Έχει παρατηρηθεί ότι οι υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. Facebook, Twitter, Instagram κ.α.) έχουν μετατρέψει μια ολόκληρη γενιά χρηστών σε ανθρώπους που έχουν εμμονή με τον εαυτό τους, εγωκεντρισμό, εμφανίζοντας τη βούληση να αναζητούν κάποιου είδους επιβράβευσης σε ότι και να κάνουν.

Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και κρίση ταυτότητας

Η Greenfield, καθηγήτρια φαρμακολογίας υποστηρίζει ότι η επανειλημμένη ενασχόληση σε υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να προκαλέσει στα παιδιά κρίση ταυτότητας. Ο εγωκεντρισμός ενισχύεται μέσω διαδικτύου εφόσον το εγώ του κάθε χρήστη μετατρέπεται σε ένα υπερεγώ όπου μπορεί να στενοχωρεί, να απογοητεύει ακόμη και να καταπιέζει τον άλλον χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια προσέγγισης του εσωτερικού κόσμου του άλλου.

Ναρκισσιστική προσωπικότητα

Επιπλέον, οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων πολλές φορές αναπτύσσουν ναρκισσιστική προσωπικότητα όπου ενώ οι επαγγελματικές και κοινωνικές τους δραστηριότητες να στέφονται με επιτυχία, ο ψυχικός τους κόσμος να κυριαρχείται από συναισθήματα μοναξιάς κατωτερότητας.

Celebrities - η διαρκής αναζήτηση της προσοχής

Επίσης, οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων έχουν μειωμένη συγκέντρωση και αποδυναμωμένες μη λεκτικές δεξιότητες επικοινωνίας, όπως για παράδειγμα η βλεμματική επαφή. Το κυριότερο, είναι ότι οι χρήστες σε ένα μεγάλο ποσοστό έχουν την ανάγκη να συμπεριφέρονται ως celebrities που έχουν το κοινό τους να τους ακολουθεί σε καθημερινή βάση. Αναρωτηθήκατε όμως τί επιπτώσεις έχει το γεγονός ότι οι άνθρωποι ανησυχούν περισσότερο για το τι σκέφτονται οι άλλοι για τους εαυτούς τους, παρά οι ίδιοι γι’ αυτούς; Ας μη ξεχνάμε ότι όλοι οι celebrities παρακολουθούνται από ψυχολόγους ώστε να μην αλλοιώνεται η προσωπικότητα τους. Η επανειλημμένη έκθεση στην κοινωνική δικτύωση αφήνει τους χρήστες με μια κρίση ταυτότητας και παντοδυναμίας που τους οδηγεί στη συνεχή προσπάθεια να αναζητούν την προσοχή και όταν κάτι τους ενοχλεί να το διώχνουν ή να το ομορφαίνουν. Δεν είναι όμως έτσι η ζωή…

Η ψευδαίσθηση της ερωτικής δράσης

Ας έχουμε όμως υπόψιν μας ότι ο αριθμός των προσώπων με τα οποία μπορούμε να έχουμε φιλική κοινωνική σχέση δεν ξεπερνά τα 150. Πάνω από αυτό το νούμερο, οι φίλοι που έχουμε στο Facebook ή αλλού είναι εικονικοί. Επίσης, αναφορικά με τις ερωτικές επαφές οι οποίες παίρνουν μεγάλη διάσταση στα κοινωνικά δίκτυα, να είμαστε προσεκτικοί ως προς το ζητούμενο. Το ζητούμενο μας είναι η απόκτηση μεγαλύτερης ικανοποίησης σε μικρότερο χρόνο χωρίς ουσιαστική δέσμευση; Τα κοινωνικά δίκτυα παρέχουν τη ψευδαίσθηση της ερωτικής δράσης στους χρήστες και δεν τους επιτρέπουν τελικά να βγουν στον πραγματικό κόσμο, όπου και θα γευτούν όλα τα συναισθήματα, το ρίσκο, την απόρριψη, την αποδοχή.

Συγγραφή Άρθρου

Ασημίνα Αγγελίδου

ashmina angelidouΨυχολόγος (Α.Π.Θ.), Παιδοψυχολόγος (Msc, NL), Ψυχολόγος Υγείας (Msc., NL)
Γνωστική Συμπεριφορική Θεραπεία (CBT., NL), Συμβουλευτική (ER., UB), Μαθησιακές Δυσκολίες (Co., UK)

Επικοινωνία: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. | Maziboroume.gr

Σχετικά άρθρα
Παιδικό άγχος

Το άγχος μπορεί γενικά να οριστεί ως ένα δυσάρεστο αίσθημα...

