Σχετικά άρθρα x

 

«Οικονομική Κρίση & Νεότητα, 19-34 Vs Απαισιόδοξων».
Οι παραδοσιακές αξίες της εκπαίδευσης, ο τρόπος για τη  διαχείριση της αβεβαιότητας.

Παρουσιάζονται τα αποτελέσματα μιας πρόσφατης έρευνας που πραγματοποιήθηκε  από το Κ.Ε.Τ.Α.Κ. (Κέντρο Ερευνών, Τεχνολογικής Ανάπτυξης & Καινοτομίας )  του Mediterranean College.

Η  Έρευνα, σκιαγραφεί  τις επιλογές και τις προτεραιότητες των νέων κάτω από τις επιπτώσεις της Χρηματοπιστωτικής και Οικονομικής Κρίσης  και αποκαλύπτει τις επιδράσεις της  σε αξίες και συμπεριφορές.

Ταυτότητα της Έρευνας:

Αντικειμενικός σκοπός της έρευνας  ήταν να σκιαγραφήσει τις επιλογές και τις προτεραιότητες των νέων κάτω από τις επιπτώσεις  της Χρηματοπιστωτικής και Οικονομικής Κρίσης αλλά  και τις επιδράσεις της στις αξίες τους  και τις συμπεριφορές τους.
Η έρευνα  πραγματοποιήθηκε κατά τους μήνες Μάρτιο και Απρίλιο του 2011, με την επιστημονική συνδρομή του Κ.Ε.Τ.Α.Κ. (Κέντρο Ερευνών, Τεχνολογικής Ανάπτυξης & Καινοτομίας )  του Mediterranean College και τη συμμετοχή φοιτητών των σχολών Διοίκησης Επιχειρήσεων, Πληροφορικής και Κοινωνικών Επιστημών του κολεγίου.


Το δείγμα της έρευνας περιελάμβανε 1.501 νέους ηλικίας 19-34 ετών, γυναίκες και άνδρες από την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, τον Πειραιά και τη Γλυφάδα, στο σύνολό τους προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές Τ.Ε.Ι., Α.Ε.Ι. και κολεγίων, εργαζόμενους σε ποσοστό 49,5%.
Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε ήταν αυτή των προσωπικών συνεντεύξεων μέσω δομημένου ερωτηματολογίου και της τηλεφωνικής συνέντευξης.


Κύρια Ευρήματα:

1.Πως βλέπετε την προσωπική σας κατάσταση για το επόμενο έτος;
1.1. Αρκετά Αισιόδοξα: 38%
1.2. Μάλλον Αβέβαιη: 42%
1.3  Αρκετά Απαισιόδοξα: 20%

2. Εκτιμάτε ότι κατά το επόμενο έτος το βιοτικό σας επίπεδο:
2.1. Θα βελτιωθεί: 16%
2.2. Θα παραμείνει σταθερό: 48%
2.3. Θα χειροτερέψει: 36%

3. Εκτιμάτε ότι η εκπαίδευση και η δια βίου μάθηση βοηθούν στο να απολαμβάνετε μεγαλύτερη αναγνώριση και διάκριση από τους γύρω σας;
Ναι: 57%
Όχι:  43%

4. Η  μεταπτυχιακή εκπαίδευση και η πιστοποίηση προσόντων βοηθούν στο να αισθάνεστε  πιο σίγουροι για το μέλλον;
Ναι: 63%
Όχι:  37%

5. Η εργασία για σας αντιπροσωπεύει:
5.1. Τον τρόπο για να κερδίζω τη ζωή μου και να επιβιώνω: 49%
5.2. Τον τρόπο για να βελτιώσω τη ζωή μου και το κοινωνικό μου status: 41%
5.3. Tον τρόπο για να αναπτύσσω την προσωπικότητά μου και τις δεξιότητές μου: 10%

