Μιά σχολική δυσκολία είναι δυνατόν να οφείλεται σε μία από τις παρακάτω πέντε μεγάλες κατηγορίες αιτιών ή και στο συνδυασμό τους σε κάποιες περιπτώσεις, σύμφωνα με την πολυαξονική άποψη.

Το πρώτο βήμα μας είναι η διαφοροποίηση των μαθησιακών δυσκολιών από τις σχολικές δυσκολίες, οι οποίες περιγράφουν προβλήματα μάθησης , επίδοσης και συμπεριφοράς. Μιά , λοιπόν, σχολική δυσκολία είναι δυνατόν να οφείλεται σε μία από τις παρακάτω πέντε μεγάλες κατηγορίες αιτιών ή και στο συνδυασμό τους σε κάποιες περιπτώσεις, σύμφωνα με την πολυαξονική άποψη: 

1. Ψυχικά Προβλήματα :
Νευρωτικές καταστασεις , παιδικές ψυχώσεις , διαταραχές συμπεριφοράς , αντιδράσεις προσαρμογής , κ.λ.π.

2. Ειδικές Αναπτυξιακές Διαταραχές :
Δυσλεξία, δυσαριθμησία, διαταραχή στην αναπτυξη του λόγου, δυσγραφία, δυσορθογραφία , κ.λ.π.

3. Προβλήματα από το Νοητικό Επίπεδο :
Νοητική ανεπάρκεια , οριακές καταστάσεις νοημοσύνης , ακόμα και πολύ υψηλή νοημοσύνη , κ.λ.π.

4. Ιατρικες Καταστασεις :
Διαταραχές όρασης και ακοής , κινητικές δυσκολίες , χρόνια νοσήματα , επιληψία , κ.λ.π.

5. Ψυχοκοινωνικές Καταστασεις :
Πολιτιστική αποστερηση , διγλωσσία , ανεπαρκείς συνθήκες διαβίωσης , δυσμενείς οικογενειακές συνθήκες , κ.λ.π.

Είναι συνεπώς εύκολο το συμπέρασμα ότι ο όρος μαθησιακές δυσκολίες αποτελεί μια κατηγορία αιτιών για τις σχολικές δυσκολίες ενός παιδιού, και μάλιστα αναφέρεται στη δευτερη κατηγορία αιτιών. Δηλαδή θα μπορούσαμε να υποστηρίξουμε ότι οι μαθησιακές δυσκολίες και οι ειδικές αναπτυξιακές διαταραχές ταυτίζονται. Θα ήταν μάλιστα ορθότερο να υιοθετησουμε τη διεθνή επιστημονική ορολογία και να μιλάμε για Ειδικές Μαθησιακές Διαταραχές.

Συγγραφή Άρθρου

E-Psychology.gr

e psy logo twitter2Συλλογικό έργο - Επιστημονική ομάδα Ειδικών Ψυχικής Υγείας της Πύλης Ψυχολογίας E-Psychology.gr

Εάν βρήκατε το άρθρο χρήσιμο, μοιραστείτε το!

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to Twitter

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου, χωρίς τη γραπτή άδεια του Τμήματος Σύνταξης του E-Psychology.gr. Εάν επιθυμείτε να αναδημοσιεύετε άρθρα, επικοινωνήστε μαζί μας στο editorial @ e-psychology.gr

Σχετικά άρθρα
Paul Watzlawick (1921-2007)

Αυστροαμερικανός ψυχολόγος και φιλόσοφος, ασχολήθηκε με το...

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Oι ιδιότητες του αποτελεσματικού ψυχοθεραπευτή
αποτελεσματικός ψυχοθεραπευτής

Σήμερα η ψυχοθεραπεία θεωρείται εν γένει ως ένας αποδεκτός και ευεργετικός τρόπος αντιμετώπισης των ψυχικών διαταραχών. Σύμφωνα με τους Lambert, Ogles (2004) και Wampold (2001, 2007), τα άτομα που κάνουν ψυχοθεραπεία επιτυγχάνουν μεγαλύτερη βελτίωση των προβλημάτων τους από τα άτομα που την αποφεύγουν.

Συνέντευξη με τη Δήμητρα Σταύρου - Ψυχολόγο , Ψυχοθεραπεύτρια, Δραματοθεραπεύτρια

stavrou dimitra1. Πείτε μας λίγα λόγια για εσάς….

Είμαι ψυχολόγος από το 1995, δεν έπαψα ποτέ να μελετώ και να προσπαθώ να μαθαίνω νέα πράγματα τόσο σχετικά με την επιστήμη μου, όσο και με κοντινές επιστήμες αλλά και τις τέχνες, οι οποίες αποτελούν μεσολαβήσεις στην ψυχοθεραπευτική προσέγγιση που ακολουθώ.

Θεωρώ τον εαυτό μου ψυχολόγο, αλλά πρωτίστως κοινωνικό επιστήμονα, αφού το ενδιαφέρον μου τόσο για την κοινωνιολογία όσο και για την κοινωνική ανθρωπολογία αλλά και άλλες κοινωνικές επιστήμες είναι εξαιρετικά ζωντανό και προσπαθώ έμπρακτα με σεμινάρια και εκπαιδευτικά προγράμματα να ακολουθώ τις εξελίξεις.

Πιστεύω, κάτι που αποδεικνύεται από τις σύγχρονες νευροεπιστήμες, ότι η ψυχική ασθένεια (λέξη που σημαίνει αδυναμία κι όχι νόσο) υπάρχει εξαιτίας σχέσεων και περιβάλλοντος και έτσι η θεραπεία (ως ψυχική ενδυνάμωση) έρχεται και πάλι μέσα από την σχέση.

Ζητείται κλίμακα αξιολόγησης νοημοσύνης WISC-III (Έληξε)

Ενδιαφέρομαι για την αγορά της κλίμακα αξιολόγησης νοημοσυνης WISC-III. Κατά προτίμηση σε πολύ καλή έως και άριστη κατάσταση.

Ψυχολόγος σε Σύγχρονο Κέντρο Φροντίδας Ηλικιωμένων

Ψυχολόγος με άδεια ασκήσεως επαγγέλματος και σοβαρό ενδιαφέρον για εργασία με άτομα τρίτης ηλικίας ζητείται για ΜΕΡΙΚΗ απασχόληση από Μονάδα Φροντίδας Ηλικιωμένων στη Κερασιά Νέας Μηχανιώνας.

Gender Based Violence Specialist at ActionAid Hellas

Deadline Application: 29-03-2017
Candidates must have at least three (3) years of working experience in social work, psychology, Gender studies or other related field.

Εγγραφή στο Newsletter

15νθημερο Newsletter για να λαμβάνετε στο mail σας τα νέα άρθρα, αλλά και ενημέρωση για επερχόμενα σεμινάρια, βιβλία ψυχολογίας, θέσεις εργασίας κ.α.