Η Θετική σκέψη για τα παιδιά είναι εξίσου κρίσιμη, όπως είναι και για τους ενήλικες. Είναι πολύ σημαντικό να διδάξετε στα παιδιά τη δύναμη της θετικής σκέψης. Αυτές οι προτάσεις και τεχνικές θα δείξουν στα παιδιά σας τη δύναμη των σκέψεών τους και θα τα βοηθήσουν στην οικοδόμηση αυτοεκτίμησης

Επιλέγουμε πως βλέπουμε τα πράγματα
Οι ιστορίες που λέμε στον εαυτό μας έχουν μεγάλη ισχύ. Τα παιδιά συχνά βλέπουν τον κόσμο σα να συμβαίνει ανεξάρτητα από τον εαυτό τους. Χρειάζεται εμπειρία και διορατικότητα για να συνειδητοποιήσουμε ότι ο κόσμος παρουσιάζεται σύμφωνα με τον τρόπο που εμείς επιλέγουμε να τον βλέπουμε. Και η επιλογή του πώς βλέπουμε τα πράγματα, καθορίζει τις μελλοντικές μας ενέργειες και συνθήκες.

Την επόμενη φορά που το παιδί σας αντιμετωπίζει κάποια δυσκολία, προκαλέστε τον τρόπο σκέψης του, δείχνοντάς του ότι η ερμηνεία του είναι μόνο μία πιθανή ιστορία. Για παράδειγμα, αν είναι δυσαρεστημένο επειδή ένα άλλο παιδί στο σχολείο είναι εχθρικό, διερευνήστε την ερμηνεία του παιδιού σας. Γιατί νομίζει ότι ο συμμαθητής του είναι εχθρικός; Η ερμηνεία που κάνει προκαλεί την αναστάτωσή του. Αφού πει τι σκέφτεται, δώστε του μια εναλλακτική οπτική. Μήπως ο συμμαθητής του τον ζηλεύει; Μήπως νιώθει να απειλείται; Ίσως να αντιμετωπίζει κάποια προβλήματα δικά του. Αυτή η άσκηση θα δείξει στο παιδί σας ότι υπάρχουν πολλές πιθανές ερμηνείες για κάθε γεγονός της ζωής.

Κατόπιν ρωτήστε το παιδί πώς θα μπορούσε να συμπεριφερθεί με διαφορετικό τρόπο ανάλογα με το ποια οπτική επέλεγε. Το σημαντικό είναι να καταλάβει ότι οι ενθαρρυντικές ιστορίες οδηγούν σε ενθαρρυντικές πράξεις ενώ οι αποθαρρυντικές ιστορίες θα τον κάνει δυστυχή και κλειστό.

Νερό και σκέψεις
Το που εστιάζουμε καθορίζει το μέλλον μας. Από νεαρή ηλικία, τα παιδιά βιώνουν πραγματικά τη δύναμη της αρνητικής σκέψης. Μπορεί να αναστατωθούν υπερβολικά από τη δική τους φαντασία. Μπορεί να ευδοκιμήσουν ή να καταρρεύσουν ανάλογα με τις δικές τους μαγικές φαντασιώσεις και προβολές. Ενώ είναι δύσκολο να πείσετε ένα τρίχρονο που φοβάται το σκοτάδι ότι μπορεί να αποδυναμώσει τις αρνητικές σκέψεις του εστιάζοντας στις θετικές, τα μεγαλύτερα παιδιά είναι πιο ανοιχτά και ενδιαφέρονται. Μάθετε στα παιδιά σας ότι ένα επιτυχημένο άτομο δεν είναι κάποιος που έχει απαλλαγεί από τις αρνητικές σκέψεις αλλά μάλλον κάποιος που έχει μάθει να επικεντρώνεται περισσότερο στις θετικές σκέψεις του.

Για να δείξετε στα παιδιά σας τη δύναμη της σκέψης και των προθέσεών τους, μια καλή ιδέα είναι να τους περιγράψετε το πείραμα του MasaruEmoto με το νερό, ώστε να μπορέσουν να κατανοήσουν ότι αυτό στο οποίο επικεντρώνονται έχει πραγματικές συνέπειες.

Ο Masaru Emoto, γιατρός Εναλλακτικής Ιατρικής, εισήγαγε την ιδέα ότι το νερό αντανακλά όχι μόνο το φυσικό περιβάλλον γύρω του (όπως όταν χρησιμοποιούμε μια ήρεμη λίμνη ως καθρέφτη) αλλά και τη συνείδηση ​​της ύπαρξης που το περιβάλλει.

Αυτό το ανακάλυψε μέσα από ένα πείραμα όπου χρησιμοποίησε μπουκάλια γεμάτα με νερό, που είχαν τεθεί υπό μια θετική ή αρνητική επίδραση. Για παράδειγμα, μερικά μπουκάλια νερού τα είχε τυλίξει με γραπτά σημειώματα που έγραφαν «ευχαριστώ», με τη φράση στραμμένη προς το εσωτερικό της φιάλης. Αυτό το έκανε σε διάφορες γλώσσες. Το νερό σε αυτά τα μπουκάλια, όταν πάγωσε, δημιούργησε τέλειους κρυστάλλους που ήταν υπέροχοι να τους βλέπεις.

