φανταστικός φίλος παιδιού

Πολύ συχνά στο γραφείο μου ερωτώμαι από τους γονείς αν είναι ανησυχητικό που το παιδί τους έχει φανταστικό φίλο. Μάλιστα, πολλές φορές ο φανταστικός φίλος είναι τόσο πραγματικός που έχει όνομα και παίζει μαζί του ή συνομιλεί.

Είναι ανησυχητικό να έχει το παιδί μου φανταστικό φιλο;

Αρχικά για να απαντήσω το ερώτημα, δεν είναι καθόλου ανησυχητικό το παιδί να έχει φανταστικό φίλο ιδιαίτερα αν επρόκειτο για μοναχοπαίδι ή για ένα εσωστρεφές παιδί. Οι έρευνες δείχνουν ότι πάνω από το 65% των παιδιών έχουν φανταστικούς φίλους.

Οι φανταστικοί φίλοι μπορεί να έχουν ανθρώπινη μορφή ή κάποια μορφή ζώου και οι περισσότεροι είναι φιλικοί, ενώ κάποιοι άλλοι ακόμη και ενοχλητικοί. Επίσης, τα περισσότερα παιδιά αντιλαμβάνονται ότι οι φίλοι αυτοί δεν είναι πραγματικοί.

Γιατί δημιουργούν τα παιδιά φανταστικούς φίλους;

Τα παιδιά δημιουργούν φανταστικούς φίλους για πολλούς λόγους. Αρχικά, μπορεί να νιώθουν μοναξιά ή να μη μπορούν να εξωτερικεύσουν τα συναισθήματα τους και τους προβληματισμούς τους. Επιπλέον, οι φανταστικοί φίλοι βοηθούν το παιδί να διαχειρίζεται τα άγχη του. Ένα παιδί μπορεί να αγχώνεται για τους βαθμούς του στο σχολείο και το ίδιο να νιώθει και ο φανταστικός φίλος με αποτέλεσμα να του δίνει κουράγιο. Επίσης, ένα παιδί με φανταστικό φίλο γίνεται πιο δημιουργικό και επικοινωνιακό καθώς από μικρό χρησιμοποιεί τη φαντασία του και εξεζητημένες ικανότητες επεξεργασίας πληροφοριών.

Τι πρέπει να κάνουν οι γονείς; 

Ως γονείς, αρχικά,  δεν πρέπει να προσβάλλετε το φανταστικό φίλο του παιδιού και αν σας δώσει το δικαίωμα μπορείτε κι εσείς να συνομιλήσετε με το φίλο του παιδιού ώστε να χτίσετε περισσότερη εμπιστοσύνη με το παιδί σας. Μπορείτε να ρωτήσετε το παιδί σας περισσότερα για αυτόν τον φίλο αφού έτσι μπορεί να ανακαλύψετε περισσότερα για τα ενδιαφέροντα, τους φόβους και τις ανησυχίες του παιδιού σας. Όσο το παιδί μεγαλώνει ο αόρατος φίλος θα παραγκωνιστεί μέχρι να εξαφανιστεί εντελώς.

Συγγραφή Άρθρου

Ασημίνα Αγγελίδου

ashmina angelidouΨυχολόγος (Α.Π.Θ.), Παιδοψυχολόγος (Msc, NL), Ψυχολόγος Υγείας (Msc., NL)
Γνωστική Συμπεριφορική Θεραπεία (CBT., NL), Συμβουλευτική (ER., UB), Μαθησιακές Δυσκολίες (Co., UK)

Επικοινωνία: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. | Maziboroume.gr

Εάν βρήκατε το άρθρο χρήσιμο, μοιραστείτε το!

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to Twitter

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου, χωρίς τη γραπτή άδεια του Τμήματος Σύνταξης του E-Psychology.gr. Εάν επιθυμείτε να αναδημοσιεύετε άρθρα, επικοινωνήστε μαζί μας στο editorial @ e-psychology.gr

Σχετικά άρθρα

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Δεξιότητες νηπίου
Δεξιότητες νηπίου

Γενικά, αυτό που θα πρέπει να καλλιεργούμε στα παιδιά αυτής της ηλικίας είναι η προοπτική για μάθηση και για γενίκευση της πληροφορίας.

Ειδική Αγωγή
Ειδική Αγωγή

Αν το παιδί δεν μπορεί να μάθει με τον τρόπο που το διδάσκουμε, τότε πρέπει να το διδάξουμε με τον τρόπο που μπορεί να μάθει - Maria Montessori

Ειδική αγωγή σημαίνει την ειδικά σχεδιασμένη εκπαίδευση που ικανοποιεί τις ιδιαίτερες ανάγκες των παιδιών με μειονεξίες.

Αϋπνία και πως αντιμετωπίζεται
αυπνία

Ο ύπνος έχει πολλά ωφελήματα ξεκινώντας από την βελτίωση της μνήμης. Καθόλη τη διάρκεια της ημέρας συλλέγονται πληροφορίες και κατά τη διάρκεια του ύπνου αυτές οι πληροφορίες ταξινομούνται ανάλογα με την σοβαρότητά τους. Ο ύπνος συμβάλλει στην ανάπλαση και αναζωογόνηση οργάνων του σώματος και ιδιαίτερα της σεροτονίνης όπου συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο για κατάθλιψη.

Αίσθημα Κατωτερότητας

Η εικόνα που έχουμε για τον εαυτό μας δημιουργείται πολύ νωρίς, στην παιδική ηλικία. Σε ατή τη περίοδο βλέπουμε τον εαυτό μας μέσα από τα μάτια των «σημαντικών», δικών μας ανθρώπων όπως οι γονείς μας αλλά και πρόσωπα του περιβάλλοντος μας όπως ο παππούς και η γιαγιά μας. Αν μεγαλώσαμε σε ένα αδιάφορο και απαξιωτικό περιβάλλον και ακούγαμε συνεχώς αρνητικά σχόλια για τον εαυτό μας πολύ πιθανό να έχουμε συναισθήματα κατωτερότητας.

Σύνδρομο κακοποιημένου παιδιού

Το σύνδρομο του κακοποιημένου παιδιού αναφέρεται στη σωματική κακοποίηση ενός παιδιού από κάποιον ενήλικα. Συχνά φαίνεται ότι ο τραυματισμός ήταν τυχαίος.

Εγγραφή στο Newsletter

15νθημερο Newsletter για να λαμβάνετε στο mail σας τα νέα άρθρα, αλλά και ενημέρωση για επερχόμενα σεμινάρια, βιβλία ψυχολογίας, θέσεις εργασίας κ.α.