Σχετικά άρθρα x

 

Οι επιλογές των ατόμων όσον αφορά τη διατροφή (τόσο γενικά όσο και κάθε μέρα) καθορίζονται τόσο από βιολογικούς όσο και από ψυχοκοινωνικούς παράγοντες. Η λήψη τροφής δεν ικανοποιεί μόνο τις βιολογικές ανάγκες τις πείνας και της δίψας, αλλά και ενέργειας συμβολικές, ηθικές και πολιτισμικά καθορισμένες.

Συναφές προς τη διατροφή είναι το ζήτημα του ελέγχου του βάρους. Λόγοι γενετικοί και ψυχοκοινωνικοί (όπως το στρες) και η κατανάλωση πολύ περισσότερων από τις αναγκαίες θερμίδες συντελούν στην υπερβολική αύξηση βάρους.

Κάθε οργανισμός ένα κωδικοποιημένο μέσα του ένα προκαθορισμένο σημείο βάρους που βρίσκεται σε μία διαρκή προσπάθεια να το διατηρήσει. Όταν το βάρος αρχίζει να αλλάζει, τότε ο οργανισμός λαμβάνει διορθωτικά μέτρα τα οποία είναι άμεσα συνυφασμένα με το μεταβολισμό. Ο μεταβολισμός του κάθε ατόμου είναι διαφορετικός. Υπάρχουν άτομα που αν αυξήσουν ή μειώσουν δραστικά τις θερμίδες που λαμβάνουν θα παρατηρήσουν μια ανάλογη μεταβολή στο βάρος τους και υπάρχουν άνθρωποι που όσο και να αλλάξουν τις διατροφικές τους συνήθειες δεν θα παρατηρήσουν καμία ιδιαίτερη αλλαγή. Ο μεταβολισμός μας, όπως και όλες οι αυτόνομες, αυτόματες βιολογικές λειτουργίες μας ελέγχεται από αυτό που ονομάζουμε «υποσυνείδητο» ή διαφορετικά «ασυνείδητος νους».

Η φυσική άσκηση συνδέεται με πολλαπλά οφέλη, τόσο στη σωματική όσο και την ψυχική υγεία επιταχύνοντας ακόμη και τις λειτουργίες του μεταβολισμού. Όσον αφορά τον ασυνείδητο νου μας, ο οποίος σχετίζεται με συγκεκριμένα τμήματα του εγκεφάλου ελέγχοντας έτσι συγκεκριμένες λειτουργίες ανάλογα με τις ανάγκες μας κάθε στιγμή, έντονη σωματική δραστηριότητα σημαίνει ότι αντιμετωπίζουμε άμεσα μια κατάσταση που έχει σχέση με την επιβίωσή μας. Η σωματική άσκηση λειτουργεί σαν μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης στην οποία μπαίνει θα λέγαμε ο οργανισμός αυξάνοντας όλες τις βιολογικές λειτουργίες του και ταυτόχρονα και το μεταβολισμό του με σκοπό να ξεφύγει από κάτι. Το ακριβώς αντίθετο συμβαίνει όταν αναπαυόμαστε και το σώμα μας βρίσκεται σε αδράνεια. Ο ασυνείδητος νους πιστεύει ότι δεν χρειαζόμαστε εκείνη τη στιγμή ενέργεια από τη τροφή που έχουμε καταναλώσει και έτσι αποφασίζει αυθόρμητα να το μετατρέψει σε λίπος και να το αποθηκεύσει στο σώμα προκειμένου να το χρησιμοποιήσει κάποια στιγμή αργότερα που οι συνθήκες θα το απαιτούν.

