ρήξη σχέσης

Όταν η σχέση με τα παιδιά σας πηγαίνει καλά, νιώθετε χαρά και πληρότητα. Όμως αυτό δεν μπορεί να συμβαίνει συνέχεια. Όσο ικανοποιητική και βαθιά σχέση και αν έχετε με τα παιδιά σας, θα υπάρχουν και δύσκολες στιγμές μεταξύ σας. Μέσα στη ροή της καθημερινότητας θα υπάρχουν αναπόφευκτα στιγμές απογοήτευσης, έντασης και προσωρινής ρήξης.

Επικοινωνία, ρήξεις και επανασύνδεση

Το ζητούμενο δεν είναι το να αποφύγετε τις ρήξεις, αλλά να μένετε ανοιχτοί στην επικοινωνία και να προσφέρετε ευκαιρίες για επανασύνδεση. Είναι σημαντικό το παιδί σας να έχει την εμπειρία ότι μετά τη ρήξη υπάρχει πάντα η επανασύνδεση και η αποκατάσταση της συναισθηματικής σας εγγύτητας.

Πώς όμως μπορείτε να επανασυνδεθείτε με το παιδί σας μετά από μια ρήξη στη σχέση σας;

1. Καταρχήν, είναι σημαντικό να έχετε πρόσβαση και αποδοχή στα δικά σας συναισθήματα γύρω από αυτό που συνέβη. Αυτό σημαίνει να επιτρέπετε στον εαυτό σας το να έχετε θυμώσει με το παιδί σας και να μην αποφεύγετε ένα τέτοιο συναίσθημα ως μη αποδεκτό. Η μη αποδοχή του θυμού και η ενοχή για αυτόν μπορεί να παρεμποδίσουν τις δυνατότητές σας για επανασύνδεση.

2. Σταματήστε να κατηγορείτε τον εαυτό σας και αποδεχθείτε πως δεν μπορείτε να είστε ιδανικοί γονείς. Είναι σημαντικό να αναγνωρίζετε τα λάθη σας, αλλά το να σκέφτεστε ενοχικά δε βοηθάει την κατάσταση. Αντίθετα, σας βυθίζει στις δικές σας σκέψεις και σας κρατά σε συναισθηματική απόσταση από τα παιδιά σας.

3. Προσπαθήστε να ηρεμήσετε. Πάρτε απόσταση – πνευματική αλλά  και φυσική αν χρειάζεται – ώστε να μπορέσετε να χαλαρώσετε, να παρατηρήσετε την κατάσταση λιγότερο φορτισμένοι και να έχετε μια πιο ψύχραιμη οπτική.

4. Ξεκινήστε εσείς τη διαδικασία επανασύνδεσης, προσεγγίζοντας το παιδί σας. Είναι πολύ δύσκολο να το κάνει εκείνο, ειδικά όταν τα συναισθήματα είναι έντονα. Είναι ο ρόλος του γονιού και όχι του παιδιού να κάνει την επανασύνδεση.

5. Πριν από οποιαδήποτε προσπάθεια επανασύνδεσης, σιγουρευτείτε πως έχετε ηρεμήσει. Το να προσεγγίσετε το παιδί σας, ενώ βρίσκεστε ακόμα σε συναισθηματική φόρτιση, εμπεριέχει το ρίσκο να χάσετε τον έλεγχο και να οδηγηθείτε σε έναν νέο κύκλο αποσύνδεσης.

6. Προσεγγίστε το παιδί σας το συντομότερο δυνατό (αφού βέβαια έχετε ηρεμήσει, όπως αναφέρεται παραπάνω). Τα παιδιά – ειδικά τα μικρά- δεν μπορούν να διαχειριστούν την αποσύνδεση για μεγάλα διαστήματα, καθώς τη νιώθουν σαν εγκατάλειψη.

7. Μιλήστε για ό, τι έγινε. Το να προσπαθείτε να τα βρείτε και να προσπεράσετε τη ρήξη κάνοντας σαν να μη συμβαίνει τίποτα, μεγαλώνει ακόμα περισσότερο το συναισθηματικό κενό ανάμεσα σ’ εσάς και το παιδί σας και αποσυνδέει το παιδί από τα συναισθήματά του.

8. Ξεκινήστε το διάλογο χωρίς να ψάχνετε ποιος φταίει, με έναν ουδέτερο τρόπο, που να συμπεριλαμβάνει την εμπειρία και των δυο σας: «Ήταν δύσκολο και για τους δυο μας. Θέλω να είμαστε καλά μεταξύ μας, έλα να το συζητήσουμε.»

9. Αμέσως μετά, δώστε χώρο στο παιδί σας να σας αφηγηθεί την εμπειρία του. Αφήστε το να εκφράσει ελεύθερα τα συναισθήματά του και ακούστε τη δική του οπτική, χωρίς να προσπαθείτε να δικαιολογηθείτε ή να μιλήσετε για τη δική σας θέση.

