Πολλές μελέτες έχουν ερευνήσει των επιρροή των μαθησιακών προτιμήσεων σε τεχνολογικά περιβάλλοντα, παρατηρώντας ότι οι τύποι μάθησης των σπουδαστών είναι ένας σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει τις επιδόσεις τους (πχ Wang et al, 2006; Papadopoulos et al, 2007; Fite & Clair, 2005).

Σχεδιαστές δικτυακών μαθημάτων πειραματίστηκαν με την προσαρμογή διαφόρων μαθημάτων στους μαθησιακούς τύπους με αποτελέσματα που συνέδεαν την επίδοση των σπουδαστών με τον τύπο τους (πχ Thomas et al, 2002) ή όχι (πχ. Lu, Yu & Liu, 2002).


Άλλη έρευνα που αφορούσε τον επανασχεδιασμό ενός μαθήματος στο δίκτυο, έτσι ώστε όλοι οι μαθησιακοί τύποι να υποστηρίζονται μέσα από ένα εύρος εργασιών και δραστηριοτήτων, αποκάλυψε ότι οι σπουδαστές ανταποκρίνονταν στις εργασίες σύμφωνα με τον μαθησιακό τους τύπο και εκμεταλλεύονταν τις διαφορετικές διδακτικές μεθόδους για να βελτιώσουν τη μάθησή τους (Moallem, 2002).


Οι μαθησιακοί τύποι έχουν ενσωματωθεί στη σχεδίαση συστημάτων προσαρμοστικών εκπαιδευτικών υπερμέσων (Adaptive Educational Hypermedia Systems) προσαρμόζοντας είτε το περιεχόμενό τους (Liegle & Janicki, 2006, Triantafillou et al, 2003) είτε τα εργαλεία πλοήγησης σ' αυτό (Calcaterra et al, 2005 Dunser & Jirasko, 2005) σύμφωνα με τον μαθησιακό τύπο του χρήστη, υποθέτοντας ότι αυτή η προσαρμογή θα έχει θετικά αποτελέσματα στη μάθηση (Brown et al, 2005).


Τα ηλεκτρονικά δίκτυα και ειδικά το διαδίκτυο μπορούν να διευκολύνουν την επικοινωνία και συνεργασία των μαθητών που σχηματίζουν μαθησιακές online κοινότητες (McCombs & Vakili, 2005). Πολλές μελέτες έχουν εστιάσει στην εξερεύνηση του ρόλου που οι τύποι μάθησης μπορούν να παίξουν στο σχηματισμό τέτοιων μαθησιακών δικτυακών κοινοτήτων. Οι αντιλήψεις των μαθητών για τις συνεργατικές τους δεξιότητες σε συνδυασμό με την επίγνωση των μαθησιακών τους προτιμήσεων μπορούν να οδηγήσουν σε σχηματισμό μαθητοκεντρικών συνεργατικών κοινοτήτων που θα εστιάζουν στις ανθρώπινες σχέσεις (Falvo & Pastore, 2005). Άλλη προσπάθεια εξερεύνησης σχέσεων μεταξύ των αντιλήψεων των μαθητών για δικτυακές κοινότητες και των τύπων προσωπικότητας και επικοινωνίας τους, δεν αποκάλυψε κάποιες σχέσεις (Roval, 2003).

 

Απόσπασμα από παρουσίαση στο συνέδριο ICODL 23-25 Νοεμβρίου 2007, Αθήνα
Η υποστήριξη της μαθητοκεντρικής από απόσταση εκπαίδευσης με τη χρήση ενός εργαλείου αναγνώρισης τύπων μάθησης
Supporting Learner-Centered Distance Education with the use of a learning styles inventory


Μαρία Κυπριανίδου, Τμήμα Πληροφορικής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Υποψ. Διδάκτωρ Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Σταύρος Δημητριάδης, Τμήμα Πληροφορικής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Λέκτορας, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Ανδρέας Πομπόρτσης, Τμήμα Πληροφορικής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης,
Καθηγητής, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Γεώργιος Καρατάσιος, Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας,
Διευθυντής, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Συγγραφή Άρθρου

Εάν βρήκατε το άρθρο χρήσιμο, μοιραστείτε το!

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to Twitter

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου, χωρίς τη γραπτή άδεια του Τμήματος Σύνταξης του E-Psychology.gr. Εάν επιθυμείτε να αναδημοσιεύετε άρθρα, επικοινωνήστε μαζί μας στο editorial @ e-psychology.gr

Σχετικά άρθρα

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Εγγραφή στο Newsletter

15νθημερο Newsletter για να λαμβάνετε στο mail σας τα νέα άρθρα, αλλά και ενημέρωση για επερχόμενα σεμινάρια, βιβλία ψυχολογίας, θέσεις εργασίας κ.α.