(Απαντήσεις από όσους δήλωσαν εργαζόμενοι)

6.Θα θυσιάζατε  ελεύθερο χρόνο δεδομένης της συγκυρίας για να ανταποκριθείτε στις αυξημένες απαιτήσεις μιας θέσης εργασίας;
Ναι: 51%
Όχι:  49%

(Απαντήσεις από όσους δήλωσαν εργαζόμενοι)

7. Εάν αντιλαμβανόσασταν μια ευκαιρία, θα ιδρύατε μια δική σας επιχείρηση σήμερα δεδομένης της συγκυρίας;
Ναι: 31%
Όχι: 69%

8. Προσβλέπετε σε μια καλύτερη καριέρα στην Ελλάδα με άξονα την περεταίρω επαγγελματική σας εκπαίδευση σήμερα;
Ναι: 57%
Όχι: 43%

9. Θα αποτελούσε μια από τις επιλογές σας σήμερα η φοίτησή σας σε κάποιο μεταπτυχιακό ή μετεκπαιδευτικό πρόγραμμα;
Ναι: 73%
Όχι: 27%

10. Σκοπεύετε να συμμετάσχετε σε κάποιο μεταπτυχιακό ή μετεκπαιδευτικό πρόγραμμα;
Ναι: 36%
Όχι:  64%

11. Πιστεύεται ότι η δια βίου εκπαίδευση και μάθηση είναι απαραίτητη προϋπόθεση σήμερα για την προσωπική σας ανάπτυξη;
Ναι: 78%
Όχι: 22%

12. Είναι πιο σημαντικό για εσάς το να αισθάνεστε ασφαλής για τη θέση εργασίας που κατέχετε από τα χρήματα;
Ναι: 63%
Όχι:  37%

(Απαντήσεις από όσους δήλωσαν εργαζόμενοι)

13. Είστε ικανοποιημένος από το βιοτικό σας επίπεδο σήμερα;
Ναι: 50,5%
Όχι:  49, 5%

14. Οι κλασσικές αξίες της εκπαίδευσης είναι σημαντικές για εσάς σήμερα;
Ναι: 62%
Όχι: 38%

15. Θα αναθεωρούσατε τις αποφάσεις σας για σπουδές για να κατευθυνθείτε σε πιο «ασφαλείς» επιλογές σπουδών σε σχέση με το επάγγελμα;

Ναι: 49%
Όχι: 51%

Συμπεράσματα:

Οι νέοι αισθάνονται αβεβαιότητα για το μέλλον στη πλειοψηφία τους (42%), απαισιοδοξία σε ποσοστό 20% αλλά και αισιοδοξία σε ένα μεγάλο  ποσοστό της τάξης του (38%). Στην πλειοψηφία τους πιστεύουν ότι το βιοτικό τους επίπεδο θα παραμείνει σταθερό (48%) για τον επόμενο χρόνο, ότι θα χειροτερέψει σε ποσοστό (36%) και ότι θα βελτιωθεί (16%).


Στην πλειοψηφία τους (57%) εκτιμούν ότι η εκπαίδευση και η δια βίου μάθηση βοηθούν στο να απολαμβάνουν μεγαλύτερη αναγνώριση και διάκριση από τους γύρω τους.


Αντίστοιχα η μεγαλύτερη πλειοψηφία των νέων δείχνει να αναγνωρίζει τις αξίες της μεταπτυχιακής εκπαίδευσης και της πιστοποίησης, εφόσον σε ποσοστό (63%) εκτιμούν ότι τους προσφέρει τη δυνατότητα να αισθανθούν πιο σίγουροι για το μέλλον.

Η εργασία για την πλειοψηφία των νέων (49%) αποτελεί τον τρόπο για να κερδίσουν τη ζωή τους και να επιβιώσουν, σε ποσοστό (41%) τον τρόπο να βελτιώσουν τη ζωή τους και το κοινωνικό τους status, ενώ για ένα ποσοστό (10%) τον τρόπο να αναπτύξουν την προσωπικότητά τους και τις δεξιότητές τους.

