Το στρες εμφανίζεται σε ποικίλες καταστάσεις στην καθημερινότητα μας. Ωστόσο η ελλιπής γνώση σχετικά με αυτό το σύμπτωμα και τις ιδιότητες του, μπορεί να οδηγήσει στην παραγωγή ακόμη περισσότερων προβλημάτων. Οι τέσσερις (4) μύθοι που υπάρχουν γύρω από αυτό το φαινόμενο παρουσιάζονται παρακάτω με σκοπό την αποφυγή διαστρεβλώσεων αλλά και την δημιουργία μιας επαρκούς εικόνας, ικανής να οδηγήσει στην πρόληψη ύπαρξης πρόσθετων δυσλειτουργιών.

1. Οι διάσημες στρατηγικές μείωσης του στρες είναι οι κατάλληλες.

Υπάρχουν πολλές και διαφορετικές μέθοδοι μείωσης του στρες. Συχνά, παρουσιάζονται μερικές σε τηλεοπτικά ψυχαγωγικά προγράμματα και άλλες σε ενημερωτικές διαδικτυακές σελίδες. Ωστόσο, θα πρέπει να γίνει κατανοητό πως όλες οι τεχνικές δε ταιριάζουν σε όλους. Ο λόγος είναι πως το κάθε άτομο βιώνει διαφορετικά το στρες, άρα και οι τεχνικές αντιμετώπισής του είναι σαφές πως αλλάζουν. Για παράδειγμα, υπάρχουν άνθρωποι που σε αντίθεση με άλλους δηλώνουν πως η yoga αυξάνει τα επίπεδα άγχους τους. #Επειδή βοηθάει πολλούς δε σημαίνει απαραίτητα πως ταιριάζει και σε εμένα.

2. Δεν έχω συμπτώματα. Άρα δεν έχω και στρες.

Η αντίληψη αυτή μπορεί να αποτελέσει ένα “σκαλοπάτι” για την μεγέθυνση του στρες μακροπρόθεσμα. Δε θα πρέπει να αγνοούμε τα καθημερινά γεγονότα που μας προκαλούν στρες γιατί δεν βρίσκουμε κάποιο επιβαρυντικό σύμπτωμα στον οργανισμό μας. Για την εμφάνιση του χρόνιου στρες άρα και την εμφάνιση συμπτωμάτων μπορεί να χρειαστούν αρκετά χρόνια. Συνεπώς, τα καθημερινά φαινόμενα μπορεί να συνθέσουν αργότερα την ύπαρξη μιας σειράς συμπτωμάτων βλαβερά για την υγεία μας. #Δε θα πρέπει να αγνοούμε τις καθημερινές συνθήκες που δημιουργούν στρες.

3. Ας προσπαθήσουμε να ζήσουμε με το στρες , αφού βρίσκεται παντού.

Καθημερινά οικονομικά προβλήματα, εξετάσεις, χωρισμοί και άλλες τόσες στρεσογόνες καταστάσεις επιβαρύνουν όλο και περισσότερους ανθρώπους. Ωστόσο, το στρες δε βρίσκεται παντού και δε θα πρέπει να επιβάλλουμε στον εαυτό μας να δεχτεί παθητικά την ύπαρξη του και να δεχτούμε την ύπαρξή του. Θα μπορούσαμε να δομήσουμε την καθημερινότητα μας με τέτοιο τρόπο ώστε να λειτουργήσει ως προληπτικό μέσο για την καταπολέμηση του αυξημένου στρες, όπως η εύρεση ελεύθερου χρόνου, η δημιουργία πλάνου ή υιοθέτηση αποτελεσματικών στρατηγικών αντιμετώπισης. # Το στρες ούτε βρίσκεται παντού, ούτε πρέπει να ζούμε με αυτό.

4. Το στρες είναι ένα αρνητικό φαινόμενο.

Σίγουρα το στρες έχει αρνητικές επιδράσεις στο άτομο αν και σε ορισμένες περιστάσεις (και σε συγκεκριμένα επίπεδα) μπορεί να δώσει ώθηση για την αύξηση απόδοσης με σκοπό την επίτευξη καλύτερων αποτελεσμάτων στον αθλητισμό, σε μια συνέντευξη κ.τ.λ. #Το στρες (στο φαινόμενο πάλης ή φυγής) ενδέχεται να δώσει κίνητρο για αύξηση απόδοσης και επίτευξης καλύτερων αποτελεσμάτων.