10. Αφού ακούσετε το παιδί σας, μιλήστε του κι εσείς για το πώς νιώσατε και εξηγήστε του τη δική σας οπτική.

11. Αναγνωρίστε τη δική σας ευθύνη για τη ρήξη. Πχ. Συγγνώμη που σου φώναξα όταν σου έπεσε η ζάχαρη στο πάτωμα, αλλά ήμουν πολύ κουρασμένος και έχασα την υπομονή μου.

12. Είναι σημαντικό να εξηγήσετε στο παιδί σας πως κάποιες φορές οι γονείς, όπως και όλοι οι άνθρωποι, χάνουν τον έλεγχο και φέρονται διαφορετικά από ότι θα ήθελαν, αλλά αυτό είναι προσωρινό.

13. Αξιοποιείστε τη ρήξη σαν μια ευκαιρία για μάθηση και για εξέλιξη στη σχέση. Συζητήστε για το τι θα μπορούσατε να κάνετε διαφορετικά και σκεφτείτε μαζί εναλλακτικούς τρόπους επικοινωνίας για το μέλλον.

 

Διαβάστε ακόμη το άρθρο της Ψυχολόγου, Νάντια Νιώτη, με τίτλο: Αγάπη χωρίς όρια και όρια με αγάπη 

Συγγραφή Άρθρου

Νάντια Νιώτη - Ψυχολόγος

Νάντια Νιώτη: έχει επιβεβαιωθεί από το E-Psychology

Οι πληροφορίες που αναφέρονται στον επαγγελματικό κατάλογο ειδικών παρέχονται από τους ίδιους τους ειδικούς, κατά την εγγραφή τους στο σύστημα. Όταν βλέπετε την ένδειξη «έχει επιβεβαιωθεί από το E-Psychology”, σημαίνει ότι το E-Psychology έχει ελέγξει, με email, τηλεφωνικά ή/και με λήψη των σχετικών εγγράφων, τα ακόλουθα στοιχεία:

  • Ότι ο ειδικός είναι υπαρκτό πρόσωπο.
  • Ότι τα πτυχία οι τίτλοι και οι εξειδικεύσεις που αναφέρει είναι αληθινά.
  • Ότι οι πληροφορίες που αναφέρει ισχύουν.


Ψυχολόγος, Πτ.Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. 
Msc Συμβουλευτικής Ψυχολογίας. Συστημική Συμβουλευτική & Ψυχοθεραπεία.

Εάν βρήκατε το άρθρο χρήσιμο, μοιραστείτε το!

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to Twitter

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου, χωρίς τη γραπτή άδεια του Τμήματος Σύνταξης του E-Psychology.gr. Εάν επιθυμείτε να αναδημοσιεύετε άρθρα, επικοινωνήστε μαζί μας στο editorial @ e-psychology.gr

Σχετικά άρθρα
Κατάθλιψη

Το καταθλιπτικό άτομο αισθάνεται ένα εσωτερικό κενό, υπαρξιακή...

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Αγάπη χωρίς όρια και όρια με αγάπη
όρια με αγάπη

Να μεγαλώσω το παιδί μου βάζοντας του όρια ή με απεριόριστη αγάπη και άνευ όρων αποδοχή;
Συχνά οι γονείς έρχονται για συμβουλευτική με αυτό το δίλημμα. Αναρωτιούνται αν είναι πιο αποτελεσματικό να θέσουν στο παιδί τους όρια ή να το μεγαλώσουν με απεριόριστη αγάπη και άνευ όρων αποδοχή.

Γιατί επιλέγω λάθος συντρόφους;
λάθος σύντροφος

Ερωτευτήκατε… Αυτή τη φορά είναι αλλιώς. Αυτός είναι ο έρωτας της ζωής σας. Σκέφτεστε ότι δεν είναι σαν τους άλλους, ότι δε θα κάνετε τα ίδια λάθη, ότι αυτή τη φορά είναι διαφορετικά…
Κι όμως, μετά από λίγο καιρό, κι εκείνος/η είναι σαν τους/τις  άλλους/ες και εσείς έχετε κάνει τα ίδια λάθη…. Και μένετε πάλι μόνοι, γεμάτοι  πικρία και απογοήτευση, με το ίδιο πάλι ερώτημα:

Κρίσεις πανικού: ο απρόσμενος επισκέπτης
Κρίσεις πανικού

Η κρίση πανικού είναι ένα επεισόδιο έντονου φόβου με ξαφνική έναρξη. Πρόκειται για φόβο που φτάνει στα όρια του τρόμου, συνοδεύεται από σωματικές ενοχλήσεις και από ένα αίσθημα επικείμενης καταστροφής:

Εγγραφή στο Newsletter

15νθημερο Newsletter για να λαμβάνετε στο mail σας τα νέα άρθρα, αλλά και ενημέρωση για επερχόμενα σεμινάρια, βιβλία ψυχολογίας, θέσεις εργασίας κ.α.