σχέση

Το πως παρουσιάζουμε τον σύντροφό μας στην οικογένεια μας και τον κύκλο μας, θα είναι αργότερα η άποψη που θα καλλιεργηθεί ως προς το πρόσωπό του. Ας μην αφήσουμε τις δικές μας ερμηνείες και σκαμπανεβάσματα να χαλάσουν την όψη της σχέσης! Ας γίνουμε πιο επιλεκτικοί στο προσωπικό υλικό που μοιραζόμαστε με άτομα εκτός της σχέσης μας.

 

 

Τα συναισθήματα δύσκολα κρύβονται και αυτά απέναντι στον σύντροφο μας δεν αποτελούν εξαίρεση! Όταν ερωτευόμαστε θέλουμε να το πούμε σε όλο τον κόσμο (και συχνά το κάνουμε), αλλά δυστυχώς για τη σχέση μας, όταν γινόμαστε θηρία, πάλι θέλουμε να το ξεφωνίσουμε παντού! Εδώ έρχεται και το πρόβλημα. Αυτά τα πάνω – κάτω στη σχέση μας, που είναι πολύ φυσικά και δεν λείπουν από καμία σχέση, όταν εκφράζονται σε φίλους και συγγενείς μπορούν να δώσουν λάθος μηνύματα – και λάθος εντυπώσεις. Επηρεασμένοι από το συναίσθημα της στιγμής, περιγράφουμε καταστάσεις οι οποίες μπορεί να μην είναι αληθείς.

Το πως βιώνουμε εμείς ένα καυγά, μια διαφωνία ή μια ξεχωριστή ρομαντική στιγμή, διαφέρει από την πραγματικότητα σε κάθε περίπτωση. Αυτό συμβαίνει γιατί ο καθένας βιώνει μέσα από τη δική του πλευρά το κάθε συμβάν, και έτσι βγάζει τα δικά του συμπεράσματα που φιλτράρονται μέσα από τις δικές του εμπειρίες*.

Σε αυτό έρχεται να προστεθεί και η ένταση της στιγμής, η οποία μας κάνει να βλέπουμε τα πράγματα με πιο δραματικό μάτι! Έτσι, καταλήγουμε να περιγράφουμε σημεία και τέρατα σε οικογένεια και φίλους, κάνοντας τους έτσι να πλάσουν μια διαστρεβλωμένη εικόνα για το ταίρι μας. Αυτό μπορεί μετά να οδηγήσει σε παρεξηγήσεις: μπορεί η οικογένεια μας να νομίζει πως μας ‘κακοφέρνονται’, μπορεί οι φίλοι να νομίζουν πως ο σύντροφος μας είναι πολύ ελαστικός, ή μπορεί να προβληθεί μια τέλεια εικόνα η οποία όμως να διαφέρει μακράν από την πραγματικότητα.

Καλό θα ήταν λοιπόν να συμφωνήσουμε με τον σύντροφό μας να κρατάμε τους τσακωμούς, τις εντάσεις και τους χαρακτηρισμούς μεταξύ μας. Έτσι, όταν θα υπάρχει ένα πρόβλημα ή παρεξήγηση μέσα στη σχέση, θα αφορά μόνο τη σχέση και κανέναν άλλο. Δυστυχώς το πρότυπο της κοινωνίας μας θέλει τον καθένα να κουτσομπολεύει τον σύντροφό του κάθε απόγευμα με τον καφέ. Αυτό μπορεί να φέρει σε μεγάλη ρήξη τη σχέση μας με τρίτους αλλά και με το ταίρι μας! Όσο περιγράφουμε αναλήθειες, τόσο τα άτομα που βρίσκονται έξω από τη σχέση μας θα μας δίνουν λάθος συμβουλές και θα παροτρύνουν λάθος συμπεριφορές. Αυτό θα οδηγήσει σε λάθη επικοινωνίας με τον σύντροφό μας και αποξένωση.

Καλό θα ήταν να εφαρμόζουμε αυτόν τον κανόνα σε όλες μας τις σχέσεις, ερωτικές και μη: όταν υπάρχει ένα θέμα να λυθεί, θα πρέπει να συζητηθεί μόνο από τα ενδιαφερόμενα μέλη (ή σε σοβαρότερη μορφή και με έναν ειδικό), και όχι να εξωτερικευτεί. Αυτό θα σας σώσει από πολλές παρεξηγήσεις, καυγάδες, και αντιπάθειες μεταξύ ανθρώπων που αγαπάτε.

 

* Θα ήθελα εδώ να διευκρινίσω, πως για κάθε άτομο, αυτό που περιγράφει τη στιγμή που βιώνει κάποια συναισθήματα, είναι η αλήθεια του. Πιο αναλυτικά, όταν αναδύονται συναισθήματα, τη στιγμή που βιώνονται, ανεξάρτητα από το συμβάν που τα προκάλεσε, το άτομο αυτό έχει δίκιο σε ότι βιώνει καθώς τα συναισθήματα δεν έχουν σωστό ή λάθος. Οπότε είναι φυσικό όταν κάποιος βιώνει ένα δυνατό συναίσθημα να θεωρεί πως έχει δίκιο, χωρίς όμως να σημαίνει πως η πραγματικότητα πρέπει να συμβαδίσει με τα συναισθήματα αυτά.