Περισσότερα άρθρα του ειδικού συνεργάτη

Το άγχος των πανελλήνιων. Συμβουλές για μαθητές και γονείς.
άγχος πανελλήνιων

Η διαχείριση του άγχους κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας για τις πανελλαδικές εξετάσεις είναι πολύ σημαντική. Χρειάζεται να φροντίσουμε το άγχος των παιδιών-μαθητών έγκαιρα και να μην αφήνουμε τη διαχείριση της κατάστασης την τελευταία στιγμή, ένα μήνα πριν τις εξετάσεις. Αυτό που συνιστώ, είναι οι έφηβοι από τη Β Λυκείου να παρακολουθήσουν ένα βραχυπρόθεσμο ατομικό πρόγραμμα γνωστικής-συμπεριφορικής θεραπείας.

Τα λάθη των γονέων στον αθλητισμό των παιδιών τους
παιδικός αθλητισμός

Οι γονείς πρέπει να ενθαρρύνουν τα παιδιά τους να ασχοληθούν με τον αθλητισμό. Τα οφέλη ενασχόλησης με τον αθλητισμό είναι πολλά. Αρχικά, ο αθλητισμός είναι ευκαιρία για κοινωνικοποίηση και εκπαίδευση. Τα παιδιά μαθαίνουν να υπακούν στους κανόνες και μαθαίνουν να σέβονται τα δικαιώματα των άλλων.

Γιατί το παιδί μου κλέβει; Τι μπορώ να κάνω;
παιδί που κλέβει

Στην προσχολική ηλικία τα παιδιά είναι εγωκεντρικά. Μπορεί να πάρουν ένα αντικείμενο που δεν τους ανήκει είτε επειδή τους άρεσε ή τους έκανε εντύπωση. Αισθάνονται ότι μπορούν να πάρουν οτιδήποτε θέλουν χωρίς να καταλαβαίνουν ότι αυτό είναι κακό. Τα παιδιά του δημοτικού γνωρίζουν πως δεν επιτρέπεται να πάρουν κάτι χωρίς να ενημερώσουν αλλά προβαίνουν στην πράξη γιατί δεν έχουν μάθει αυτοέλεγχο, δηλαδή να συγκρατούν τον εαυτό τους όταν θέλουν κάτι.

Υπναγωγικός Σπασμός
Υπναγωγικός Σπασμός

Ο υπναγωγικοί σπασμοί βιώνονται από πολλούς ανθρώπους όταν κοιμούνται κουρασμένοι ή όταν κάνουν ανήσυχο ύπνο. Είναι σπασμοί, που μπορεί να κάνουν τον άνθρωπο να νιώθει σαν να “πέφτει από ψηλά”, ή σαν να τον ξυπνούν ξαφνικά μέσα σε κατάσταση σοκ. Είναι πραγματικά ανακουφιστικό όταν ξυπνάει ο άνθρωπος ενώ αισθάνεται ότι πέφτει και αυτό δε σταματάει ποτέ.

Εγκόπριση - Διαταραχές ελέγχου των σφιγκτήρων στα παιδιά
Διαταραχές ελέγχου σφιγκτήρων

Συνήθως, τα περισσότερα παιδιά αρχικά κατακρατούν τα κόπρανά τους. Εγκόπριση είναι η επαναλαμβανόμενη ακούσια απώλεια κοπράνων, χωρίς την ύπαρξη οργανικού παράγοντα σε μια ηλικία που νοητικά και χρονολογικά θα έπρεπε να έχει επιτευχθεί ο εκούσιος έλεγχος του εντέρου. Μετά το 4° έτος το 95% των παιδιών έχει έλεγχο του εντέρου και μετά το 5° έτος το ποσοστό ανέρχεται στο 99%.

Εγγραφή στο Newsletter

15νθημερο Newsletter για να λαμβάνετε στο mail σας τα νέα άρθρα, αλλά και ενημέρωση για επερχόμενα σεμινάρια, βιβλία ψυχολογίας, θέσεις εργασίας κ.α.