βοήθεια ψυχολόγου

Όλοι μας βιώνουμε δύσκολες καταστάσεις και υπάρχουν στιγμές στην ζωή μας που νιώθουμε άσχημα ψυχολογικά. Πώς ξέρουμε όμως πότε είναι η κατάλληλη στιγμή να επισκεφτεί ο καθένας μας έναν ειδικό ψυχικής υγείας; Η απάντηση στο ερώτημα αυτό δεν είναι καθόλου εύκολο να δοθεί, καθώς είναι κάτι αρκετά πολύπλοκο που εξαρτάται από πολλούς παράγοντες.

Υπάρχουν όμως κάποια σημάδια που μας δείχνουν αν χρειαζόμαστε την βοήθεια ενός ειδικού για να μας βοηθήσει να ξεπεράσουμε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε.

Ποια είναι τα σημάδια που δείχνουν πώς ήρθε η ώρα να επισκεφτούμε έναν ψυχολόγο;

Όταν νιώθουμε έντονα αισθήματα δυσφορίας.

Είναι λογικό ότι ένα πρόβλημα ή μια δυσάρεστη κατάσταση είτε σε επαγγελματικό επίπεδο είτε σε προσωπικό μπορεί να μας προκαλέσει δυσάρεστα συναισθήματα και δυσλειτουργίες στην καθημερινότητά μας. Πολλές φορές μπορεί να σταματήσουμε να νιώθουμε ενθουσιασμό για καθημερινές δραστηριότητες, να μην έχουμε διάθεση για κοινωνικές συναναστροφές, να νιώθουμε έντονο αίσθημα θλίψης και άγχους, να μην αντλούμε ευχαρίστηση από τα πράγματα που μέχρι πρότινος μας διασκέδαζαν. Αν συνεχίζουμε να νιώθουμε έτσι για μεγάλο χρονικό και τα παραπάνω αισθήματα δυσφορίας να είναι παρόντα σε κάθε στιγμή της καθημερινότητας μας, τότε θα ήταν ωφέλιμο να απευθυνθούμε σε έναν ψυχολόγο.  


Όταν νιώθουμε ότι κάθε προσπάθεια μας δεν αποδίδει.

Είναι γεγονός ότι οι περισσότεροι άνθρωποι πριν αναζητήσουν την βοήθεια ενός ψυχολόγου έχουν προσπαθήσει για μεγάλο διάστημα να διαχειριστούν τα δυσάρεστα συναισθήματα είτε μόνοι τους είτε με την βοήθεια συγγενών και φίλων.  Μια σημαντική ένδειξη λοιπόν για το πότε πρέπει κανείς να αναζητήσει βοήθεια από έναν ψυχολόγο είναι όταν νιώθει ότι δεν τα βγάζει πέρα πλέον και ότι δεν μπορεί να ελέγξει την κατάσταση της καθημερινότητας του.

Όταν νιώθει ότι τίποτα από όσα επιχειρεί δεν του προσφέρει κάποια ανακούφιση, όταν νιώθει ότι δεν μπορεί να αλλάξει μόνος του τη ροή των πραγμάτων και να απαλλαχθεί από το βάρος και τα δυσάρεστα συναισθήματα, την αίσθηση αδιεξόδου που βιώνει καθημερινά.


Όταν οι δικοί μας άνθρωποι παρατηρούν μεγάλες αλλαγές στην συμπεριφορά, στην διάθεση και στην λειτουργικότητα μας.

Προκειμένου να ανακουφιστούμε από την έντονη δυσφορία και τα πιεστικά συναισθήματα, είναι πολύ πιθανό να αρχίσουμε τις καταχρήσεις (πχ. κάπνισμα, αλκοόλ), ενώ είναι σύνηθες να εκνευριζόμαστε ευκολότερα και να αντιδρούμε πιο έντονα. Αν κι εμφανίζουμε κάποιες αλλαγές στον τρόπο που σκεφτόμαστε, νιώθουμε και συμπεριφερόμαστε, τείνουμε να δικαιολογούμε αυτές τις αλλαγές αποδίδοντας τις ευθύνες σε εξωτερικούς παράγοντες ή στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον. Όταν αισθανόμαστε άσχημα, η ικανότητά μας να σκεφτούμε ξεκάθαρα και λογικά συχνά επηρεάζεται.

Παρόλα αυτά οι δικοί μας άνθρωποι, οι συγγενείς και οι φίλοι μας, μπορούν να αναγνωρίσουν και να εντοπίσουν εύκολα αυτές τις αλλαγές. Ακούστε με προσοχή αυτά που έχουν να σας πουν, δώστε σημασία στις επισημάνσεις τους σε σχέση με τις αλλαγές στην συμπεριφορά σας και μην απορρίπτετε την ανησυχία τους. Οι άνθρωποι του περιβάλλοντός σας είναι οι πρώτοι που αντιλαμβάνονται ότι κάτι σας συμβαίνει.

