φανταστικός φίλος παιδιού

Πολύ συχνά στο γραφείο μου ερωτώμαι από τους γονείς αν είναι ανησυχητικό που το παιδί τους έχει φανταστικό φίλο. Μάλιστα, πολλές φορές ο φανταστικός φίλος είναι τόσο πραγματικός που έχει όνομα και παίζει μαζί του ή συνομιλεί.

Είναι ανησυχητικό να έχει το παιδί μου φανταστικό φιλο;

Αρχικά για να απαντήσω το ερώτημα, δεν είναι καθόλου ανησυχητικό το παιδί να έχει φανταστικό φίλο ιδιαίτερα αν επρόκειτο για μοναχοπαίδι ή για ένα εσωστρεφές παιδί. Οι έρευνες δείχνουν ότι πάνω από το 65% των παιδιών έχουν φανταστικούς φίλους.

Οι φανταστικοί φίλοι μπορεί να έχουν ανθρώπινη μορφή ή κάποια μορφή ζώου και οι περισσότεροι είναι φιλικοί, ενώ κάποιοι άλλοι ακόμη και ενοχλητικοί. Επίσης, τα περισσότερα παιδιά αντιλαμβάνονται ότι οι φίλοι αυτοί δεν είναι πραγματικοί.

Γιατί δημιουργούν τα παιδιά φανταστικούς φίλους;

Τα παιδιά δημιουργούν φανταστικούς φίλους για πολλούς λόγους. Αρχικά, μπορεί να νιώθουν μοναξιά ή να μη μπορούν να εξωτερικεύσουν τα συναισθήματα τους και τους προβληματισμούς τους. Επιπλέον, οι φανταστικοί φίλοι βοηθούν το παιδί να διαχειρίζεται τα άγχη του. Ένα παιδί μπορεί να αγχώνεται για τους βαθμούς του στο σχολείο και το ίδιο να νιώθει και ο φανταστικός φίλος με αποτέλεσμα να του δίνει κουράγιο. Επίσης, ένα παιδί με φανταστικό φίλο γίνεται πιο δημιουργικό και επικοινωνιακό καθώς από μικρό χρησιμοποιεί τη φαντασία του και εξεζητημένες ικανότητες επεξεργασίας πληροφοριών.

Τι πρέπει να κάνουν οι γονείς; 

Ως γονείς, αρχικά,  δεν πρέπει να προσβάλλετε το φανταστικό φίλο του παιδιού και αν σας δώσει το δικαίωμα μπορείτε κι εσείς να συνομιλήσετε με το φίλο του παιδιού ώστε να χτίσετε περισσότερη εμπιστοσύνη με το παιδί σας. Μπορείτε να ρωτήσετε το παιδί σας περισσότερα για αυτόν τον φίλο αφού έτσι μπορεί να ανακαλύψετε περισσότερα για τα ενδιαφέροντα, τους φόβους και τις ανησυχίες του παιδιού σας. Όσο το παιδί μεγαλώνει ο αόρατος φίλος θα παραγκωνιστεί μέχρι να εξαφανιστεί εντελώς.

Συγγραφή Άρθρου

Ασημίνα Αγγελίδου

ashmina angelidouΨυχολόγος (Α.Π.Θ.), Παιδοψυχολόγος (Msc, NL), Ψυχολόγος Υγείας (Msc., NL)
Γνωστική Συμπεριφορική Θεραπεία (CBT., NL), Συμβουλευτική (ER., UB), Μαθησιακές Δυσκολίες (Co., UK)

Επικοινωνία: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. | Maziboroume.gr

Εάν βρήκατε το άρθρο χρήσιμο, μοιραστείτε το!

