Σχετικά άρθρα x
Εργασιακή Ψυχολογία
  • 30 Οκτώβριος 2016
  • Από: Αναστασία Γεώργα
Δουλίτσα να υπάρχει!

...

 

Τα μαθηματικά μπορεί να είναι δύσκολα, και ειδικά για τα άτομα με υψηλά επίπεδα μαθηματικού άγχους τα μαθηματικά συνδέονται με υψηλή ένταση, ανησυχία, φόβο. Αλλά τι κρύβεται πίσω από τον φόβο που οφείλεται στο μαθηματικό άγχος;

Το άγχος που έχουν τα άτομα που πάσχουν από μαθηματικό άγχος είναι ψυχολογικά επιφαινόμενο ή μήπως κρύβει από πίσω του την ενεργοποίηση  άλλων σπλαχνικών συναισθημάτων, όπως αυτό του πόνου, με αποτέλεσμα το άγχος αυτό να είναι νευροβιολογικά απόλυτα κατανοητό;

Στα πιο πάνω ερωτήματα απαντάει μια πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε στο παγκόσμιο επιστημονικό περιοδικό PlosOne. Αυτή η έρευνα δείχνει πως τα άτομα που πάσχουν από μαθηματικό άγχος αυξάνουν την δραστηριότητα τους σε περιοχές που σχετίζονται τόσο με την ανίχνευση απειλών όσο και με την έκφραση του πόνου, κατά την διάρκεια αναμονής μιας επερχόμενης μαθηματικής διαδικασίας.

Παρόλα αυτά, το ενδιαφέρον εύρημα αυτής της έρευνας είναι ότι αυτή η ενεργοποίηση δεν εμφανίζεται κατά την διάρκεια της εκτέλεσης των μαθηματικών αλλά μόνο κατά την αναμονή.

Τα αποτελέσματα αυτά μπορούν να βοηθήσουν στην νευροφυσιολογική εξήγηση του γιατί τα άτομα που πάσχουν από μαθηματικό άγχος τείνουν να αποφεύγουν τόσο τα μαθηματικά όσο και τις συσχετιζόμενες με τα μαθηματικά καταστάσεις. Κάτι το οποίο έχει ως αποτέλεσμα την βεβιασμένη επιλογή θεωρητικών σπουδών σε μια εποχή που υπάρχει αύξηση της ζήτησης εργατικού δυναμικού στις θετικές και τεχνολογικές επιστήμες.

 

Βιβλιογραφία:

  • Ian M. Lyons, Sian L. Beilock, When Math Hurts: Math Anxiety Predicts Pain Network Activation in Anticipation of Doing Math, PLOS ONE | www.plosone.org |October 2012 | Volume 7 | Issue 10 | e48076

Συγγραφή άρθρου: 

Μανούσος Κλάδος
Υπ. Διδάκτωρας Ιατρικής ΑΠΘ - Κέντρο Νευροανάδρασης Βορείου Ελλάδος
E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 
Ιστοσελίδα: www.neyroanadrasi.gr

 

Διαβάστε ακόμη στην ενότητα 'Παιδαγωγική Ψυχολογία: Ο βοηθητικός ρόλος του εκπαιδευτικού στο μάθημα των μαθηματικών χρησιμοποιώντας την έρευνα και τον πειραματισμό  

Συγγραφή Άρθρου

Εάν βρήκατε το άρθρο χρήσιμο, μοιραστείτε το!

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to Twitter
Σχετικά άρθρα
Άγχος/Φοβίες
Ψυχοσωματικά Συμπτώματα - Όταν η ψυχή νοσεί, το σώμα πονά
  • Παρασκευή, 02 Δεκέμβριος 2016
  • Από: ΜΑΡΙΑ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ

Δεν είναι λίγες οι φορές που όλοι μας έχουμε νιώσει δυσφορία, έντονη ενόχληση ή σωματικό πόνο χωρίς να ξέρουμε πού οφείλεται. Εκφράσεις όπως «έχω έναν κόμπο στο στομάχι» ή «η...

Αυτοβοήθεια
Ανακαλύπτοντας την Φωτεινή Πλευρά του Εαυτού μας
  • Δευτέρα, 21 Νοέμβριος 2016
  • Από: Μίνα Μπουλέκου

Η ικανότητα του να αντιλαμβάνεται κανείς την φωτεινή πλευρά στην ζωή των ανθρώπων καθώς και των καταστάσεων που δημιουργούνται όταν εμφανίζονται τα πρώτα σύννεφα που καθιστούν αδύνατη την...

Προσωπικότητα
Οριακή Διαταραχή Προσωπικότητας - Ορισμός και συμπτώματα
  • Παρασκευή, 18 Νοέμβριος 2016
  • Από: Άννα Αλβανού

Η Οριακή ή Μεταιχμιακή Διαταραχή Προσωπικότητας (Borderline Personality Disorder) είναι μία σοβαρή ψυχική διαταραχή που χαρακτηρίζεται από ένα επίμονο μοτίβο αστάθειας σε βασικούς τομείς της ζωής...

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Εγγραφή στο Newsletter

Κάντε εγγραφή στο 15νθημερο Newsletter για ενημέρωση σεμιναρίων, νέων άρθρων, βιβλίων, θέσεων εργασίας κ.α.