διαζύγιο και παιδιά

Ο Νίκος πηγαίνοντας σπίτι ένιωθε αμηχανία και φόβο γιατί οι γονείς του θέλησαν να του μιλήσουν για κάτι σοβαρό όταν θα τέλειωνε το σχολείο. Προσπάθησε να σκεφτεί τι θα ήταν αυτό.. αλλά τίποτα.. Μέχρι που άνοιξε την πόρτα του σπιτιού και αντίκρισε τους γονείς του σοβαρούς, χωρίς να μαλώνουν.. του έκαναν μια αγκαλιά και του εξήγησαν πως θα χωρίσουν γιατί δεν μπορούν να είναι μαζί και αγαπημένοι.

Τι να ένιωσε άραγε ο Νίκος μετά από αυτή την ανακοίνωση;

  • Στεναχώρια, για την οικογένειά του
  • Άρνηση, ότι ο χωρισμός θα γίνει πραγματικός
  • Θυμός, προς όλες τις κατευθύνσεις ακόμη και στον ίδιο του τον εαυτό
  • Κατάθλιψη, απάθεια με κυκλοθυμικές συμπεριφορές, πώς θα είναι η ζωή μου από δω και πέρα
  • Αποδοχή, ότι ο τρόπος της ζωής θα αλλάξει

Τι πρέπει να κάνουν οι γονείς του;

  • Να βοηθήσουν το Νίκο να καταλάβει ότι ο χωρισμός δεν οφείλεται στον ίδιο και ούτε προκλήθηκε από κάποια άσχημη συμπεριφορά του. Πολλές φορές τα παιδιά ρίχνουν το φταίξιμο στους εαυτούς τους βιώνοντας έντονες ενοχές.
  • Να προετοιμάσουν το παιδί και να μην βιάζονται να αλλάξουν σπίτι. Καλό θα ήταν το παιδί να μην αλλάξει σπίτι και παράλληλα να βοηθά τον πατέρα του στη διακόσμηση του νέου του σπιτιού.
  • Να συζητήσουν οι γονείς μαζί με το παιδί βασικά λειτουργικά θέματα της καθημερινότητας. Για παράδειγμα, αν ο πατέρας πήγαινε το παιδί στο ποδόσφαιρο και η μητέρα ασχολιόταν με το καθημερινό διάβασμα, καλό θα ήταν να συνεχιστεί αυτό το πρόγραμμα.
  • Να καταλάβουν οι γονείς ότι το παιδί θα ήταν καλύτερο να επιλέγει τις ημέρες που θα μένει στον πατέρα κατόπιν φυσικά συνεννόησης και όχι τη τελευταία στιγμή.

Με τον καιρό το παιδί θα προσαρμοστεί στη νέα συνθήκη αλλά το ζητούμενο δεν είναι αυτό. Το ζητούμενο είναι το συναίσθημα…ο Νίκος να αισθάνεται ότι έχει μία οικογένεια με δύο σπίτια και όχι μία οικογένεια σε δυο σπίτια.

Συγγραφή Άρθρου

Ασημίνα Αγγελίδου

ashmina angelidouΨυχολόγος (Α.Π.Θ.), Παιδοψυχολόγος (Msc, NL), Ψυχολόγος Υγείας (Msc., NL)
Γνωστική Συμπεριφορική Θεραπεία (CBT., NL), Συμβουλευτική (ER., UB), Μαθησιακές Δυσκολίες (Co., UK)

Επικοινωνία: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. | Maziboroume.gr

Εάν βρήκατε το άρθρο χρήσιμο, μοιραστείτε το!

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to Twitter

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου, χωρίς τη γραπτή άδεια του Τμήματος Σύνταξης του E-Psychology.gr. Εάν επιθυμείτε να αναδημοσιεύετε άρθρα, επικοινωνήστε μαζί μας στο editorial @ e-psychology.gr

Σχετικά άρθρα

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Παιδοψυχολογία
Παιδοψυχολογία

Ως παιδοψυχολογία ορίζεται ο κλάδος της ψυχολογίας που έχει ως στόχο την μελέτη της πιο ευαίσθητης και σημαντικής ηλικιακής περιόδου της ζωής του ανθρώπου από την εμβρυική μέχρι τη μετεφηβική ηλικία. Έμφαση δίνεται στο γνωστικό, ψυχοσυναισθηματικό και συμπεριφορικό τομέα, στην εξέλιξη της σκέψης, της γλώσσας, της αυτοαντίληψης και αυτοεκτίμησης, στην ανάπτυξη της προσωπικότητας και τη σχολική ζωή, στο ρόλο του παιχνιδιού, στις αποκλίνουσες συμπεριφορές, στην ανάπτυξη της ηθικότητας και του λόγου.

Παιγνιοθεραπεία
Παιγνιοθεραπεία

Το παιχνίδι αποτελεί μια βασική δραστηριότητα στη ζωή του παιδιού και παίζει σημαντικό ρόλο στη σωματική, ψυχοσυναισθηματική, κοινωνική και γνωστική του ανάπτυξη. Μέσα στο παιχνίδι το παιδί έχει τη δυνατότητα να δράσει ελεύθερα, να αναπτύξει τις σωματικές του ικανότητες όπως την ισορροπία και τον οπτικοκινητικό συντονισμό, την κρίση του, να ερευνήσει τον υλικό κόσμο, να εκφράσει τα συναισθήματα του, να αποκτήσει εμπιστοσύνη στις ικανότητες του και να μάθει να κοινωνικοποιείται και να συνεργάζεται.

Αυτισμός. Τι μπορούμε να παρατηρήσουμε ως γονείς?
Αυτισμός

Από τη πρώτη αναφορά του Kanner(1943), μόλις πρόσφατα επιτεύχθηκε σχετική ομοφωνία γύρω από το θέμα διάγνωσης του αυτισμού. Η διάγνωση βασίζεται στην εκτίμηση της ψυχοκινητικής εξέλιξης του παιδιού. Τα διαγνωστικά μέσα που περιλαμβάνουν σταθμισμένα τεστ εξετάζουν αναπτυξιακά χαρακτηριστικά σε ορισμένους τομείς όπως είναι η γλώσσα, οι κοινωνικές δεξιότητες και η αυτοεξυπηρέτηση.

Βιβλιοθεραπεία
Βιβλιοθεραπεία

Οι αρχαίοι Αιγύπτιοι πίστευαν ότι η Βιβλιοθήκη ως χώρος ανάγνωσης γιατρεύει την ανθρώπινη ψυχή. Η βιβλιοθεραπεία είναι μία θεραπευτική μέθοδος διαφόρων ψυχοσωματικών ασθενειών, του άγχους, της μελαγχολίας και διαφόρων καθημερινών προβλημάτων. Είναι από τις παλαιότερες θεραπευτικές μεθόδους η οποία αρχίζει να γίνεται πολύ δημοφιλής.

Προβλήματα συμπεριφοράς
Προβλήματα συμπεριφοράς

Τι μπορούμε να κάνουμε όταν το παιδί μας παρουσιάζει διάφορα προβλήματα στη συμπεριφορά του; Αρχικά, ας δούμε μια λίστα από πιθανά προβλήματα. Παρακαλούμε συμπληρώστε με "x" αν το παιδί σας εμφανίζει κάποια από τα παρακάτω:

Εγγραφή στο Newsletter

15νθημερο Newsletter για να λαμβάνετε στο mail σας τα νέα άρθρα, αλλά και ενημέρωση για επερχόμενα σεμινάρια, βιβλία ψυχολογίας, θέσεις εργασίας κ.α.