Η μέθοδος για να μειώσουμε το στρες δεν είναι να μειώσουμε τις απαιτήσεις, αλλά να αυξήσουμε την (κατάλληλη) υποστήριξη. –B. Fletcher

Συγγραφή Άρθρου

Χρήστος Πηλίτσης

pilitsisΨυχολόγος, University Of East London, Amc
Συνεργάτης του E-Psychology.gr - Συγγραφή άρθρων.

Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Εάν βρήκατε το άρθρο χρήσιμο, μοιραστείτε το!

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to Twitter

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου, χωρίς τη γραπτή άδεια του Τμήματος Σύνταξης του E-Psychology.gr. Εάν επιθυμείτε να αναδημοσιεύετε άρθρα, επικοινωνήστε μαζί μας στο editorial @ e-psychology.gr

Σχετικά άρθρα

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Άγχος εξετάσεων - συμπτώματα και τρόποι αντιμετώπισης
Άγχος εξετάσεων

Ζούμε σε μια εποχή όπου οι ζωές των ανθρώπων εν μέρει καθορίζονται από την επιτυχία ή αποτυχία κάποιων δοκιμασιών ( τεστ, διαγωνισμοί κ.λπ.). Αυτό που είναι σίγουρο είναι πως τα αποτελέσματα των εξετάσεων μπορούν να αποτελέσουν τη βάση για μια αυτοκριτική, φιλοδοξίες αλλά και φόβο.

Freud, Ψυχανάλυση και Προσωπικότητα (Video)

“Η συνείδηση μοιάζει με σιντριβάνι που παιχνιδίζει στον ήλιο και ξαναβυθίζεται στη μεγάλη υπόγεια δεξαμενή του υποσυνείδητου από όπου πηγάζει”. SigmundFreud
Η μελέτη της προσωπικότητας προκαλεί το ενδιαφέρον των ειδικών και μη, του τομέα της ψυχολογίας. Η προσωπικότητα μπορεί να εξεταστεί και να μελετηθεί υπό το πρίσμα διαφορετικών θεωριών, κοινός τόπων των οποίων είναι η μελέτη του ατόμου.

6 απλοί τρόποι για να βοηθήσεις το παιδί σου να αγαπήσει το διάβασμα
παιδί και διάβασμα

Υπάρχουν δύο κίνητρα για να διαβάσεις ένα βιβλίο: το ένα είναι για να το απολαύσεις. Το άλλο, για να παινευτείς γι’ αυτό.
Τα παραπάνω λόγια ειπώθηκαν από τον Βρετανό μαθηματικό και φιλόσοφο Bertrand Russell και ίσως αποτυπώνουν μια αλήθεια.

Πειράματα Ψυχολογίας που άλλαξαν τον κόσμο ( Β' Μέρος- Video )

Η επιστήμη της Ψυχολογίας είναι σχεδόν μια νέα επιστήμη. Το 19ο αιώνα η Ψυχολογία αποκτά πειραματικό χαρακτήρα καθώς όσα φαινόμενα (κοινωνικά, βιολογικά, γνωστικά κ.α.) απασχολούν τον άνθρωπο δοκιμάζονται στα «εργαστήρια» ως πειραματικές συνθήκες.Μέχρι σήμερα έχουμε μια πληθώρα από πειραματικούς σχεδιασμούς που μας βοηθούν να κατανοήσουμε το τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η κοινωνία αλλά και ο κάθε άνθρωπος ξεχωριστά ως μια αυτόνομη οντότητα.

Ίσως η εκπαίδευση

Η εκπαίδευση πλέον έχει γίνει μια λέξη προς δημόσια εκμετάλλευση. Με στόμφο και επαναστατικότητα διαλαλείται από τους σοφούς της κάθε χώρας κάθε φορά που προκύπτει η κοινωνική ανάγκη για αντιμετώπιση κάποιας κοινωνικής παθογένειας. Η Δυτική εκπαίδευση αποσκοπεί στην αναβάθμιση του ανθρώπινου είδους. Υποστηρίζεται δε, πως είναι ο δρόμος με το κόκκινο χαλί που οδηγεί στην αίθουσα που απονέμουν βραβεία ανθρωπιάς.

Εγγραφή στο Newsletter

15νθημερο Newsletter για να λαμβάνετε στο mail σας τα νέα άρθρα, αλλά και ενημέρωση για επερχόμενα σεμινάρια, βιβλία ψυχολογίας, θέσεις εργασίας κ.α.