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to Twitter

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου, χωρίς τη γραπτή άδεια του Τμήματος Σύνταξης του E-Psychology.gr. Εάν επιθυμείτε να αναδημοσιεύετε άρθρα, επικοινωνήστε μαζί μας στο editorial @ e-psychology.gr

Σχετικά άρθρα

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Παιδοψυχολογία
Παιδοψυχολογία

Ως παιδοψυχολογία ορίζεται ο κλάδος της ψυχολογίας που έχει ως στόχο την μελέτη της πιο ευαίσθητης και σημαντικής ηλικιακής περιόδου της ζωής του ανθρώπου από την εμβρυική μέχρι τη μετεφηβική ηλικία. Έμφαση δίνεται στο γνωστικό, ψυχοσυναισθηματικό και συμπεριφορικό τομέα, στην εξέλιξη της σκέψης, της γλώσσας, της αυτοαντίληψης και αυτοεκτίμησης, στην ανάπτυξη της προσωπικότητας και τη σχολική ζωή, στο ρόλο του παιχνιδιού, στις αποκλίνουσες συμπεριφορές, στην ανάπτυξη της ηθικότητας και του λόγου.

Παιγνιοθεραπεία
Παιγνιοθεραπεία

Το παιχνίδι αποτελεί μια βασική δραστηριότητα στη ζωή του παιδιού και παίζει σημαντικό ρόλο στη σωματική, ψυχοσυναισθηματική, κοινωνική και γνωστική του ανάπτυξη. Μέσα στο παιχνίδι το παιδί έχει τη δυνατότητα να δράσει ελεύθερα, να αναπτύξει τις σωματικές του ικανότητες όπως την ισορροπία και τον οπτικοκινητικό συντονισμό, την κρίση του, να ερευνήσει τον υλικό κόσμο, να εκφράσει τα συναισθήματα του, να αποκτήσει εμπιστοσύνη στις ικανότητες του και να μάθει να κοινωνικοποιείται και να συνεργάζεται.

Αυτισμός. Τι μπορούμε να παρατηρήσουμε ως γονείς?
Αυτισμός

Από τη πρώτη αναφορά του Kanner(1943), μόλις πρόσφατα επιτεύχθηκε σχετική ομοφωνία γύρω από το θέμα διάγνωσης του αυτισμού. Η διάγνωση βασίζεται στην εκτίμηση της ψυχοκινητικής εξέλιξης του παιδιού. Τα διαγνωστικά μέσα που περιλαμβάνουν σταθμισμένα τεστ εξετάζουν αναπτυξιακά χαρακτηριστικά σε ορισμένους τομείς όπως είναι η γλώσσα, οι κοινωνικές δεξιότητες και η αυτοεξυπηρέτηση.

Βιβλιοθεραπεία
Βιβλιοθεραπεία

Οι αρχαίοι Αιγύπτιοι πίστευαν ότι η Βιβλιοθήκη ως χώρος ανάγνωσης γιατρεύει την ανθρώπινη ψυχή. Η βιβλιοθεραπεία είναι μία θεραπευτική μέθοδος διαφόρων ψυχοσωματικών ασθενειών, του άγχους, της μελαγχολίας και διαφόρων καθημερινών προβλημάτων. Είναι από τις παλαιότερες θεραπευτικές μεθόδους η οποία αρχίζει να γίνεται πολύ δημοφιλής.

Προβλήματα συμπεριφοράς
Προβλήματα συμπεριφοράς

Τι μπορούμε να κάνουμε όταν το παιδί μας παρουσιάζει διάφορα προβλήματα στη συμπεριφορά του; Αρχικά, ας δούμε μια λίστα από πιθανά προβλήματα. Παρακαλούμε συμπληρώστε με "x" αν το παιδί σας εμφανίζει κάποια από τα παρακάτω:

Εγγραφή στο Newsletter

15νθημερο Newsletter για να λαμβάνετε στο mail σας τα νέα άρθρα, αλλά και ενημέρωση για επερχόμενα σεμινάρια, βιβλία ψυχολογίας, θέσεις εργασίας κ.α.