Δεδομένης της συγκυρίας η πλειοψηφία των νέων (51%) δείχνει να είναι έτοιμη να θυσιάσει ελεύθερο χρόνο για να ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις της εργασίας, ενώ  ποσοστό (31%) θα δημιουργούσε τη δική του επιχείρηση σήμερα εάν αντιλαμβανόταν μια επιχειρηματική ευκαιρία. Μια μεγάλη πλειοψηφία της νεολαίας προσβλέπει σε μια καλύτερη καριέρα στην Ελλάδα με άξονα την επαγγελματική εκπαίδευση (57%). Για την πλειοψηφία των πτυχιούχων  (73%) αποτελεί επιλογή σήμερα η φοίτησή τους σε κάποιο μεταπτυχιακό πρόγραμμα. Εξάλλου ένα μεγάλο ποσοστό (36%), των πτυχιούχων σκοπεύει να συμμετάσχει σε κάποιο μεταπτυχιακό πρόγραμμα.


Σε ποσοστό (78%) οι νέοι αναγνωρίζουν την αναγκαιότητα της δια βίου μάθησης. Οι εργαζόμενοι νέοι δηλώνουν στην πλειοψηφία τους σε ποσοστό (63%) ότι είναι πιο σημαντικό γι αυτούς να αισθάνονται ασφαλής στη θέση εργασίας τους σε σχέση με τα χρήματα.  Το (50,5%) των νέων δηλώνει ικανοποιημένο από το βιοτικό του επίπεδο και σε ποσοστό (62%), οι νέοι δείχνουν να αναγνωρίζουν τις κλασσικές αξίες της εκπαίδευσης.


Στο ερώτημα εάν θα αναθεωρούσαν τις αποφάσεις για σπουδές, ώστε να κατευθυνθούν σε πιο ασφαλείς επιλογές σε σχέση με την επαγγελματική αποκατάσταση, το (49%)  των νέων απαντά ναι.


Σχολιασμός της έρευνας από τον κ. Βασίλη Γαλάνη,  Διευθυντή Επικοινωνίας του Mediterranean College.


Ρεαλιστές και αισιόδοξοι συνολικά αποκαλύπτονται για μια ακόμη φορά οι νέοι της χώρας μας, που δείχνουν να διαχειρίζονται την αβεβαιότητα με μια προσωπική διαχείριση των οικονομικών τους πόρων, αναζητώντας μέσα από τις αξίες της εκπαίδευσης και της δια βίου μάθησης τον τρόπο να κερδίσουν τη ζωή τους, να βελτιώσουν την προσωπική τους κατάσταση και να αναπτυχθούν σε ένα ασταθές οικονομικά περιβάλλον. Γενικότερα θα έλεγα ότι οι νέες και οι νέοι της χώρα μας, αντιλαμβάνονται την αξία της εκπαίδευσης ως μέσο διαχείρισης της αβεβαιότητας.


Άλλωστε αξίζει να σημειωθεί ότι η πρόοδος και η ευημερία των κοινωνιών και των οικονομιών σήμερα, δεν οφείλεται στους απαισιόδοξους, αντίθετα τη χρωστάμε στους αισιόδοξους και στους νέους.


Η επιστροφή των νέων στις αξίες της εκπαίδευσης και της μεταπτυχιακής εκπαίδευσης, κατά την άποψή μου  αναδεικνύουν την αναγκαιότητα και της δια βίου εκπαίδευσης και μάθησης  και σηματοδοτούν την δια βίου μάθηση μεταξύ των υψηλών προτεραιοτήτων των νέων , της κοινωνίας και της οικονομίας μας.

