«Οι περισσότεροι γονείς υπερηφανεύονται όταν το κορίτσι τους μπορεί να παίξει με τις κούκλες ένα υπέροχο φανταστικό παιχνίδι αλλά δεν θα ένιωθαν το ίδιο αν το έπραττε ο γιος τους… Το ίδιο θα ενθάρρυναν τη κόρη τους να ξεκινήσει taekwondo και το γιο τους μπαλέτο;»

Αρχικά ως γονείς το πρώτιστο που πρέπει να μας ενδιαφέρει είναι η ευτυχία του παιδιού μας. Για παράδειγμα αν ο γιος μας 2 ή 3 ετών, νιώθει ευτυχισμένος παίζοντας με πριγκίπισσες ή φτιάχνοντας φαγητά στην παιδική κουζίνα κι όχι παίζοντας αυτοκινητάκια, δεν υπάρχει πρόβλημα αρκεί να νιώθει χαρούμενο και ισορροπημένο.

Έτσι λοιπόν, η προτίμηση του παιδιού κάποια στιγμή της ζωής του να παίζει με «κοριτσίστικα παιχνίδια» δεν αποτελεί από μόνο του, ένδειξη της μελλοντικής σεξουαλικής του προτίμησης.

Ας μη ξεχνάμε ότι ένα παιδί μικρής ηλικίας 3-5 ετών πειραματίζεται πολλές φορές και μάλιστα αν έχει αδερφές μεγαλύτερες δεν είναι σπάνιο να φορά τα ρούχα τους ή να επιχειρεί να βάψει τα νύχια του. Αν επιχειρήσουμε να τα μαλώσουμε ή να τα φωνάξουμε περισσότερο τα οδηγούμε στη συγκεκριμένη συμπεριφορά παρά τα βοηθούμε στην εξερεύνησή τους.

Επίσης, αν μιλήσουμε στα παιδιά μας άσχημα ή αν τα κοροϊδέψουμε «καλά εσύ κορίτσι είσαι που παίζεις με αυτά τα παιχνίδια;» περισσότερο θα τα μπερδέψουμε γιατί ίσως ακόμη να μη ξεχωρίζουν τη διαφορετικότητα των δύο φύλων. Εξάλλου το να επικρίνουμε αυστηρά ένα παιδί για τις επιλογές του θα αναγκάσουμε το παιδί μας να σκεφτεί ότι οι γονείς αγαπούν μόνο με όρους και μόνο με τα πράγματα που ευχαριστούν τους ίδιους και δε θα βοηθήσουμε την ανάπτυξη της ιδιαιτερότητας του κάθε παιδιού.

Ως γονείς οφείλουμε να μελετάμε τη συμπεριφορά του παιδιού μας και να μη βιαζόμαστε να κάνουμε ακραίες συμπεριφορές ορμώμενοι από δικούς μας φόβους. Καλύτερα να επισκεπτόμαστε ένα παιδοψυχολόγο ώστε να ξεκαθαρίζουμε κάθε δικό μας φόβο κι έτσι να βοηθάμε την ισορροπημένη ανάπτυξη του παιδιού, ώστε να γίνει ένας ευτυχισμένος, μη φοβικός ενήλικας με ήθος και αξιοπρέπεια στις επιλογές του.

Συγγραφή Άρθρου

Ασημίνα Αγγελίδου

ashmina angelidouΨυχολόγος (Α.Π.Θ.), Παιδοψυχολόγος (Msc, NL), Ψυχολόγος Υγείας (Msc., NL)
Γνωστική Συμπεριφορική Θεραπεία (CBT., NL), Συμβουλευτική (ER., UB), Μαθησιακές Δυσκολίες (Co., UK)

Επικοινωνία: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. | Maziboroume.gr

Σχετικά άρθρα

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Γιατί το παιδί μου κλέβει; Τι μπορώ να κάνω;
παιδί που κλέβει

Στην προσχολική ηλικία τα παιδιά είναι εγωκεντρικά. Μπορεί να πάρουν ένα αντικείμενο που δεν τους ανήκει είτε επειδή τους άρεσε ή τους έκανε εντύπωση. Αισθάνονται ότι μπορούν να πάρουν οτιδήποτε θέλουν χωρίς να καταλαβαίνουν ότι αυτό είναι κακό. Τα παιδιά του δημοτικού γνωρίζουν πως δεν επιτρέπεται να πάρουν κάτι χωρίς να ενημερώσουν αλλά προβαίνουν στην πράξη γιατί δεν έχουν μάθει αυτοέλεγχο, δηλαδή να συγκρατούν τον εαυτό τους όταν θέλουν κάτι.

