Σε όλους μας έχει τύχει σε κάποια χρονική περίοδο της ζωής μας να νιώθουμε ότι έχουν πέσει όλα μαζί και ότι δεν μπορούμε να ανταπεξέλθουμε στις αυξημένες απαιτήσεις. Τι κάνουμε σε αυτήν την περίπτωση; Παραδινόμαστε ή προσπαθούμε; Κι αν αποφασίσουμε να προσπαθήσουμε πώς θα τα καταφέρουμε;

Το πρώτο που έχουμε να κάνουμε όταν νιώσουμε απόγνωση και ότι ο φόρτος είναι υπερβολικά μεγάλος είναι να δώσουμε στον εαυτό μας λίγο χρόνο αποχής και αποστασιοποίησης. Ο χρόνος αυτός ποικίλει για τον καθένα μας. Άλλος χρειάζεται πέντε δέκα λεπτά, άλλος κάποιες ώρες και άλλος λίγο περισσότερο. Το βασικό είναι να μας δώσουμε την πολυτέλεια του χρόνου, ώστε να ηρεμήσουμε και να σταθμίσουμε την κατάσταση κι αυτό γιατί όταν αγχωνόμαστε το σύνηθες είναι να μεγαλοποιούμε τις καταστάσεις και να μη βλέπουμε τα πράγματα στη σωστή τους διάσταση.

Αφού, λοιπόν, έχουμε σαφή εικόνα της κατάστασης, έχουμε πιθανότατα και αναλυτική εικόνα για τις ενέργειες που πρέπει να κάνουμε. Είναι χρήσιμο αυτές να καταγραφούν. Αφού τελειώσουμε με την καταγραφή, επίσης χρήσιμο θα είναι να βαθμολογήσουμε αυτές σε κλίμακα από το 1 έως το 10, ανάλογα με τη σπουδαιότητα και την αμεσότητα τους. Επίσης, να αξιολογήσουμε και αν όλα είναι αναγκαίο να γίνουν από εμάς ή μπορεί και κάποιος άλλος να τα αναλάβει. Σε αυτήν την περίπτωση δεν είναι κατακριτέο να ζητήσουμε από αυτόν τον άλλο να μας βοηθήσει, είτε αυτός ο άλλος είναι συνάδελφος, είτε ο σύντροφός μας, είτε φίλος ή συγγενής μας.

Έτσι, θα έχουμε βάλει προτεραιότητες. Καλό θα είναι στη συνέχεια να ετοιμάσουμε μία λίστα με όλα όσα πρέπει να καταπιαστούμε, αλλά αυτή τη φορά όχι με τυχαία σειρά, αλλά με σειρά προτεραιότητας.

Τέλος θα ξεκινήσουμε να υλοποιούμε το κάθε ένα με τη σειρά προτεραιότητας, στην οποία καταλήξαμε. Αφού θα έχουμε τελειώσει αυτή τη διεργασία το πιθανότερο είναι να είμαστε και πιο ήρεμοι και να μη μας φαίνονται πια βουνό οι υποχρεώσεις μας, κάτι που θα επηρεάσει θετικά και την αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητά μας.

Τουναντίον εάν δεν βάλουμε προτεραιότητες το πιθανότερο είναι να μείνουμε αδρανείς και μουδιασμένοι από το άγχος του φορτίου μας. Δεν είναι τυχαίο ότι οι πολυάσχολοι άνθρωποι μπορούν πιο εύκολα να αναλάβουν και να φέρουν εις πέρας ό,τι τους ζητηθεί. Το μυστικό τους είναι κατά κύριο λόγο ο σωστός προγραμματισμός.

 

Συγγραφή Άρθρου

Βίκυ Κάουλα - Σύμβουλος Ψ.Υγείας

Βίκυ Κάουλα: έχει επιβεβαιωθεί από το E-Psychology

Οι πληροφορίες που αναφέρονται στον επαγγελματικό κατάλογο ειδικών παρέχονται από τους ίδιους τους ειδικούς, κατά την εγγραφή τους στο σύστημα. Όταν βλέπετε την ένδειξη «έχει επιβεβαιωθεί από το E-Psychology”, σημαίνει ότι το E-Psychology έχει ελέγξει, με email, τηλεφωνικά ή/και με λήψη των σχετικών εγγράφων, τα ακόλουθα στοιχεία:

  • Ότι ο ειδικός είναι υπαρκτό πρόσωπο.
  • Ότι τα πτυχία οι τίτλοι και οι εξειδικεύσεις που αναφέρει είναι αληθινά.
  • Ότι οι πληροφορίες που αναφέρει ισχύουν.

