«Οι περισσότεροι γονείς υπερηφανεύονται όταν το κορίτσι τους μπορεί να παίξει με τις κούκλες ένα υπέροχο φανταστικό παιχνίδι αλλά δεν θα ένιωθαν το ίδιο αν το έπραττε ο γιος τους… Το ίδιο θα ενθάρρυναν τη κόρη τους να ξεκινήσει taekwondo και το γιο τους μπαλέτο;»

Αρχικά ως γονείς το πρώτιστο που πρέπει να μας ενδιαφέρει είναι η ευτυχία του παιδιού μας. Για παράδειγμα αν ο γιος μας 2 ή 3 ετών, νιώθει ευτυχισμένος παίζοντας με πριγκίπισσες ή φτιάχνοντας φαγητά στην παιδική κουζίνα κι όχι παίζοντας αυτοκινητάκια, δεν υπάρχει πρόβλημα αρκεί να νιώθει χαρούμενο και ισορροπημένο.

Έτσι λοιπόν, η προτίμηση του παιδιού κάποια στιγμή της ζωής του να παίζει με «κοριτσίστικα παιχνίδια» δεν αποτελεί από μόνο του, ένδειξη της μελλοντικής σεξουαλικής του προτίμησης.

Ας μη ξεχνάμε ότι ένα παιδί μικρής ηλικίας 3-5 ετών πειραματίζεται πολλές φορές και μάλιστα αν έχει αδερφές μεγαλύτερες δεν είναι σπάνιο να φορά τα ρούχα τους ή να επιχειρεί να βάψει τα νύχια του. Αν επιχειρήσουμε να τα μαλώσουμε ή να τα φωνάξουμε περισσότερο τα οδηγούμε στη συγκεκριμένη συμπεριφορά παρά τα βοηθούμε στην εξερεύνησή τους.

Επίσης, αν μιλήσουμε στα παιδιά μας άσχημα ή αν τα κοροϊδέψουμε «καλά εσύ κορίτσι είσαι που παίζεις με αυτά τα παιχνίδια;» περισσότερο θα τα μπερδέψουμε γιατί ίσως ακόμη να μη ξεχωρίζουν τη διαφορετικότητα των δύο φύλων. Εξάλλου το να επικρίνουμε αυστηρά ένα παιδί για τις επιλογές του θα αναγκάσουμε το παιδί μας να σκεφτεί ότι οι γονείς αγαπούν μόνο με όρους και μόνο με τα πράγματα που ευχαριστούν τους ίδιους και δε θα βοηθήσουμε την ανάπτυξη της ιδιαιτερότητας του κάθε παιδιού.

Ως γονείς οφείλουμε να μελετάμε τη συμπεριφορά του παιδιού μας και να μη βιαζόμαστε να κάνουμε ακραίες συμπεριφορές ορμώμενοι από δικούς μας φόβους. Καλύτερα να επισκεπτόμαστε ένα παιδοψυχολόγο ώστε να ξεκαθαρίζουμε κάθε δικό μας φόβο κι έτσι να βοηθάμε την ισορροπημένη ανάπτυξη του παιδιού, ώστε να γίνει ένας ευτυχισμένος, μη φοβικός ενήλικας με ήθος και αξιοπρέπεια στις επιλογές του.

Συγγραφή Άρθρου

Ασημίνα Αγγελίδου

ashmina angelidouΨυχολόγος (Α.Π.Θ.), Παιδοψυχολόγος (Msc, NL), Ψυχολόγος Υγείας (Msc., NL)
Γνωστική Συμπεριφορική Θεραπεία (CBT., NL), Συμβουλευτική (ER., UB), Μαθησιακές Δυσκολίες (Co., UK)

Επικοινωνία: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. | Maziboroume.gr

Εάν βρήκατε το άρθρο χρήσιμο, μοιραστείτε το!

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to Twitter

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου, χωρίς τη γραπτή άδεια του Τμήματος Σύνταξης του E-Psychology.gr. Εάν επιθυμείτε να αναδημοσιεύετε άρθρα, επικοινωνήστε μαζί μας στο editorial @ e-psychology.gr

Σχετικά άρθρα

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Ο φανταστικός φίλος του παιδιού μου
φανταστικός φίλος παιδιού

Πολύ συχνά στο γραφείο μου ερωτώμαι από τους γονείς αν είναι ανησυχητικό που το παιδί τους έχει φανταστικό φίλο. Μάλιστα, πολλές φορές ο φανταστικός φίλος είναι τόσο πραγματικός που έχει όνομα και παίζει μαζί του ή συνομιλεί.

Ειδική Αγωγή
Ειδική Αγωγή

Αν το παιδί δεν μπορεί να μάθει με τον τρόπο που το διδάσκουμε, τότε πρέπει να το διδάξουμε με τον τρόπο που μπορεί να μάθει - Maria Montessori

Ειδική αγωγή σημαίνει την ειδικά σχεδιασμένη εκπαίδευση που ικανοποιεί τις ιδιαίτερες ανάγκες των παιδιών με μειονεξίες.

Αϋπνία και πως αντιμετωπίζεται
αυπνία

Ο ύπνος έχει πολλά ωφελήματα ξεκινώντας από την βελτίωση της μνήμης. Καθόλη τη διάρκεια της ημέρας συλλέγονται πληροφορίες και κατά τη διάρκεια του ύπνου αυτές οι πληροφορίες ταξινομούνται ανάλογα με την σοβαρότητά τους. Ο ύπνος συμβάλλει στην ανάπλαση και αναζωογόνηση οργάνων του σώματος και ιδιαίτερα της σεροτονίνης όπου συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο για κατάθλιψη.

Αίσθημα Κατωτερότητας

Η εικόνα που έχουμε για τον εαυτό μας δημιουργείται πολύ νωρίς, στην παιδική ηλικία. Σε ατή τη περίοδο βλέπουμε τον εαυτό μας μέσα από τα μάτια των «σημαντικών», δικών μας ανθρώπων όπως οι γονείς μας αλλά και πρόσωπα του περιβάλλοντος μας όπως ο παππούς και η γιαγιά μας. Αν μεγαλώσαμε σε ένα αδιάφορο και απαξιωτικό περιβάλλον και ακούγαμε συνεχώς αρνητικά σχόλια για τον εαυτό μας πολύ πιθανό να έχουμε συναισθήματα κατωτερότητας.

Σύνδρομο κακοποιημένου παιδιού

Το σύνδρομο του κακοποιημένου παιδιού αναφέρεται στη σωματική κακοποίηση ενός παιδιού από κάποιον ενήλικα. Συχνά φαίνεται ότι ο τραυματισμός ήταν τυχαίος.

Εγγραφή στο Newsletter

15νθημερο Newsletter για να λαμβάνετε στο mail σας τα νέα άρθρα, αλλά και ενημέρωση για επερχόμενα σεμινάρια, βιβλία ψυχολογίας, θέσεις εργασίας κ.α.