Ο τρόπος και η ταχύτητα με την οποία λειτουργεί ο μεταβολισμός μας εξαρτάται άμεσα τόσο από τη ζωή που κάνουμε όσο και από το υποσυνείδητό μας. Το πόση τροφή από αυτή που τρώμε λοιπόν θα μετατραπεί και θα χρησιμοποιηθεί σαν ενέργεια και πόση θα αποθηκευτεί σαν λίπος, είναι αποκλειστική απόφαση του ασυνειδήτου. Τα περισσότερα προβλήματα πάχους οφείλονται σε επιδράσεις που έχει δεχτεί ο ασυνείδητος νου, δηλαδή σε ψυχολογικούς προγραμματισμούς που εξυπηρετούν κάποιον ασυνείδητο στόχο και με βάση τον οποίο καθορίζεται αυτόματα ο ρυθμός και οι λειτουργίες του μεταβολισμού, αλλά και οι συνήθειες μας όσον αφορά την κατανάλωση τροφής. Χαμηλή αυτοπεποίθηση, άγχος, εκνευρισμός, πλήξη, μοναξιά, απογοήτευση, αίσθηση ανεκπλήρωτου είναι ορισμένα από τα συναισθήματα που λειτουργούν εκφράζοντας ανάγκες και θέλω του εαυτού. Διάχυτες δυσάρεστες συναισθηματικές καταστάσεις υποθάλπονται πίσω από διατροφικές διαταραχές.

Για να μπορούν λοιπόν να υπάρχουν επιτυχημένα και μόνιμα αποτελέσματα αναφορικά με τις διατροφικές διαταραχές απαιτείται μια θεραπευτική αγωγή βάθους κατά την οποία έχει γίνει εντοπισμός και διεξοδική επεξεργασία των διάφορων βαθύτερων, ψυχοσυναισθηματικών αιτιών και παραγόντων που οδηγούν το άτομο σε αδυναμία τήρησης ενός υγιούς διατροφικού προγράμματος.

Οι δίαιτες μπορεί να πετυχαίνουν το στόχο για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα αλλά το αποτέλεσμα δεν είναι μόνιμο. Δυστυχώς κατά τη διάρκεια της δίαιτας το άτομο μπαίνει σε μια σειρά απαγορεύσεων τις οποίες ο ασυνείδητος νους δεν μπορεί να αποδεχτεί. Το ασυνείδητο δεν ανταποκρίνεται σε αρνητικές εκφράσεις. Δεν ακούει ΔΕΝ, θα λέγαμε. Έτσι είτε στο τέλος η δίαιτα διακόπτεται ή τελικά δεν ξεκινάει ποτέ. Το υποσυνείδητο ΔΕΝ δέχεται την άρνηση. Γι αυτό λοιπόν πρέπει να περιορίζουμε αρνητικές φράσεις και λέξεις όπως “δεν θέλω”, “δεν μπορώ”, ‘’δεν θα φας αυτό’’. Δίνοντας λοιπόν θετική «τροφή» στο ασυνείδητο άμεσα λειτουργεί θετικά. Δεν είναι τυχαίο που όταν χαμογελάμε και κάνουμε θετικές σκέψεις άμεσα νιώθουμε και ευτυχισμένοι.

Είναι απαραίτητο λοιπόν να δίνουμε στο ασυνείδητο στόχους θετικούς. Για παράδειγμα αν στόχος μας είναι να αδυνατίσουμε φανταζόμαστε τον εαυτό μας κάθε βράδυ πριν κοιμηθούμε στο επιθυμητό βάρος με την συγκεκριμένη εικόνα. Αυτό πετυχαίνει δύο πράγματα. Πρώτον η τελευταία σκέψη της νύχτας είναι θετική και ξυπνάμε το πρωί με καλύτερη διάθεση, και δεύτερον εκπαιδεύουμε το υποσυνείδητο μας να δέχεται θετικές εισηγήσεις από εμάς τους ίδιους, και δίνοντάς του εικόνες να υλοποιήσει.

Μην ξεχνάτε…. Το υποσυνείδητο μας δουλεύει συνεχώς στο να υλοποιεί τους στόχους μας με περισσότερους τρόπους από ότι μπορεί κανείς να φανταστεί!

Συγγραφή Άρθρου

Κυριακή Λέντζιου

Εάν βρήκατε το άρθρο χρήσιμο, μοιραστείτε το!

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to Twitter
Σχετικά άρθρα
Ψυχοθεραπεία, Συμβουλευτική
Η ύπνωση στην υπηρεσία της υγείας και της μάθησης
  • Σάββατο, 30 Ιανουάριος 2016
  • Από: 

Σας έχει συμβεί να έχετε αποφασίσει να αλλάξετε μια συμπεριφορά που σας ενοχλεί, είτε αυτό είναι να σταματήσετε το κάπνισμα,είτε να χάσετε βάρος αλλά να μην το κατορθώνετε;Και βεβαίως αναρωτιέστε...

