Τα μαθηματικά μπορεί να είναι δύσκολα, και ειδικά για τα άτομα με υψηλά επίπεδα μαθηματικού άγχους τα μαθηματικά συνδέονται με υψηλή ένταση, ανησυχία, φόβο. Αλλά τι κρύβεται πίσω από τον φόβο που οφείλεται στο μαθηματικό άγχος;

Το άγχος που έχουν τα άτομα που πάσχουν από μαθηματικό άγχος είναι ψυχολογικά επιφαινόμενο ή μήπως κρύβει από πίσω του την ενεργοποίηση  άλλων σπλαχνικών συναισθημάτων, όπως αυτό του πόνου, με αποτέλεσμα το άγχος αυτό να είναι νευροβιολογικά απόλυτα κατανοητό;

Στα πιο πάνω ερωτήματα απαντάει μια πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε στο παγκόσμιο επιστημονικό περιοδικό PlosOne. Αυτή η έρευνα δείχνει πως τα άτομα που πάσχουν από μαθηματικό άγχος αυξάνουν την δραστηριότητα τους σε περιοχές που σχετίζονται τόσο με την ανίχνευση απειλών όσο και με την έκφραση του πόνου, κατά την διάρκεια αναμονής μιας επερχόμενης μαθηματικής διαδικασίας.

Παρόλα αυτά, το ενδιαφέρον εύρημα αυτής της έρευνας είναι ότι αυτή η ενεργοποίηση δεν εμφανίζεται κατά την διάρκεια της εκτέλεσης των μαθηματικών αλλά μόνο κατά την αναμονή.

Τα αποτελέσματα αυτά μπορούν να βοηθήσουν στην νευροφυσιολογική εξήγηση του γιατί τα άτομα που πάσχουν από μαθηματικό άγχος τείνουν να αποφεύγουν τόσο τα μαθηματικά όσο και τις συσχετιζόμενες με τα μαθηματικά καταστάσεις. Κάτι το οποίο έχει ως αποτέλεσμα την βεβιασμένη επιλογή θεωρητικών σπουδών σε μια εποχή που υπάρχει αύξηση της ζήτησης εργατικού δυναμικού στις θετικές και τεχνολογικές επιστήμες.

 

Βιβλιογραφία:

  • Ian M. Lyons, Sian L. Beilock, When Math Hurts: Math Anxiety Predicts Pain Network Activation in Anticipation of Doing Math, PLOS ONE | www.plosone.org |October 2012 | Volume 7 | Issue 10 | e48076

Συγγραφή άρθρου: 

Μανούσος Κλάδος
Υπ. Διδάκτωρας Ιατρικής ΑΠΘ - Κέντρο Νευροανάδρασης Βορείου Ελλάδος
E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 
Ιστοσελίδα: www.neyroanadrasi.gr

 

Διαβάστε ακόμη στην ενότητα 'Παιδαγωγική Ψυχολογία: Ο βοηθητικός ρόλος του εκπαιδευτικού στο μάθημα των μαθηματικών χρησιμοποιώντας την έρευνα και τον πειραματισμό  

Συγγραφή Άρθρου

Εάν βρήκατε το άρθρο χρήσιμο, μοιραστείτε το!

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to Twitter

Κάντε εγγραφή στο 15νθημερο Newsletter για ενημέρωση σεμιναρίων, νέων άρθρων, βιβλίων, θέσεων εργασίας κ.α.


Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου, χωρίς τη γραπτή άδεια του Τμήματος Σύνταξης του E-Psychology.gr. Εάν επιθυμείτε να αναδημοσιεύετε άρθρα, επικοινωνήστε μαζί μας στο editorial @ e-psychology.gr

Σχετικά άρθρα
Άγχος/Φοβίες
Πώς αντιμετωπίζεται η Γενικευμένη Αγχώδης Διαταραχή
  • Τρίτη, 07 Μάρτιος 2017
  • Από: Αριστέα Λιάκου

Η Γνωσιακή Συμπεριφοριστική Ψυχοθεραπεία (ΓΣΘ) σε συνδυασμό με φαρμακευτική αγωγή ή χωρίς θεωρείται ιδιαίτερα αποτελεσματική στην αντιμετώπιση της Γενικευμένης Αγχώδους...

Παιδί και έφηβος, οικογένεια
Ένας πιο λειτουρικός τρόπος επικοινωνίας με το παιδί
  • Κυριακή, 19 Φεβρουάριος 2017
  • Από: ΕΛΕΝΗ ΑΓΑΘΑΓΓΕΛΟΥ

Ένα παιδί μεγαλώνει νιώθοντας ασφάλεια με τους γονείς του όταν εκείνοι του μιλούν με τρυφερότητα. Πολλές φορές οι γονείς μπαίνουν στη διαδικασία να κατηγορούν ή να διατάζουν το...

Ψυχαναγκαστική διαταραχή
Πως μπορούμε να ξεπεράσουμε την τελειομανία;
  • Παρασκευή, 17 Φεβρουάριος 2017
  • Από: Παναγιώτα Κυπραίου

Α. Αλλαγή του τελειομανούς τρόπου σκέψης1.Εξασκήσου στο ρεαλιστικό τρόπο σκέψης. Επειδή οι τελειομανείς είναι συχνά πολύ επικριτικοί με τον εαυτό τους, ένας πολύ...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη