άγχος

Το άγχος είναι μία συναισθηματική κατάσταση η οποία ενώ σε έναν λογικό βαθμό κινητοποιεί τον άνθρωπο, μπορεί να αποβεί εξίσου καταστροφική όταν υπερβεί το επιθυμητό και υγιές μέτρο. Ειδικά στην εποχή μας που όλα κινούνται με ρυθμούς φρενίτιδας και η αγωνία για το αύριο χτυπάει κόκκινο, όλοι μας νοιώθουμε άγχος σε μεγαλύτερο βαθμό, ακόμα και σε απελπιστικό βαθμό.

Πως θα απαλλαγώ από το άγχος

Με ποιους τρόπους μπορεί ένας άνθρωπος να απαγκιστρωθεί από το άγχος και να απεγκλωβιστεί από τις αρνητικές σκέψεις; Παρακάτω, δίνω 10 τρόπους που ίσως βοηθήσουν και άλλους ανθρώπους – όπως και εμένα.

Πάρτε μία απόσταση από όλα αυτά που σας στεναχωρούν: Για μία ημέρα υποσχεθείτε στον εαυτό σας ότι δε θα σκεφτείτε τίποτα από όλα εκείνα που σας αγχώνουν και σας στεναχωρούν.

Εντάξτε στη ζωή σας καθημερινή γυμναστική: Η γυμναστική απελευθερώνει στον οργανισμό μας τις ενδορφίνες γνωστές και ως η ορμόνη της χαράς. Τρέξιμο, διατάσεις και χαλαρό περπάτημα, είναι τρόποι γυμναστικής που θα συμβάλλουν στη βελτίωση της εμφάνισης και της υγείας σας, αλλά και στην αποβολή του περιττού άγχους.

Απομακρυνθείτε από τους τοξικούς ανθρώπους: Οι τοξικοί άνθρωποι επηρεάζουν, ασυναίσθητα, την ψυχική μας υγεία και ισορροπία. Απομακρυνθείτε από άτομα που νοιώθετε ότι σας μεταδίδουν αρνητική ενέργεια και σας πληγώνουν. Βάλτε στη ζωή σας ανθρώπους που σας εκτιμούν και σας αγαπούν.

Ασχοληθείτε με τον πνευματικό σας κόσμο: Η πίστη και η προσπάθεια του ανθρώπου για ένωση με το θείο , απαλύνει τον σωματικό και ψυχικό πόνο. Η πίστη σε κάτι ανώτερο, όχι με τη μορφή της θρησκοληψίας, αλλά με την προσπάθεια για επικοινωνία με το θείο για πολλούς ανθρώπους αποτελεί καταφύγιο.

Εντάξτε στη ζωή σας καινούργιες δραστηριότητες: Ξεκινήστε να παρακολουθείτε κινηματογράφο, να μελετάτε βιβλία, να λύνετε σταυρόλεξα. Μην αφιερώνετε τη ζωή σας απόλυτα σε αυτά που σας πληγώνουν.

Αποκτήστε ένα κατοικίδιο: Οι κάτοχοι σκύλων έχει διαπιστωθεί ότι υποφέρουν λιγότερο από άγχος και κατάθλιψη. Αυτό οφείλεται στην άδολη , παντοτινή και ανυπόκριτη αγάπη που σου προσφέρει ένας σκύλος. Οφείλετε όμως να είστε συνεπείς στις απαιτητικές ανάγκες και υποχρεώσεις που συνεπάγεται η απόκτηση ενός ζώου. Μην προχωρήσετε στη συγκεκριμένη πράξη πριν βεβαιωθείτε ότι θα αγαπάτε και θα φροντίζετε το κατοικίδιό σας.

Δώστε περισσότερη σημασία στην ποιότητα του ύπνου σας: Ο ύπνος είναι μία απαραίτητη διαδικασία η οποία όχι μόνο βοηθά τον άνθρωπο στο να αποβάλλει τις άχρηστες πληροφορίες με τις οποίες βομβαρδίζεται κατά τη διάρκεια της ημέρας, αλλά και προστατεύει από σοβαρές ασθένειες ( καρκίνος, καρδιοπάθειες, καταπολέμηση κατάθλιψης). Όσο καλύτερη είναι η ποιότητα του ύπνου σας, τόσο πιο προστατευμένοι θα είστε από τις αγχώδεις διαταραχές.

Επισκεφτείτε έναν ειδικό ψυχικής υγείας: Αναζητήστε έναν ειδικό ψυχικής υγείας ή αν νοιώθετε πολύ έντονο άγχος και στεναχώρια, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε τηλεφωνικώς στο 1018 ( είναι γραμμή παρέμβασης για την αυτοκτονία).

Δώστε βάση στην ποιότητα της διατροφής σας: Η σωστή διατροφή έχει διαπιστωθεί ότι αποτελεί ασπίδα και σύμμαχος στην πρόληψη κάθε αγχώδους διαταραχής. Μία διατροφή πλούσια με φρούτα και λαχανικά χαρίζει ομορφιά η οποία με τη σειρά της σας βοηθά να νοιώθετε όμορφα.

Μη σταματάτε να υπενθυμίζετε στον εαυτό σας ότι κάποια στιγμή η κατάσταση που σας προκαλεί άγχος δε θα έχει την ίδια δύναμη μετά από λίγο καιρό: Σκεφτείτε πόσο θα έχει επηρεάσει τη ζωή σας μετά από πχ, 5 χρόνια μία κατάσταση που τώρα σας δημιουργεί έντονο άγχος. Αν όντως δεν έχει επιφέρει κάτι το τόσο σημαντικό, δεν αξίζει να στεναχωριέστε ούτε και τώρα σε μεγάλο βαθμό.

Μιλήστε για τις καταστάσεις που σας αγχώνουν σε ανθρώπους της εμπιστοσύνης μας: Πολλές φορές η συζήτηση μπορεί να σας λυτρώσει περισσότερο από όσο εσείς φαντάζεστε.

Καλλιεργήστε την εσωτερική χαρά που βρίσκεται μέσα σας: Σε ένα χαρτί μπορείτε να σημειώσετε όλα εκείνα τα πράγματα – ακόμα και τα πιο ασήμαντα – για τα οποία όμως θεωρείτε τον εαυτό σας ευλογημένο που τα έχει. Θα διαπιστώσετε ότι έχετε περισσότερα από όσα νομίζετε.

Το άγχος είναι δυνατό, αλλά εσείς είστε ακόμα πιο δυνατός. Δείξτε του ότι δε θα του επιτρέψετε να σας κάνει ότι θέλει εκείνο και ότι στο τέλος θα είστε νικητής/νικήτρια!

Συγγραφή Άρθρου

Μαρία Σκαμπαρδώνη

maria skampardoniΔημοσιογράφος

Η Ψυχολογία είναι ένα από τα αγαπημένα αντικείμενα μελέτης της διότι μελετά τα μύχια και τα άδυτα της ανθρώπινης ύπαρξης, μαζί με τη Φιλοσοφία. Η γραφή είναι για αυτή ένας τρόπος ζωής, ένα ξέσπασμα και μία φυγή από την κουραστική πραγματικότητα.

Επικοινωνία: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. | Προφίλ 

Εάν βρήκατε το άρθρο χρήσιμο, μοιραστείτε το!

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to Twitter

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου, χωρίς τη γραπτή άδεια του Τμήματος Σύνταξης του E-Psychology.gr. Εάν επιθυμείτε να αναδημοσιεύετε άρθρα, επικοινωνήστε μαζί μας στο editorial @ e-psychology.gr

Σχετικά άρθρα

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Καλοκαίρι και κατάθλιψη
Καλοκαίρι και κατάθλιψη

Το καλοκαίρι, η εποχή που αγαπούν και περιμένουν τόσα πολλά άτομα, ήρθε επιτέλους – δυστυχώς, και για εμάς που δεν το έχουμε και σε τόσο μεγάλη εκτίμηση. Το καλοκαίρι συνδέεται με την ξεγνοιασιά, τη διασκέδαση, την ξεκούραση και την ανάπαυση περισσότερο από κάθε άλλη εποχή.

Πώς μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι γονείς;

Το να γίνει κάποιος καλός γονιός είναι ίσως η πιο δύσκολη αποστολή που έχει κληθεί κάποιος να αντιμετωπίσει σε όλη του τη ζωή. Το να φέρεις μία καινούργια ζωή στον κόσμο πρέπει να είναι μία απόφαση ύψιστης ωριμότητας και προσωπικής θέλησης και όχι απλώς ένα τυχαίο γεγονός ή μία πράξη που απλώς θέλει να συμφωνήσει με τα κοινωνικά πρότυπα.

Όταν αισθάνεσαι πως δεν αξίζεις...
αίσθημα αναξιότητας

Τα αισθήματα αναξιότητας είναι ιδιαιτέρως βασανιστικά και απορρέουν από τη χαμηλή αυτοεκτίμηση ενός ατόμου. Τα αισθήματα αναξιότητας αφορούν την έλλειψη εμπιστοσύνης ενός ανθρώπου στην προσωπική του αξία ως ανθρώπινη ύπαρξη. Τα αισθήματα αναξιότητας είναι ιδιαιτέρως βασανιστικά και είναι ζωτικής σημασίας, ο άνθρωπος να προσπαθήσει να τα αποβάλλει από μέσα του, προτού εκείνα τον κυριεύσουν και του δημιουργήσουν προβλήματα στη ζωή και τις διαπροσωπικές σχέσεις.

Παιδί και αθλητισμός
Παιδί και αθλητισμός

Είναι ένα λυπηρό γεγονός πως τα σημερινά παιδιά απέχουν, ως επί το πλείστον, από έναν υγιεινό τρόπο ζωής. Τα περισσότερα παιδιά είναι προσκολλημένα πλέον μπροστά από ένα κινητό και έναν υπολογιστή με συχνά απαιτητικές και δυσανάλογες σχολικές υποχρεώσεις και με μία διατροφή η οποία δεν είναι πάντα ενδεδειγμένη.

Η δύναμη της αγκαλιάς
αγκαλιά

«Οι άνθρωποι χρειαζόμαστε 4 αγκαλιές την ημέρα για να επιβιώσουμε, 8 αγκαλιές την ημέρα για να συντηρηθούμε και 12 αγκαλιές την ημέρα για να αναπτυχθούμε» . Η αγκαλιά είναι ίσως ο καλύτερος τρόπος να δείξεις την αγάπη σου σε κάποιον χωρίς να του πεις ούτε μία κουβέντα.

Εγγραφή στο Newsletter

15νθημερο Newsletter για να λαμβάνετε στο mail σας τα νέα άρθρα, αλλά και ενημέρωση για επερχόμενα σεμινάρια, βιβλία ψυχολογίας, θέσεις εργασίας κ.α.