 Η χώρα μας συγκαταλέγεται τελευταία μεταξύ των χωρών της Ε.Ε. σε ότι αφορά το ποσοστό των εργαζομένων ενηλίκων που έχουν συμμετοχή σε προγράμματα δια βίου εκπαίδευσης και επιμόρφωσης, και τα ευρήματα αυτής της έρευνας είναι ένα αισιόδοξο μήνυμα σε αυτή την κατεύθυνση.

To Mediterranean College, αντιλαμβανόμενο το μεγάλο κενό, στο χώρο της δια βίου εκπαίδευσης και μάθησης, προσφέρει ισχυρά, καινοτόμα μεταπτυχιακά και μετεκπαιδευτικά προγράμματα επαγγελματικής εξειδίκευσης καθώς και πιστοποιημένους επαγγελματικούς τίτλους σπουδών,  στους τομείς της Διοίκησης Επιχειρήσεων, της Πληροφορικής, της Μηχανικής, της Παιδαγωγικής και της Ψυχολογίας, σε ευρύτερα γνωστικά πεδία.

Αξίζει να σημειωθεί η καινοτομία υπό την παραπάνω οπτική στα προγράμματα της Συμβουλευτικής Ψυχολογίας, των Μαθησιακών Δυσκολιών και της Λογοθεραπείας που προσφέρει η σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών (Part Time & Distance Learning Φοίτηση), καθώς και  τα προγράμματα Executive Diploma που προσφέρει η σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων.

Συγγραφή Άρθρου

Νίκος Μεταξάς

Εάν βρήκατε το άρθρο χρήσιμο, μοιραστείτε το!

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to Twitter
Σχετικά άρθρα
Εργασιακή Ψυχολογία
Ανεργία... Προβλήματα, αιτίες, τρόποι αντιμετώπισης
  • Τετάρτη, 16 Νοέμβριος 2016
  • Από: Μαρία Σκαμπαρδώνη

Η επώδυνη και σκληρή οικονομική κρίση που βιώνει η χώρα μας, έχει επιφέρει αλλαγές τόσο στις διαπροσωπικές σχέσεις, αλλά και σε ότι αφορά την παραγωγικότητα και την απασχόληση...

Παιδί και έφηβος, οικογένεια
Πώς μπορώ να μιλήσω στο παιδί μου για την οικονομική κρίση;
  • Δευτέρα, 14 Νοέμβριος 2016
  • Από: Αντιγόνη Επιβατιανού

Η οικονομική κρίση που μαστίζει την χώρα μας τα τελευταία χρόνια, η ανεργία, οι μειώσεις μισθών, συντάξεων και η οικονομική στενότητα προκαλούν απόγνωση και σύγχυση στην...

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Αποκτήστε δωρεάν σελίδα ειδικού Ψ.Υγείας, στο E-Psychology.gr
Αποκτήστε σελίδα ειδικού ψυχικής υγείας, στο E-Psychology, Δωρεάν από την ημέρα εγγραφής σας έως 31 Δεκεμβρίου 2016.

Καταχωρηθείτε στον μοναδικό εξειδικευμένο κατάλογο του ελληνικού διαδικτύου και εκμεταλευθείτε την δυναμική του μεγαλύτερου και πιο ιστορικού Portal Ψυχολογίας, με περισσότερους από 150.000 αναγνώστες και περισσότερες από 500.000 προβολές σελίδων/μήνα.

Λεξικό Ψυχολογίας
Λεξικό Ψυχολογίας

Στο E-Psychology, από την αρχή της δημιουργίας του Portal, (2003), έχουν δημοσιευθεί χιλιάδες άρθρα ψυχολογίας από ειδικούς ψυχικής υγείας. Στην πράξη όμως, διαπιστώσαμε ένα έλλειμα και αυτό έχει να κάνει με μια σαφή και οργανωμένη ταξινόμηση άρθρων που αφορούν πολύ βασικές ψυχολογικές έννοιες.