Συγγραφή Άρθρου

Μαρτίνα Αθανασίου
Ψυχολόγος - Μέλος του Βρετανικού Συλλόγου Ψυχολόγων
Ψυχοδυναμική Ψυχοθεραπεία
Επικοινωνία: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Εάν βρήκατε το άρθρο χρήσιμο, μοιραστείτε το!

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to Twitter

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου, χωρίς τη γραπτή άδεια του Τμήματος Σύνταξης του E-Psychology.gr. Εάν επιθυμείτε να αναδημοσιεύετε άρθρα, επικοινωνήστε μαζί μας στο editorial @ e-psychology.gr

Σχετικά άρθρα

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Έχετε κατάθλιψη; Δείτε τα συμπτώματα.
κατάθλιψη

Υπάρχει διαφορά ανάμεσα σε μια φυσιολογική, εποχιακή μετάπτωση της διάθεσης και στην αρχή και εξέλιξη μιας ψυχικής διαταραχής. Το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε για τον εαυτό μας, είναι να παραμείνουμε ενημερωμένοι γύρω από τη διαταραχή της κατάθλιψης, ώστε να ξέρουμε πότε έχει έρθει η ώρα να αναζητήσουμε βοήθεια, και πότε δεν έχουμε να ανησυχούμε για κάτι.

Ψυχοσωματικά συμπτώματα. Γιατί πρέπει να τα ευγνωμονούμε;
Ψυχοσωματικά συμπτώματα

Ο όρος ψυχοσωματική διαταραχή χρησιμοποιείται κυρίως με τον ακόλουθο ορισμό: μια σωματική ασθένεια που πιστεύεται ότι προκαλείται, ή επιδεινώνεται, από ψυχικούς παράγοντες. Μερικές σωματικές ασθένειες που επιδεινώνονται συνήθως από παράγοντες ψυχικής υγείας είναι η ψωρίαση, το έκζεμα, το έλκος στομάχου, η υψηλή πίεση του αίματος, οι καρδιακές παθήσεις και το σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου. 

7 πρακτικές για την αντιμετώπιση των πρώτων συμπτωμάτων της κατάθλιψης
συμπτώματα κατάθλιψης

Πληθώρα άρθρων ξεχύνεται τον τελευταίο καιρό με θέμα την κατάθλιψη. Με αφετηρία ίσως τις πολιτικές και οικονομικές εξελίξεις των τελευταίων ετών, τα ποσοστά επιρροής αυτής της διαταραχής έχουν αυξηθεί δραματικά. Δυστυχώς όμως, η αντιμετώπιση αυτής της πάθησης από την πλειονότητα πραγματοποιείται με τη λήψη φαρμάκων (φαρμακοθεραπεία), εφόσον αποτελούν γρήγορη και φθηνή λύση (σε σχέση με την ψυχοθεραπεία), ενώ αρκετά άτομα μένουν αδιάγνωστα καθώς αποφεύγουν την επαφή με ειδικό.

Μήπως τελικά ζούμε στο δικό μας κόσμο;

Η μάχη των 2 κόσμων.
Στη σημερινή κοινωνία όλα μοιάζουν να συμβαίνουν τόσο γρήγορα γύρω μας, που συχνά καταλήγουμε να έχουμε τον έλεγχο μόνο για το 50% αυτών που λέμε και κάνουμε – καμιά φορά ούτε τόσο. Δυστυχώς όμως, αυτοί οι ρυθμοί πολλές φορές κοστίζουν στη σχέση μας, και ως επέκταση και στον εαυτό μας.

 

Η βιολογία της ψυχικής ισορροπίας: Εγκέφαλος, έντερο, και άγχος.

Οι σκέψεις μας ξεσπάνε στο έντερο μας πολύ πιο συχνά από όσο νομίζουμε. 
Αυτή τους η επιρροή γίνεται εμφανής από την παιδική μας ηλικία με την ύπαρξη του πονόκοιλου. Πόσες φορές δεν θέλαμε να πάμε στο σχολείο επειδή πονούσε η κοιλιά μας; Επειδή ίσως δεν είχαμε κάνει τα μαθήματά μας, ή φοβόμασταν να έρθουμε αντιμέτωποι με κάποιο αυστηρό καθηγητή, ή δύστροπο συμμαθητή.

Εγγραφή στο Newsletter

15νθημερο Newsletter για να λαμβάνετε στο mail σας τα νέα άρθρα, αλλά και ενημέρωση για επερχόμενα σεμινάρια, βιβλία ψυχολογίας, θέσεις εργασίας κ.α.