Ψυχικές διαταραχές και καθυστερημένη αναζήτηση επαγγελματικής βοήθειας

Ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες που δυσκολεύουν την αποτελεσματική αντιμετώπιση πολλών ψυχικών διαταραχών (πχ. της κατάθλιψης και διάφορων αγχωδών διαταραχών) είναι η καθυστερημένη αναζήτηση επαγγελματικής βοήθειας. Αν λοιπόν αναγνωρίζετε κάποια από τα παραπάνω σημάδια στον εαυτό σας την παρούσα φάση της ζωή σας, σκεφτείτε σοβαρά το ενδεχόμενο να μιλήσετε με κάποιον ειδικό. Η έγκαιρη αναγνώριση των συμπτωμάτων και της σωστής αντιμετώπισης θα σας προσφέρει μια μόνιμη λύση στα προβλήματα που σας ταλαιπωρούν.

Η απόφαση να αναζητήσουμε βοήθεια από έναν ειδικό ψυχικής υγείας δείχνει ότι ακόμη αγωνιζόμαστε, ότι έχουμε ελπίδες και όνειρα, ότι θέλουμε να εξελιχθούμε και να αλλάξουμε κάτι στη ζωή μας.

Συγγραφή Άρθρου

Τσιούλου Χριστίνα

tsioulou christinaΨυχολόγος, απόφοιτη του Τμήματος Ψυχολογίας του Α.Π.Θ.
Ειδίκευση στην Κλινική Ψυχοπαθολογία.

E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Σχετικά άρθρα

Βρείτε Ψυχολόγο-Ψυχοθεραπευτή

Επιλέξτε θεραπευτή ανάλογα με την εξειδίκευση σε συγκεκριμένη ψυχοθεραπευτική προσέγγιση.

Μεταβείτε στον κατάλογο Ειδικών Ψ.Υγείας »

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Γιατί αναβάλλουμε την ώρα του ύπνου μας;
ύπνος

Όσο παράδοξο κι αν ακούγεται πολλοί από εμάς, παρά την σημαντική συμβολή του ύπνου στην σωματική και ψυχική μας υγεία, έχουμε την τάση να αναβάλλουμε την διαδικασία του.
Ενώ το σώμα μας διαμαρτύρεται, το πνεύμα μας αρνείται πεισματικά να υπακούσει στις επιταγές του.

Διαπροσωπικές δυσκολίες και κατάθλιψη

Τα άτομα που έχουν κατάθλιψη τείνουν να έχουν περιορισμένα κοινωνικά δίκτυα και να έχουν την πεποίθηση ότι τα άτομα του κοινωνικού τους δικτύου δεν τους παρέχουν επαρκή υποστήριξη. Η χαμηλή κοινωνική υποστήριξη μπορεί να μειώσει την ικανότητα του ανθρώπου να αντιμετωπίζει αποτελεσματικά τα στρεσογόνα γεγονότα της ζωής του και τον κάνει πιο ευάλωτο στην κατάθλιψη.

Πώς θα ενισχύσουμε την ψυχική μας υγεία
ψυχική υγεία

"Η ψυχική υγεία συνεπάγεται συμπεριφορά θερμή, γενναιόδωρη και γεμάτη κατανόηση, συναίσθημα τρυφερό, στάση εγκάρδια και πράξεις αλληλεγγύης", Χόρχε Μπουκάι ''Ο Δρόμος της ευτυχίας''.

Τι εννοούμε λέγοντας ψυχική υγεία; Από τι καθορίζεται η ψυχική υγεία;

Ο ρόλος της εργασίας στην ζωή
εργασία ζωή

Όταν κάποτε είχε ζητηθεί από τον Σ. Φρόυντ να ορίσει τους στόχους μιας υγιούς ψυχικής ζωής, η απάντηση του ήταν η εξής: «Να αγαπάς και να εργάζεσαι». Η σημασία που δίνουμε στις σχέσεις μας και στην πιθανή απώλειά τους είναι συχνά προφανής, ενώ η σημασία που έχει η εργασία μας στην ζωή μας συχνά μας διαφεύγει.

Ψυχαναγκαστική καταναγκαστική διαταραχή
Ψυχαναγκαστική καταναγκαστική διαταραχή

Η ψυχαναγκαστική- καταναγκαστική διαταραχή χαρακτηρίζεται από επίμονες και ανεξέλεγκτες σκέψεις ή παρορμήσεις (ψυχαναγκασμοί) και από την ανάγκη επανάληψης συγκεκριμένων πράξεων (καταναγκασμοί). Φυσικά, οι περισσότεροι από εμάς έχουμε ανεπιθύμητες σκέψεις μερικές φορές, όπως κάποιο τραγούδι ή κάποια μελωδία που «κολλάει» στο μυαλό μας, ή την παρόρμηση να κάνουμε κάτι επικίνδυνο.

Εγγραφή στο Newsletter

15νθημερο Newsletter για να λαμβάνετε στο mail σας τα νέα άρθρα, αλλά και ενημέρωση για επερχόμενα σεμινάρια, βιβλία ψυχολογίας, θέσεις εργασίας κ.α.