Πίνακας ψυχολογικών όρων για το λεξικό Ψυχολογίας
Ψυχολογικός όρος Ορισμός Αιτιολογία Συμπτώματα Θεραπεία Συνεργάτης
Αγνωσία v        Γκαλτέμης Α.
αγοραφοβία v v v v  Κορδερά Ε.
αγραφία v        Γκαλτέμης Α.
άγχος v v v v  Πηλίτσης Χ.
άγχος ευνουχισμού v        
άγχος υπαρξιακό v        
αγωγή ειδική v        ΑγγελίδουΑ.
αγωγή προσχολική v        
αθλητική ψυχολογία v        Πηλίτσης Χ.
αιματοφοβία v v v v  
αίσθημα ενοχής v        
αίσθημα κατωτερότητας v        
αισθητηριακή μνήμη v        Γκαλτέμης Α.
ακαθισία v        Γκαλτέμης Α.
ακαμψία v        Γκαλτέμης Α.
ακετυλχολίνη v        Γκαλτέμης Α.
αλαλία v        Γκαλτέμης Α.
αλγοφοβία v        
αλεξιθυμία v        
αλεξία v        Γκαλτέμης Α.
αλκοολικά σύνδρομα v        
αλκοολισμός v v v v  
αλλοφασία v        Γκαλτέμης Α.
Αλτζχάϊμερ νόσος v v v v  Αμανατίδου Φ.
αμνησία v        Μεταξάς Ν.
αμνησία μετατραυματική v        
αμφιθυμία v        
αναδρομή v        
Ανακλαστικό εξαρτημένο v        Γκαλτέμης Α.
αναπαράσταση νοητική v        
ανηδονία v        
άνοια v        
ανοργασμία v        
ανορεξία ψυχογενής v v v v  Δουμανά Ρ.
αντανακλαστικό v        Μεταξάς Ν.
αντίδραση πάλης ή φυγής v        Αλβανού Α.
αντικαταθλιπτικά v        Δουμανά Ρ.
αντικοινωνική διαταραχή v v v v  Αλβανού Α.
αντιληπτικές πλάνες v        Χονδρού Τ.
αντιμεταβίβαση v        Πηλίτσης Χ.
αντιστάθμιση v        
Αντιψυχιατρική v        
αξιολόγηση προσωπικότητας v        Χονδρού Τ.
απευαισθητοποίηση συστηματική v        Αλβανού Α. 
αποδιοργάνωση νοητική v        
αποπροσωποποίηση v        
απραξία v        Γκαλτέμης Α.
απώθηση v        
άρνηση v        Αλβανού Α.
αρχέτυπο v        Αλβανού Α. 
ασυμφωνία γνωστική v        
ασυνείδητο v        Πηλίτσης Χ.
ασυνείδητο συλλογικό v        
αυθυποβολή v        
αυνανισμός v        
αυπνία v v v v  Αγγελίδου Α.
αυτισμός v v v v  
αυτοαντίληψη v        
αυτογνωσία v        
αυτοεικόνα v        
αυτοεκτίμηση v        Κορδερά Ειρ.
αυτοδιάθεση v        Γκαλτέμης Α.
αυτοέλεγχος v        
αυτοκτονία/αυτοχειρία v        Δοϊρανλής Ν.
Αυτοεκπληρούμενη προφητεία v        Πηλίτσης Χ.
αυτόνομο νευρικό σύστημα v        Γκαλτέμης Α.
αυτοπραγμάτωση v        
αφασία v        
           
Β          
βαρβιτουρικά v        
βιβλιοθεραπεία v        ΑγγελίδουΑ.
βιοενεργητική v        
βιομηχανική ψυχολογία v        
βίωμα v        
βούληση v        
βουλιμία v v v v  Δουμανά Ρ.
           