Υπναγωγικός Σπασμός
Υπναγωγικός Σπασμός

Ο υπναγωγικοί σπασμοί βιώνονται από πολλούς ανθρώπους όταν κοιμούνται κουρασμένοι ή όταν κάνουν ανήσυχο ύπνο. Είναι σπασμοί, που μπορεί να κάνουν τον άνθρωπο να νιώθει σαν να “πέφτει από ψηλά”, ή σαν να τον ξυπνούν ξαφνικά μέσα σε κατάσταση σοκ. Είναι πραγματικά ανακουφιστικό όταν ξυπνάει ο άνθρωπος ενώ αισθάνεται ότι πέφτει και αυτό δε σταματάει ποτέ.

Εγκόπριση - Διαταραχές ελέγχου των σφιγκτήρων στα παιδιά
Διαταραχές ελέγχου σφιγκτήρων

Συνήθως, τα περισσότερα παιδιά αρχικά κατακρατούν τα κόπρανά τους. Εγκόπριση είναι η επαναλαμβανόμενη ακούσια απώλεια κοπράνων, χωρίς την ύπαρξη οργανικού παράγοντα σε μια ηλικία που νοητικά και χρονολογικά θα έπρεπε να έχει επιτευχθεί ο εκούσιος έλεγχος του εντέρου. Μετά το 4° έτος το 95% των παιδιών έχει έλεγχο του εντέρου και μετά το 5° έτος το ποσοστό ανέρχεται στο 99%.

Παιδοψυχολογία
Παιδοψυχολογία

Ως παιδοψυχολογία ορίζεται ο κλάδος της ψυχολογίας που έχει ως στόχο την μελέτη της πιο ευαίσθητης και σημαντικής ηλικιακής περιόδου της ζωής του ανθρώπου από την εμβρυική μέχρι τη μετεφηβική ηλικία. Έμφαση δίνεται στο γνωστικό, ψυχοσυναισθηματικό και συμπεριφορικό τομέα, στην εξέλιξη της σκέψης, της γλώσσας, της αυτοαντίληψης και αυτοεκτίμησης, στην ανάπτυξη της προσωπικότητας και τη σχολική ζωή, στο ρόλο του παιχνιδιού, στις αποκλίνουσες συμπεριφορές, στην ανάπτυξη της ηθικότητας και του λόγου.

Παιγνιοθεραπεία
Παιγνιοθεραπεία

Το παιχνίδι αποτελεί μια βασική δραστηριότητα στη ζωή του παιδιού και παίζει σημαντικό ρόλο στη σωματική, ψυχοσυναισθηματική, κοινωνική και γνωστική του ανάπτυξη. Μέσα στο παιχνίδι το παιδί έχει τη δυνατότητα να δράσει ελεύθερα, να αναπτύξει τις σωματικές του ικανότητες όπως την ισορροπία και τον οπτικοκινητικό συντονισμό, την κρίση του, να ερευνήσει τον υλικό κόσμο, να εκφράσει τα συναισθήματα του, να αποκτήσει εμπιστοσύνη στις ικανότητες του και να μάθει να κοινωνικοποιείται και να συνεργάζεται.

Εγγραφή στο Newsletter

15νθημερο Newsletter για να λαμβάνετε στο mail σας τα νέα άρθρα, αλλά και ενημέρωση για επερχόμενα σεμινάρια, βιβλία ψυχολογίας, θέσεις εργασίας κ.α.

Μείνετε ενημερωμένοι!

Ακολουθήστε μας για να λαμβάνετε ενημερώσεις για νέα άρθρα ψυχολογίας...