Διαταραχές πρόσληψης τροφής
Αντιμετωπίζοντας την Υπερβολική Κατανάλωση Φαγητού με Κλινική Υπνοθεραπεία
  • Τετάρτη, 03 Ιούνιος 2015
  • Από: Κυριακή Λέντζιου

Η αιτία που παχαίνουμε είναι ότι καταναλώνουμε μεγαλύτερες ποσότητες τροφής από αυτές που χρειάζεται το σώμα μας με αποτέλεσμα να δυσκολεύεται να τις αφομοιώσει. Πολλές φορές...


Βρείτε ειδικό για Διαταραχές Διατροφής

Ο μοναδικός εξειδικευμένος κατάλογος στο ελληνικό διαδίκτυο.

Μεταβείτε στον κατάλογο Ειδικών Ψ.Υγείας »

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Παχαίνουν τα συναισθήματα; Βιολογική Vs Συναισθηματική πείνα!
συναισθηματική ή βιολογική πείνα

Πόσες φορές έχετε γυρίσει στο σπίτι από τη δουλειά και έχετε πιάσει τον εαυτό σας να τρώει ακατάπαυστα; Πόσες φορές σας ακυρώθηκε μια έξοδος και μείνατε σπίτι τρώγοντας υπερβολικές ποσότητες φαγητού; Πόσες φορές μαλώσατε με το σύντροφό σας και το πρώτο που κάνατε μόλις κλείσατε το τηλέφωνο ήταν να ανοίξετε το ψυγείο; Θυμάστε την τελευταία φορά που δεν μπορέσατε να πείτε αυτά που αισθάνεστε και κατατρέξατε αυθόρμητα στο ψυγείο;

Μετατραυματικό Στρες (PTSD): Απαλλαγείτε! Η Κλινική Υπνοθεραπεία ως μοντέλο θεραπείας

Η υπνοθεραπεία αποτελεί μία από τις πιο αξιόπιστες και τεκμηριωμένες μορφές θεραπείας για τους πάσχοντες από μετατραυματικό στρες. Η διαταραχή μετατραυματικού στρες – Post Traumatic Stress Disorder (PTSD) χαρακτηρίζεται από μια σειρά συμπτωμάτων που προκύπτουν από ένα τραυματικό γεγονός στη ζωή ενός ατόμου.

Αντιμετωπίζοντας την Αϋπνία με Κλινική Ύπνωση!

Εκατομμύρια άνθρωποι υποφέρουν από αϋπνία κατά τη διάρκεια του ύπνου. Η ύπνωση μπορεί να αποτελέσει μια αποτελεσματική θεραπεία για αυτό. Το να μπορεί κάποιος να κοιμηθεί ευχάριστα και ήρεμα το βράδυ είναι απαραίτητο για αυτόν έτσι ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει αποτελεσματικά ολόκληρη τη μέρα.

Θεραπεύοντας το άγχος με Κλινική Υπνοθεραπεία

Αν είσαι ζωντανός τότε έχεις άγχος στη ζωή σου…
Το άγχος είναι ένα φυσιολογικό κομμάτι της ζωής όλων μας, για κάποιους όμως ανθρώπους μπορεί να πάρει διαφορετική μορφή και να οδηγήσει σε σοβαρά σωματικά και συναισθηματικά προβλήματα. Πρόκειται για μια δυσάρεστη συναισθηματική κατάσταση που συνοδεύεται από ψυχοφυσιολογικές μεταβολές σαν απάντηση σε αναμενόμενο κίνδυνο.

Διδάσκοντας σε ένα παιδί με Νοητική Υστέρηση

'Ό,τι χρειάζεται η ψυχή ενός παιδιού είναι το φως του ηλίου, τα παιχνίδια, το καλό παράδειγμα και λίγη αγάπη'' - Φ. Ντοστογιέφσκυ, «Αδερφοί Καραμαζώφ»

Εγγραφή στο Newsletter

Κάντε εγγραφή στο 15νθημερο Newsletter για ενημέρωση σεμιναρίων, νέων άρθρων, βιβλίων, θέσεων εργασίας κ.α.