Γ.          
Γενική ψυχολογία v        
γεροντοψυχολογία v        
γλώσσα σώματος v        Πηλίτσης Χ.
γνωμάτευση ψυχολογική v        Χονδρού Τ.
γνωστική ψυχολογία v        Χονδρού Τ.
γνωστική ασυμφωνία v        Πηλίτσης Χ.
           
Δ.          
Δαρβινισμός v        Πηλίτσης Χ.
Δείκτης νοημοσύνης v        
διάγνωση v        
διαλογισμός v        
διαπολιτιστική ψυχολογία v        Αγγελίδου
διάσχιση v        Μεταξάς Ν.
διαταραχές συναισθηματικές v v v v  Αλβανού Α.
διαταραχή αντικοινωνική v v v v  Δουμανά Ρ.
διαταραχή αγχώδης v v v v  
διαταραχή γενικευμένη αγχώδης v v v v  Δουμανά Ρ.
διαταραχή διπολική v v v v  Πηλίτσης Χ.
διαταραχή ελλειματικής προσοχής v v v v  
διαταραχή μετατρεπτική v v v v  
διαταραχή πανικού v v v v  Κορδερά Ειρ.
διαταραχή παρανοϊκή v v v v  
διαταραχή προσοχής v v v v  
διαταραχή προσωπικότητας v v v v  Δουμανά Ρ.
διαταραχή συμπεριφοράς v v v v  
διαταραχή ψυχαναγκαστική/καταναγκαστική v v v v  
διαταραχή ψυχοσωματική v v v v  
διεγερτικά v        
δοκιμασία Μινεσότα v        
δοκιμασία ρορσαχ v        
δραματοθεραπεία v        
δυναμική ομάδας v        
δυσγραφία v        Γκαλτέμης Α.
δυσθυμία v        
διαταραχές μάθησης v v v v  Αγγελίδου Α.
δυσλεξία v v v v  
δυσπαρευνία v        
           
E.          
Εαυτός v        
εγωκεντρισμός v        
εθισμός v        Δουμανά Ρ.
εθολογία v        
εκδραμάτιση (acting out) v        
Εκείνο v        
εκλογίκευση v        
εκπαιδευτική ψυχολογία v        
εμβροντησία v        
έμμονη ιδέα v        Αμανατίδου Φ.
ενδοβολή v        
ενδοσκόπηση v        Αμανατίδου Φ.
ενίσχυση θετική/αρνητική v        
ενοχή v        
ένστικτο v        
ενσυναίσθηση v        Δουμανά Ρ.
εξαρτημένη μάθηση v        
εξαρτητική προσωπικότητα v v v v  
εξάρτηση v        
εξελικτική ψυχολογία v        
επίγνωση v        
επιδειξιομανία v        
επιθετικότητα v        Αγγελίδου Α.
επικοινωνία μη λεκτική v        
επιλόχεια κατάθλιψη v v v v  Κορδερά Ε.
εποχική κατάθλιψη v v v v  
ερωτοφοβία v        
εσωστρέφια v        
εφαρμοσμένη ψυχολογία v        Χονδρού Τ.
εφηβεία v        Κορδερά Ε.
εφηβία πρώιμη v        
           
Η.          
Ηβηφρένια v        
ηδονοβλεψία v        
ηλικία νοητική v        
ηρεμιστικά v        
           
Θ.          
Θάλαμος Σκίνερ (κουτί Σκίνερ) v        
θεραπεία αποστροφής v        
θεραπεία κατακλυσμική v        
θεραπεία μη κατευθυντική v        
θεραπεία συστημική v        
θεωρία συστημική v        
           
Ι.          
Ιδέα έμμονη v        
ιδεοληψία v        
ιδέα παραληρηματική v        
ιδρυματισμός v        
ιεράρχηση αναγκών v        
ιστορία ψυχολογίας v        Χονδρού Τ.
ιστριονική (υστερική) προσωπικότητα v        
ιχνογράφημα v        Χονδρού Τ.
           
