Κάθε χρόνο οι γονείς προβληματίζονται για την διοργάνωση των γενεθλίων των παιδιών τους είτε κάνοντας στο σπίτι πάρτι με μπαλόνια, κέικ, μουσική, τούρτα είτε πηγαίνοντας σε κάποιο παιδότοπο με κλόουν και πολλά παιχνίδια και φαγητά.

Τα τελευταία δύο χρόνια έχει έρθει στη χώρα μας ακόμη μία ιδέα: τα spa-πάρτι όπου τα κορίτσια μικρής ηλικίας δείχνουν να ξετρελαίνονται.

Τι είναι το spaπάρτι? Μια εταιρεία αναλαμβάνει να τροποποιήσει το σπίτι σε ινστιτούτο ομορφιάς, κάνοντας πεντικιούρ λάμψης με ποδόλουτρο με άλατα, μάσκα σοκολάτας, φρούτων στο πρόσωπο, μανικιούρ με ειδικά μανό σχεδιασμένα για παιδιά, προσωρινά παιδικά τατουάζ, λαμπερό μακιγιάζ με γυαλιστερές σκιές ματιών, λίπ γκλός και ρουζ, ενώ χτενίζονται με τη χρήση εξτένσιονς ή γυαλιστερού γκλίτερ μαλλιών. Από ένα spa πάρτι δεν λείπει και ο υγιεινός μπουφές χωρίς αναψυκτικά και γαριδάκια .

Τι συμβαίνει λοιπόν; Είναι φυσιολογικό όλο αυτό; Θεωρώ ότι το κάθε παιδί πρέπει να μεγαλώνει στην εποχή του και με τα μέσα που διαθέτει η εποχή του. Πολλοί συντηρητικοί θεωρούν ότι όλο αυτό είναι νωρίς, ότι τα παιδιά χάνουν την παιδικότητα και την αθωότητά τους και μπαίνουν νωρίς στο χώρο των μεγάλων.

Εν μέρει συμφωνώ αλλά τι να κάνουμε που η εποχή που παίζαμε ομαδικά παιχνίδια στις γειτονιές πέρασε; Μπορούμε να γυρίσουμε το χρόνο πίσω; Μπορούμε να στερήσουμε από τα παιδιά μας τα τάμπλετ και τους υπολογιστές;
Η απάντηση είναι όχι.

Άρα, ως γονείς αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να είμαστε δίπλα στα παιδιά μας, να τα παρακολουθούμε, να τα ακούμε, να τα καθοδηγούμε αλλά όχι να τα πιέζουμε να κάνουν κάτι που δεν είναι της εποχής τους. Αν καταφέρουμε να μεγαλώνουμε ένα παιδί ψυχικά ισορροπημένο δεν έχουμε να φοβόμαστε τίποτα ούτε τα spaπάρτι ούτε τίποτα άλλο καινούριο που θα έρθει.

Έτσι λοιπόν η συμβουλή μου είναι να αφήσουμε τις ανησυχίες μας και να προσανατολιστούμε στη ψυχή του παιδιού μας, στις ανάγκες του και στα ενδιαφέροντά του. Ένα παιδί με χαμηλή αυτοεκτίμηση που πηγαίνει στο spa πάρτι και σε πέντε χρόνια εμφανίσει διατροφική διαταραχή δε φταίει το spa πάρτι αλλά εμείς που δε προσέξαμε ότι το παιδί έχει χαμηλή αυτοεκτίμηση.

Συγγραφή Άρθρου

Ασημίνα Αγγελίδου

ashmina angelidouΨυχολόγος (Α.Π.Θ.), Παιδοψυχολόγος (Msc, NL), Ψυχολόγος Υγείας (Msc., NL)
Γνωστική Συμπεριφορική Θεραπεία (CBT., NL), Συμβουλευτική (ER., UB), Μαθησιακές Δυσκολίες (Co., UK)

Επικοινωνία: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. | Maziboroume.gr

Εάν βρήκατε το άρθρο χρήσιμο, μοιραστείτε το!