Νερό πάνω από το οποίο ένας ιερέας προσευχήθηκε με αγάπη και ευγνωμοσύνη, παρήγαγε τον ίδιο τύπο κρυστάλλων. Αντίθετα, σε νερό που εκτέθηκε σε ανθρώπους που έλεγαν ή έγραφαν «ηλίθιο» ή άλλες αρνητικές εκφράσεις, δημιουργήθηκαν άσχημοι, ατελείς και δύσμορφοι κρύσταλλοι.

Εκθέτοντας το νερό σε μια συγκεκριμένη λέξη ή ένα μουσικό κομμάτι, παγώνοντάς το και φωτογραφίζοντας τους κρυστάλλους πάγου που σχηματίστηκαν, ο Dr. Emoto έδειξε ότι από όμορφα λόγια και μουσική, προκύπτουν όμορφοι κρύσταλλοι και από κακεντρεχείς, αρνητικές λέξεις προκύπτουν δύσμορφοι κρύσταλλοι.

Με βάση αυτό το πείραμα, δεδομένου ότι το σώμα ενός ενήλικα αποτελείται από περίπου 70% νερό (και ο οργανισμός ενός βρέφους αποτελείται από περίπου 90% νερό!), μπορεί να πληγωθούμε συναισθηματικά και, όπως το νερό, να αλλάξει η σύστασή μας προς το χειρότερο από την αρνητικότητα. Ωστόσο, είμαστε πάντα πιο κοντά στην ομορφιά όταν περιβαλλόμαστε από θετικές σκέψεις, λόγια, προθέσεις και βέβαια απ’ αυτές τις δονήσεις.

Ο νόμος της αιτίας και αποτελέσματος.
Πολλοί ενήλικες δεν συνειδητοποιούν ότι η δύναμη της θετικής σκέψης έγκειται στη σχέση ανάμεσα στις σκέψεις και τα συναισθήματα. Οπότε δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι και τα περισσότερα παιδιά δεν το συνειδητοποιούν.

Ένας πολύ καλός τρόπος για να εξηγήσετε στα παιδιά ότι τα συναισθήματά τους συνήθως πηγάζουν από τις σκέψεις τους, είναι να τους μιλήσετε για το νόμο της αιτίας και αποτελέσματος. Το να γνωρίζουν ότι κάθε δράση έχει μια αντίστοιχη αντίδραση, θα τους δώσει έναν πιο ουσιαστικό τρόπο για να αναλογιστούν τη δική τους συμπεριφορά. Και εξηγώντας τους αυτό προκειμένου να κατανοήσουν ότι τα συναισθήματα έχουν άμεση σχέση ή είναι αποτέλεσμα των σκέψεων, θα μπορέσουν να καταλάβουν ότι η θετική συνομιλία με τον εαυτό, είναι το καλύτερο πράγμα που μπορούν να κάνουν για τον εαυτό τους, αφού θα τα οδηγήσει τελικά να αναδείξουν το καλύτερο που έχουν μέσα τους και να το μοιραστούν με τον κόσμο.

Συγγραφή Άρθρου

Παναγιώτα Κυπραίου - Ψυχοθεραπευτής

Παναγιώτα Κυπραίου: έχει επιβεβαιωθεί από το E-Psychology

Οι πληροφορίες που αναφέρονται στον επαγγελματικό κατάλογο ειδικών παρέχονται από τους ίδιους τους ειδικούς, κατά την εγγραφή τους στο σύστημα. Όταν βλέπετε την ένδειξη «έχει επιβεβαιωθεί από το E-Psychology”, σημαίνει ότι το E-Psychology έχει ελέγξει, με email, τηλεφωνικά ή/και με λήψη των σχετικών εγγράφων, τα ακόλουθα στοιχεία:

  • Ότι ο ειδικός είναι υπαρκτό πρόσωπο.
  • Ότι τα πτυχία οι τίτλοι και οι εξειδικεύσεις που αναφέρει είναι αληθινά.
  • Ότι οι πληροφορίες που αναφέρει ισχύουν.

Ψυχοθεραπεύτρια, Συντονίστρια Σχολών Γονέων.
Κάτοχος του Ευρωπαϊκού Πιστοποιητικού Ψυχοθεραπείας (ECP), Μέλος της British Psychological Society και της European Association for Body Psychotherapy.

Εάν βρήκατε το άρθρο χρήσιμο, μοιραστείτε το!