Κ.          
καθυστέρηση νοητική v v v v  Αγγελίδου Α.
κακοποίηση v     v  Δουμανά Ρ.
κατάθλιψη v v v v  Αμανατίδου Φ.
καταιγίδα ιδεών (brainstorming) v        
κατατονία v        
κατατονική σχιζοφρένεια v v v v  
κίνητρο (ψυχολογία κινήτρων) v        
κλειστοφοβία v v v v  
κλεπτομανία v v v v  
κλινική ψυχολογία v        
κοινότητα θεραπευτική v        
κοινωνικές αναπαραστάσεις v        
κοινωνική ψυχολογία v        
κοινωνιομετρία v        
κοκαΐνη v        
Κριτική ψυχολογία v        
κτηνοβασία v        
κυκλοθυμία v        
           
Λ.          
Λίμπιντο v        
λοβοτομή v        
λογοθεραπεία v        
Λογικοθυμική θεραπεία v        Δουμανά Ρ.
           
Μ.          
μαζοχισμός v        
μάθηση κοινωνική v        
μάθησης θεωρίες v        
μάθηση συντελεστική v        
μανία v        
ματαίωση v        
μεγαλείου ψευδαισθήσεις v        
μεθαδόνη v        
μελαγχολία v        
μεταβίβαση v        
μεταιχμιακή-οριακή διαταραχή v v v v  Αλβανού Α.
μεταψυχολογία v        
μηχανισμοί άμυνας v        Γκαλτέμης Α.
μίμηση προτύπου v        
μουσικοθεραπεία v        
μυθομανία v        
           
Ν.          
Νευροψυχολογία v        
νεύρωση v        
νοημοσύνης δείκτης v        
Ντάουν σύνδρομο v v v v  
ντοπαμίνη v        
νυχτερινή ενούρηση        Αγγελίδου Α.
Ο.          
Οιδιπόδειο σύμπλεγμα v        
Οικογενειακή θεραπεία v        
ομαδική θεραπεία v        Αλβανού Α.
όνειρα v        
ονυχοφαγία v        
οπιούχα v        
οργανωτική ψυχολογία v        
           
Π.          
Παιδαγωγική ψυχολογία v        
Παίξιμο ρόλων (role playing) v        
παλινδρόμηση v        
παραλήρημα v        
παράνοια v        
παραμνησία v        Γκαλτέμης Α.
παρανοειδής σχιζοφρένεια v v v v  
πειραματική ψυχολογία v        
περιβαλλοντική ψυχολογία v        
πλάνες οπτικές v        
πλασέμπο (placebo) ψευδοφάρμακα v        
πολιτική ψυχολογία v        
προβολικά τεστ v        
προσκόλληση v        Αμανατίδου Φ.
προσυνειδητό v        
προσωπικότητα v        Χονδρού Τ.
προσωπικότητα πολλαπλή v        
προσωποκεντρική ψυχολογία v        
           
Σ.          
Σεξισμός v        
σεξουαλικότητα v        
σεροτονίνη v        Αλβανού Α.
στάδια ψυχοσεξουαλικής ανάπτυξης v        Χονδρού Τ.
στάση v        
στερεότυπα v        
συγκριτική ψυχολογία v        
συμμόρφωση v        
συμπεριφορισμός v        
σύμπλεγμα Ηλέκτρας v        
συναίσθημα v        Αμανατίδου Φ.
συναίσθημα κατωτερότητας v        
συνδιαλεκτική ανάλυση v        Χονδρού Τ.
Σύνδρομο κακοποιημένου παιδιού v        Αγγελίδου Α.
συνείδηση-συνειδητότητα v        
συνειρμός v        
Σχιζοειδής διαταραχή v v v v  Δοϊρανλής Ν.
σχιζοφρένεια v v v v  
           
Τ.          
Ταύτιση v        
τελειομανία v        
τιμωρία v        
τοξικομανία v        
τραυλισμός v        Αγγελίδου Α.
τραύμα γέννησης v        
           