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to Twitter

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου, χωρίς τη γραπτή άδεια του Τμήματος Σύνταξης του E-Psychology.gr. Εάν επιθυμείτε να αναδημοσιεύετε άρθρα, επικοινωνήστε μαζί μας στο editorial @ e-psychology.gr

Σχετικά άρθρα

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Παιδοψυχολογία
Παιδοψυχολογία

Ως παιδοψυχολογία ορίζεται ο κλάδος της ψυχολογίας που έχει ως στόχο την μελέτη της πιο ευαίσθητης και σημαντικής ηλικιακής περιόδου της ζωής του ανθρώπου από την εμβρυική μέχρι τη μετεφηβική ηλικία. Έμφαση δίνεται στο γνωστικό, ψυχοσυναισθηματικό και συμπεριφορικό τομέα, στην εξέλιξη της σκέψης, της γλώσσας, της αυτοαντίληψης και αυτοεκτίμησης, στην ανάπτυξη της προσωπικότητας και τη σχολική ζωή, στο ρόλο του παιχνιδιού, στις αποκλίνουσες συμπεριφορές, στην ανάπτυξη της ηθικότητας και του λόγου.

Παιγνιοθεραπεία
Παιγνιοθεραπεία

Το παιχνίδι αποτελεί μια βασική δραστηριότητα στη ζωή του παιδιού και παίζει σημαντικό ρόλο στη σωματική, ψυχοσυναισθηματική, κοινωνική και γνωστική του ανάπτυξη. Μέσα στο παιχνίδι το παιδί έχει τη δυνατότητα να δράσει ελεύθερα, να αναπτύξει τις σωματικές του ικανότητες όπως την ισορροπία και τον οπτικοκινητικό συντονισμό, την κρίση του, να ερευνήσει τον υλικό κόσμο, να εκφράσει τα συναισθήματα του, να αποκτήσει εμπιστοσύνη στις ικανότητες του και να μάθει να κοινωνικοποιείται και να συνεργάζεται.

Αυτισμός. Τι μπορούμε να παρατηρήσουμε ως γονείς?
Αυτισμός

Από τη πρώτη αναφορά του Kanner(1943), μόλις πρόσφατα επιτεύχθηκε σχετική ομοφωνία γύρω από το θέμα διάγνωσης του αυτισμού. Η διάγνωση βασίζεται στην εκτίμηση της ψυχοκινητικής εξέλιξης του παιδιού. Τα διαγνωστικά μέσα που περιλαμβάνουν σταθμισμένα τεστ εξετάζουν αναπτυξιακά χαρακτηριστικά σε ορισμένους τομείς όπως είναι η γλώσσα, οι κοινωνικές δεξιότητες και η αυτοεξυπηρέτηση.

Βιβλιοθεραπεία
Βιβλιοθεραπεία

Οι αρχαίοι Αιγύπτιοι πίστευαν ότι η Βιβλιοθήκη ως χώρος ανάγνωσης γιατρεύει την ανθρώπινη ψυχή. Η βιβλιοθεραπεία είναι μία θεραπευτική μέθοδος διαφόρων ψυχοσωματικών ασθενειών, του άγχους, της μελαγχολίας και διαφόρων καθημερινών προβλημάτων. Είναι από τις παλαιότερες θεραπευτικές μεθόδους η οποία αρχίζει να γίνεται πολύ δημοφιλής.

Προβλήματα συμπεριφοράς
Προβλήματα συμπεριφοράς

Τι μπορούμε να κάνουμε όταν το παιδί μας παρουσιάζει διάφορα προβλήματα στη συμπεριφορά του; Αρχικά, ας δούμε μια λίστα από πιθανά προβλήματα. Παρακαλούμε συμπληρώστε με "x" αν το παιδί σας εμφανίζει κάποια από τα παρακάτω:

Εγγραφή στο Newsletter

15νθημερο Newsletter για να λαμβάνετε στο mail σας τα νέα άρθρα, αλλά και ενημέρωση για επερχόμενα σεμινάρια, βιβλία ψυχολογίας, θέσεις εργασίας κ.α.