Χρησιμοποιήστε το φως της ημέρας
Μελετήστε τα πιο δύσκολα θέματα κατά τη διάρκεια της ημέρας, το φως του ήλιου βοηθά με τη μνήμη.

13.Διανομή της μάθησης
Μελετώντας για έξι ώρες είναι λιγότερο αποτελεσματικό απ' ότι η μελέτη 2 ωρών. Κάνετε διαλείμματα ή ανταμείψτε τον εαυτό σας μετά από ολοκλήρωση κάθε κεφαλαίου. Όταν ασχοληθείτε με κάτι άλλο όταν κάνετε διάλειμμα, επιτρέπετε στο μυαλό σας να επεξεργαστεί τις πληροφορίες που μόλις είχατε διαβάσει. 

14.Αυτό που μας ενδιαφέρει
Θυμόμαστε περισσότερο ότι βρίσκουμε πιο ενδιαφέρον. Για θέματα που βρίσκετε βαρετά, να θυμάστε ότι τα πάντα έχουν σχέση με όλα τ' άλλα, οπότε αναζητήστε συνδέσεις.

15.Συνδυασμός τεχνικών
Επιλέξτε δύο ή τρεις από τις παραπάνω τεχνικές και συνδυάστε τις. Η αποτελεσματικότητά τους θα είναι μεγαλύτερη απ' ότι εάν χρησιμοποιείστε μόνο ένα από αυτά.

ΑΝΑΚΛHΣΗ

16.Να θυμάστε κάτι άλλο.
Όταν δεν μπορείτε να θυμηθείτε κάτι, σκεφτείτε κάτι άλλο που έχει σχέση με αυτό και θα έρθει στη μνήμη σας.

17.Παρατήρηση
Ο καθένας έχει ένα διαφορετικό στυλ μνήμης. Παρατηρήστε πότε θυμάστε κάτι καλύτερα, όταν το είχατε ακούσει, διαβάσει, δει. Στη συνέχεια, επιβραβεύστε τον εαυτό σας με μία επιθυμητή ανταμοιβή! Η επιβράβευση ενισχύει τις πιθανότητες επανάληψης μίας συγκεκριμένηςσυμπεριφοράς. 

18.Χρήση για πρόσβαση
Όταν δεν χρησιμοποιείτε πληροφορίες, γίνεται όλο και πιο δύσκολο να έχετε πρόσβαση σε αυτές. Όσο περισσότερο χρησιμοποιείτε συγκεκριμένες πληροφορίες, τόσο θα ενισχυθεί η νευρική οδός από και προς τις πληροφορίες και η ανάκληση τους θα είναι πιο εύκολη. 

19.Και να θυμάστε, δεν το ξεχνάς ποτέ
Αντί να λέτε "Δεν θυμάμαι τίποτα", να λέτε "Δεν Ξεχνώ". Η αποφυγή των αρνητικών σκέψεων και η αντικατάσταση τους με θετικές σκέψεις, κινητοποιεί και ενισχύει τη μνήμη! 

 

Συγγραφή Άρθρου

Χρυσάννα Μαστοράκη - Σύμβουλος Ψ.Υγείας

Χρυσάννα Μαστοράκη: έχει επιβεβαιωθεί από το E-Psychology

Οι πληροφορίες που αναφέρονται στον επαγγελματικό κατάλογο ειδικών παρέχονται από τους ίδιους τους ειδικούς, κατά την εγγραφή τους στο σύστημα. Όταν βλέπετε την ένδειξη «έχει επιβεβαιωθεί από το E-Psychology”, σημαίνει ότι το E-Psychology έχει ελέγξει, με email, τηλεφωνικά ή/και με λήψη των σχετικών εγγράφων, τα ακόλουθα στοιχεία:

  • Ότι ο ειδικός είναι υπαρκτό πρόσωπο.
  • Ότι τα πτυχία οι τίτλοι και οι εξειδικεύσεις που αναφέρει είναι αληθινά.
  • Ότι οι πληροφορίες που αναφέρει ισχύουν.