Υ.          
Υγείας ψυχολογία v        Χονδρού Τ.
Υπαρξιακή ψυχολογία v        Χονδρού Τ.
υπεραναπλήρωση v        
υπεργενίκευση v        
υπερεγώ v        
υπερκινητικότητα v v v v  
υπερφαγία v v v v  
υποσυνείδητο v        
υποχονδρίαση v v v v  
υστερία v v v v  
           
Φ.          
Φαινομενολογία v        Δοϊρανλής Ν.
φετιχισμός v        
φθόνος πέους v        
χαρακτήρας v        
χαλάρωση v        
χημειοψυχολογία v        
χλωροπρομαζίνη v        Γκαλτέμης
χοροθεραπεία v        
           
Ψ.          
Ψευδαισθήσεις v        
ψευδαισθησιογόνα v        
ψυχανάλυση v        
ψυχή v        
ψυχικό τραύμα v        
ψυχοβιολογία v        Χονδρού Τ.
ψυχογλωσσολογία v        
ψυχόδραμα v        
ψυχολογία βάθους v        
ψυχολογία ατομικών διαφορών v        
ψυχολογία διαφήμισης v        
Ψυχολογία δικαστική v        
ψυχολογία κινήτρων v        
ψυχολογία κλινική v        
ψυχολογία κοινωνική v        
ψυχολογία μάζας v        
ψυχολογία μορφής (gestalt) v        
ψυχοφυσιολογία v        
ψυχολογιοποίηση v        
ψυχομετρία v        Μεταξάς Ν.
ψυχοπαθολογία v        Χονδρού Τ.
ψυχοφαρμακολογία v        Χονδρού Τ.
ψύχωση v        
Ζητείται Ψυχολόγος αγγλόφωνος ή με άριστη γνώση της αγγλικής

find job01Ζητείται Ψυχολόγος αγγλόφωνος ή με άριστη γνώση της αγγλικής, με πιστοποιημένη εξειδίκευση και εμπειρία στις ψυχοδυναμικές και κλινικές μεθόδους και στην ψυχολογία των ομάδων, για εργασία εμψύχωσης, συμβουλευτικής και ψυχοθεραπείας ομάδων στην αγγλική γλώσσα, στην ελληνική επαρχία, από το Σεπτέμβριο του 2016.

Παρέχονται έξοδα μετακίνησης, διαμονής και διατροφής κατά τις ημέρες της απασχόλησης.
Οι ενδιαφερόμενοι παρακαλούνται να στείλουν βιογραφικό σημείωμα μέχρι το τέλος Μαΐου 2016 στο e-mail: diktyo@psy-counsellors.gr  

 

Ζητείται Κλινική Ψυχολόγος με Μεταπτυχιακό στην Ψυχομετρία

find job01Παιδοψυχιατρικό και Ψυχιατρικό ιατρείο στην περιοχή του Φάρου Ψυχικού , ενδιαφέρεται να απασχολήσει για δύο απογεύματα την εβδομάδα Κλινική Ψυχολόγο με Μεταπτυχιακό στην Ψυχομετρία και εμπειρία στην χορήγηση ψυχομετρικών εργαλείων σε παιδιά , εφήβους και ενήλικες (ενδεικτικά: WISC-III, WAIS-IV, MMPI,CAT,TAT,Rorschach).

Θα προτιμηθούν όσοι διαθέτουν δελτίο παροχής υπηρεσιών.
Παρακαλώ όσοι ενδιαφέρονται να στείλουν βιογραφικό στο e-mail: apscapsy@gmail.com 

Εγγραφή στο Newsletter

Κάντε εγγραφή στο 15νθημερο Newsletter για ενημέρωση σεμιναρίων, νέων άρθρων, βιβλίων, θέσεων εργασίας κ.α.