Η Βίκυ Κάουλα έχει λάβει εκπαίδευση στη Συμβουλευτική, στο Συστημικό Σκέπτεσθαι, στη Γνωσιακή Συμπεριφορική Προσέγγιση και στο Life & Business Coaching. Eίναι επίσης απόφοιτος της Νομικής Σχολής Αθηνών. Ειδικεύεται στον τομέα των σχέσεων, της επικοινωνίας, της αυτογνωσίας, καθώς και στη χάραξη στόχων σε όλους τους τομείς της ζωής...

Εάν βρήκατε το άρθρο χρήσιμο, μοιραστείτε το!

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to Twitter

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου, χωρίς τη γραπτή άδεια του Τμήματος Σύνταξης του E-Psychology.gr. Εάν επιθυμείτε να αναδημοσιεύετε άρθρα, επικοινωνήστε μαζί μας στο editorial @ e-psychology.gr

Σχετικά άρθρα

Βρείτε ειδικό Ψυχικής Υγείας

Αναζητήστε ειδικούς στον μοναδικό εξειδεκευμένο κατάλογο στο ελληνικό διαδίκτυο.

Μεταβείτε στον κατάλογο Ειδικών Ψ.Υγείας »

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Πώς μπορούμε να μεταβάλουμε τις Περιοριστικές Πεποιθήσεις μας;
Περιοριστικές Πεποιθήσεις

Κατά τη διαδικασία της συμβουλευτικής συμβαίνει πολύ συχνά να συναντάμε εμπόδια και αντιστάσεις από τη μεριά του θεραπευόμενου, που ως βάση έχουν κάποιες πεποιθήσεις, βαθιά ριζωμένες μέσα τους, οι οποίες τους εμποδίζουν να προχωρήσουν και να κάνουν βήματα στη θεραπεία τους. Ο θεραπευόμενος έχει τις δικές του φανταστικές φυλακές και είναι δουλειά του Συμβούλου να του δώσει την ελευθερία του.

Ποιες είναι οι δεξιότητες των Συμβούλων-Θεραπευτών;
ψυχοθεραπεία

Ο θεραπευτής ως άτομο είναι όργανο με πρωτογενή επίδραση στο θεραπευτικό εγχείρημα. Οι ακαδημαϊκές ικανότητες των συμβούλων, όπως είχαν αξιολογηθεί όταν σπούδαζαν και η επιτυχία τους ως θεραπευτές δεν έχουν ανάλογη σχέση. Όλοι εφόσον αποφοίτησαν έχουν αποκτήσει τις βασικές πνευματικές ικανότητες για να είναι σύμβουλοι.

Σωστή Διαχείριση Χρόνου

Η ικανότητα καλής διαχείρισης του χρόνου είναι ένα από τα ουσιαστικά χαρακτηριστικά των επιτυχημένων ανθρώπων. Πρόκειται πρακτικά για τεχνικές που βοηθούν σε όλους τους τομείς της ζωής, στο επαγγελματικό, κοινωνικό, προσωπικό κομμάτι.  Πολύ σημαντικός παράγοντας είναι το πού εστιάζουμε.

Πώς αντιμετωπίζουμε τις αδυναμίες μας;

Είναι κοινώς αποδεκτό ότι δεν υπάρχει τέλειος άνθρωπος. Όλοι έχουμε τρωτά σημεία και κάποιες φορές γινόμαστε ευάλωτοι. Η διαφορά έγκειται στο πώς αντιμετωπίζουμε αυτές τις αδυναμίες μας. Τις αποδεχόμαστε και νιώθουμε άνετα να είναι εμφανείς ή νιώθουμε άβολα που υπάρχουν και προσπαθούμε με κάθε τρόπο να τις κρύψουμε, οπότε κατ’ επέκταση βρισκόμαστε σε διαρκή πίεση και άγχος, προσέχοντας την κάθε μας κίνηση στη λεπτομέρειά της;

Πεποιθήσεις και πώς μας επηρεάζουν

Είναι αναμφίβολο ότι το πώς είμαστε σαν άνθρωποι σχετίζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό με τις πεποιθήσεις μας. Οι πεποιθήσεις αρχίζουν να δημιουργούνται από τη στιγμή της γέννησης. Από όταν άνθρωποι μας χαμογελούσαν ή μας φώναζαν όταν ήμασταν νεογέννητα.

Εγγραφή στο Newsletter

15νθημερο Newsletter για να λαμβάνετε στο mail σας τα νέα άρθρα, αλλά και ενημέρωση για επερχόμενα σεμινάρια, βιβλία ψυχολογίας, θέσεις εργασίας κ.α.