MSc. Κλινική Ψυχολογία, Ψυχοθεραπεύτρια, Σπουδάστρια PhD Ψυχολογίας. Εκπαιδευμένη και Ειδικευμένη στην Ψυχοθεραπευτική Προσέγγιση της Λογικοθυμικής & Γνωσιακής Συμπεριφορικής Ψυχοθεραπείας.

Εάν βρήκατε το άρθρο χρήσιμο, μοιραστείτε το!

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to Twitter

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου, χωρίς τη γραπτή άδεια του Τμήματος Σύνταξης του E-Psychology.gr. Εάν επιθυμείτε να αναδημοσιεύετε άρθρα, επικοινωνήστε μαζί μας στο editorial @ e-psychology.gr

Σχετικά άρθρα

Βρείτε ειδικό Ψυχικής Υγείας

Αναζητήστε ειδικούς στον μοναδικό εξειδεκευμένο κατάλογο στο ελληνικό διαδίκτυο.

Μεταβείτε στον κατάλογο Ειδικών Ψ.Υγείας »

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Εφηβική Κατάθλιψη
Εφηβική Κατάθλιψη

Είναι συνηθισμένο μερικές φορές οι έφηβοι να νιώθουν "λίγο χάλια", πεσμένα, ή να μην έχουν όρεξη. Η εφηβεία είναι μία περίοδος ανησυχίας με αρκετές σωματικές, συναισθηματικές, ψυχολογικές, και κοινωνικές αλλαγές. Παρ' όλα αυτά, μη ρεαλιστικές ακαδημαϊκές, κοινωνικές, ή οικογενειακές προσδοκίες δημιουργούν έντονη αίσθηση απόρριψης και καταλήγουν σε βαθιά απογοήτευση.

Επιλέγω τα συναισθήματα μου;
συναισθήματα

Συχνά υποθέτουμε πως οι συναισθηματικές μας αντιδράσεις καθορίζονται από την κατάσταση, το γεγονός, το συμβάν. Όταν βιώνουμε ένα δυσάρεστο γεγονός, πιστεύουμε πως δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να αντιδράσουμε σε αυτό, οποιαδήποτε άλλη αντίδραση μας φαίνεται αφύσικη, ή έστω απίθανη. Είναι όμως;

Πώς να είναι ασφαλή τα παιδιά σας σερφάροντας στο διαδίκτυο;
ασφαλές διαδίκτυο παιδιά

Ασφαλές "Σερφάρισμα" στο Διαδίκτυο: Για Γονείς!

Όταν ήταν μικρό το παιδί σας, του μάθατε πως χρειάζεται να κοιτάξει δεξιά και αριστερά πριν διασχίσει το δρόμο, να μη μιλάει σε αγνώστους, να μην ακουμπήσει το καυτό μάτι στον φούρνο.

Πώς κινητοποιούνται οι έφηβοι;
έφηβοι

Λίγοι είναι ουσιαστικά οι έφηβοι που δεν έχουν καθόλου κίνητρο. Η έλλειψη κινητοποίησης στους εφήβους εκδηλώνεται μέσω πραγμάτων που δεν τους νοιάζουν, δεν τα βρίσκουν σημαντικά ή δε λαμβάνουν άμεση ικανοποίηση από αυτά.

Πώς να αντιμετωπίσετε την αϋπνία;
αϋπνία

Ξαπλώνετε για ύπνο, η ώρα 12 τα μεσάνυχτα, θέλετε τόσο πολύ να αποκοιμηθείτε, και οι σκέψεις τρέχουν μαραθώνιο... Οι σκέψεις ίσως αφορούν τι χρειάζεται να κάνετε αύριο ή τι δεν πήγε καλά σήμερα, μεταξύ άλλων. Τα μάτια κλειστά, το μυαλό σε πλήρη αφύπνιση, το σώμα σαν πυροτέχνημα - έτοιμο να εκτοξευθεί με ενέργεια και νευρικότητα.

Εγγραφή στο Newsletter

15νθημερο Newsletter για να λαμβάνετε στο mail σας τα νέα άρθρα, αλλά και ενημέρωση για επερχόμενα σεμινάρια, βιβλία ψυχολογίας, θέσεις εργασίας κ.α.