Σχετικά άρθρα x

 

Πολλές μελέτες έχουν ερευνήσει των επιρροή των μαθησιακών προτιμήσεων σε τεχνολογικά περιβάλλοντα, παρατηρώντας ότι οι τύποι μάθησης των σπουδαστών είναι ένας σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει τις επιδόσεις τους (πχ Wang et al, 2006; Papadopoulos et al, 2007; Fite & Clair, 2005).

Σχεδιαστές δικτυακών μαθημάτων πειραματίστηκαν με την προσαρμογή διαφόρων μαθημάτων στους μαθησιακούς τύπους με αποτελέσματα που συνέδεαν την επίδοση των σπουδαστών με τον τύπο τους (πχ Thomas et al, 2002) ή όχι (πχ. Lu, Yu & Liu, 2002).


Άλλη έρευνα που αφορούσε τον επανασχεδιασμό ενός μαθήματος στο δίκτυο, έτσι ώστε όλοι οι μαθησιακοί τύποι να υποστηρίζονται μέσα από ένα εύρος εργασιών και δραστηριοτήτων, αποκάλυψε ότι οι σπουδαστές ανταποκρίνονταν στις εργασίες σύμφωνα με τον μαθησιακό τους τύπο και εκμεταλλεύονταν τις διαφορετικές διδακτικές μεθόδους για να βελτιώσουν τη μάθησή τους (Moallem, 2002).


Οι μαθησιακοί τύποι έχουν ενσωματωθεί στη σχεδίαση συστημάτων προσαρμοστικών εκπαιδευτικών υπερμέσων (Adaptive Educational Hypermedia Systems) προσαρμόζοντας είτε το περιεχόμενό τους (Liegle & Janicki, 2006, Triantafillou et al, 2003) είτε τα εργαλεία πλοήγησης σ' αυτό (Calcaterra et al, 2005 Dunser & Jirasko, 2005) σύμφωνα με τον μαθησιακό τύπο του χρήστη, υποθέτοντας ότι αυτή η προσαρμογή θα έχει θετικά αποτελέσματα στη μάθηση (Brown et al, 2005).


Τα ηλεκτρονικά δίκτυα και ειδικά το διαδίκτυο μπορούν να διευκολύνουν την επικοινωνία και συνεργασία των μαθητών που σχηματίζουν μαθησιακές online κοινότητες (McCombs & Vakili, 2005). Πολλές μελέτες έχουν εστιάσει στην εξερεύνηση του ρόλου που οι τύποι μάθησης μπορούν να παίξουν στο σχηματισμό τέτοιων μαθησιακών δικτυακών κοινοτήτων. Οι αντιλήψεις των μαθητών για τις συνεργατικές τους δεξιότητες σε συνδυασμό με την επίγνωση των μαθησιακών τους προτιμήσεων μπορούν να οδηγήσουν σε σχηματισμό μαθητοκεντρικών συνεργατικών κοινοτήτων που θα εστιάζουν στις ανθρώπινες σχέσεις (Falvo & Pastore, 2005). Άλλη προσπάθεια εξερεύνησης σχέσεων μεταξύ των αντιλήψεων των μαθητών για δικτυακές κοινότητες και των τύπων προσωπικότητας και επικοινωνίας τους, δεν αποκάλυψε κάποιες σχέσεις (Roval, 2003).

 

Απόσπασμα από παρουσίαση στο συνέδριο ICODL 23-25 Νοεμβρίου 2007, Αθήνα
Η υποστήριξη της μαθητοκεντρικής από απόσταση εκπαίδευσης με τη χρήση ενός εργαλείου αναγνώρισης τύπων μάθησης
Supporting Learner-Centered Distance Education with the use of a learning styles inventory


Μαρία Κυπριανίδου, Τμήμα Πληροφορικής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Υποψ. Διδάκτωρ Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Σταύρος Δημητριάδης, Τμήμα Πληροφορικής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Λέκτορας, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Ανδρέας Πομπόρτσης, Τμήμα Πληροφορικής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης,
Καθηγητής, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Γεώργιος Καρατάσιος, Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας,
Διευθυντής, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Συγγραφή Άρθρου

Εάν βρήκατε το άρθρο χρήσιμο, μοιραστείτε το!

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to Twitter
Σχετικά άρθρα
Παιδί και έφηβος, οικογένεια
Το Πάσχα και η ψυχολογία του παιδιού
  • Τρίτη, 26 Απρίλιος 2016
  • Από: Ασημίνα Αγγελίδου

Το Πάσχα, η μεγαλύτερη γιορτή της χριστιανοσύνης, είναι σημαντικό για κάθε ηλικιακή ομάδα και έχει διαφορετικό νόημα και βοηθάει σε ξεχωριστές ψυχολογικές λειτουργίες ανάλογα με την ηλικία του...

Σχέσεις - Σεξουαλικότητα
Σύμπλεγμα της Μαντόνα
  • Τετάρτη, 20 Απρίλιος 2016
  • Από: ΤΖΙΝΑ ΧΟΝΔΡΟΥ

Αυτό το σύμπλεγμα, δεν έχει καμία σχέση με τη γνωστή τραγουδίστρια!… Έχει σχέση με τη σεξουαλικότητα και την ερωτική επιθυμία, ιδίως σε μακροχρόνιες ή «σοβαρές» σχέσεις. Όταν λοιπόν οι άνθρωποι (ιδίως οι άνδρες)...

Σημαντικοί Ψυχολόγοι
Βιγκότσκι Λεβ (Vygotsky Lev 1896 – 1934)
  • Τετάρτη, 30 Μάρτιος 2016
  • Από: Έλλη Γκαλτέμη

Ρώσος ψυχολόγος, ασχολήθηκε με την αναπτυξιακή ψυχολογία, την εκπαίδευση και την ανάπτυξη του παιδιού. Έγινε ιδιαίτερα γνωστός μέσα από την κοινωνικοπολιτισμική θεωρία που διατύπωσε για την...

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Εγγραφή στο Newsletter

Κάντε εγγραφή στο 15νθημερο Newsletter για ενημέρωση σεμιναρίων, νέων άρθρων, βιβλίων, θέσεων εργασίας κ.α.