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to Twitter
Σχετικά άρθρα
Παιδί και έφηβος, οικογένεια
Η διάγνωση των μαθησιακών δυσκολιών και το συναισθηματικό πένθος των γονέων
  • Τετάρτη, 15 Φεβρουάριος 2017
  • Από: Βαλεντίνα Θεοδώρου

Η γέννηση ενός παιδιού με μαθησιακές δυσκολίες μπορεί να φέρει τα «πάνω κάτω» στην ζωή των γονέων και της ευρύτερης οικογένειας, θεωρώντας τους εαυτούς τους ως ανάπηρους. Η κρίση που προκαλείται...

Αθλητική Ψυχολογία
Ο ρόλος του γονέα στον παιδικό αθλητισμό
  • Δευτέρα, 13 Φεβρουάριος 2017
  • Από: ΦΡΟΣΩ ΠΑΤΣΟΥ

«…Oι γονείς μου ήταν τόσο ευαισθητοποιημένοι στον τρόπο που με υποστήριζαν, ώστε δεν με άφησαν ποτέ να χάσω την αυτοπεποίθησή μου.  Και τους πίστεψα…» - Jimmy Connors – Αμερικανός...

Σχέσεις - Σεξουαλικότητα
Κεφάλαιο Διαζύγιο
  • Κυριακή, 12 Φεβρουάριος 2017
  • Από: Ρομίνα Σαλούστρου

Ξεκινώντας την πορεία μιας συντροφικής σχέσης, κανένας δεν έχει σαν στόχο το χωρισμό. Η ανάγκη και επιθυμία για συντροφικότητα μας ωθεί να συμπορευτούμε και να προσπαθήσουμε αυτή η σχέση...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Γιατί τσακώνονται τα ζευγάρια;
ζευγάρια τσακωμός

Πολύ συχνά, τα ζευγάρια δεν τσακώνονται για αυτό που νομίζουν, δηλαδή για τα χρήματα, το σεξ, την ανατροφή των παιδιών, τα πεθερικά ή τις δουλειές του σπιτιού. Στην πραγματικότητα, οι σύντροφοι τσακώνονται κυρίως όταν πιστεύουν ότι το ταίρι τους δεν ενδιαφέρεται για το πώς αισθάνονται. Τσακώνονται εξαιτίας του πόνου της αποσύνδεσης.

Αναλύοντας το μοτίβο της αναβλητικότητας
αναβλητικότητα

Το μοτίβο της αναβλητικότητας χαρακτηρίζεται από την τάση να αποφεύγουμε ορισμένα είδη δράσης. Μπορεί να αποφεύγουμε καθήκοντα που δεν μας αρέσουν ιδιαίτερα. Μπορεί επίσης να αποφεύγουμε πράγματα που πραγματικά θέλουμε να κάνουμε, ειδικά δραστηριότητες που συνεπάγονται την ανάληψη ρίσκου και την πιθανότητα της αποτυχίας.

Γνωριμίες μέσω διαδικτύου & μέτρα προστασίας
Γνωριμίες μέσω διαδικτύου

Αν είστε μόνοι και αναζητάτε κάποια γνωριμία μέσω διαδικτύου, δίνουμε κάποιες προτάσεις που μπορεί να χρησιμεύσουν ως μέτρα προστασίας για τη συναισθηματική σας ακεραιότητα.

 

Το δώρο μας στον κόσμο: αυτό που δίνει νόημα στη ζωή μας
νόημα ζωής

Έχετε αναρωτηθεί ποιος είναι ο σκοπός της ζωής σας; Πέρα από τη φυσική επιδίωξη για ασφάλεια, ευχαρίστηση, αγάπη και αναγνώριση, τι είναι αυτό που δίνει νόημα στη ζωή σας;
Τις στιγμές που πέφτουν οι έντονοι ρυθμοί της καθημερινότητας, για παράδειγμα, καθώς ξεκουράζεστε στη βεράντα του σπιτιού σας ή περπατάτε στη φύση, εκείνες τις ώρες όπου σκέφτεστε βαθύτερα ερωτήματα, τι είναι αυτό που σας συγκινεί;

Παθητική-Επιθετική συμπεριφορά: Για το ταγκό χρειάζονται δύο!
Παθητική-Επιθετική συμπεριφορά

Όταν η Νατάσα ζητά από το σύζυγό της Πέτρο να κάνει κάποια δουλειά στο σπίτι, εκείνος πάντα συμβιβάζεται και συμφωνεί να το κάνει. Αλλά στην πραγματικότητα σπάνια το φέρνει εις πέρας. Το «ξεχνάει» ή κάνει ένα μικρό μέρος αλλά δεν το ολοκληρώνει. Μερικές φορές κάνει τη δουλειά με έναν τρόπο που δεν είναι όπως εκείνη ήθελε και αυτό την δυσαρεστεί πολύ. Εκείνος αισθάνεται κάπως άβολα γι 'αυτό αλλά εξακολουθεί να κάνει το ίδιο.

Εγγραφή στο Newsletter

Κάντε εγγραφή στο 15νθημερο Newsletter για ενημέρωση σεμιναρίων, νέων άρθρων, βιβλίων, θέσεων εργασίας κ.α.