PDA

Εμφάνιση Πλήρους Έκδοσης : Ερώτηση για φαρμακευτική αγωγή και παρενέργειες



Pavlos
16-02-2011, 12:48
Καλημέρα σε όλους. Εδώ και 5 μήνες διαγνώστηκα με διπολική διαταραχή τύπου 1 (νομίζω έτσι τι λένε) πράγμα το οποίο με ταλαιπώρησε αρκετά τα τελευταία 9 χρόνια της ζωής μου και ειδικά στις σπουδές μου. Θα ήθελα να κάνω μια ερώτηση σχετικά με τη φαρμακευτική αγωγή. Ο γιατρός που με παρακολουθεί μου έχει αρχίσει φαρμακευτική αγωγή με το lamotrix το οποίο σε βάθος χρόνου με έχει βοηθήσει αρκετά μαζί με ψυχανάλυση η οποία με έκανε να καταλάβω αρκετά πράγματα και να βελτιώσω την ποιότητα της ζωής μου. Τις τελευταίες 10 μέρες ο γιατρός μου μου χορήγησε το abilify που να πω την αλήθεια με έχουν ανησυχήσει αρκετά οι παρενέργειες. Αυτές είναι θολή όραση, πονοκέφαλος και ζαλάδα, ναυτία, δυσκολία στο να κινούμε και έλειψη ενεργητικότητας καθώς και αδυναμία συγκέντρωσης εύκολη κόπωση και εύκολη απώλεια μνήμης. Αυτά τα συζήτησα με το γιατρό μου και μου είπε να κάνω υπομονή ακόμα λίγες μέρες αλλά εγώ έχω το κακό να με τρομάζουν οι παρενέργειες των φαρμάκων και να μην έχω καθόλου υπομονή :D . Υπάρχει κανείς που να παίρνει το abilify και να θέλει να μου πει τις εμπειρίες του σε σχέση με αυτό; Πότε θα σταματήσουν αυτές οι παρενέργειες γιατί πηγαίνω γυμναστήριο εδώ και 4 μήνες το οποίο με έχει βοηθήσει πάρα πολύ αλλά τώρα με τη ζαλάδα και την αδυναμία κίνησης δεν μορώ να πηγαίνω και δε θέλω να μη γυμνάζομαι. Ευχαριστώ που κάνατε τον κόπο να το διαβάσετε και για τις απαντήσεις σας :) .

amelie74
16-02-2011, 13:50
καλως ορισες Παυλο.
οι περισσοτερες παρενεργειες-οπως η θολη οραση- οντως περνανε μετα απο καποιο χρονικο διαστημα.
κανε μια υπομονουλα:)
εγω δεν παιρνω abilify ως σταθεροποιητη,αλλα zyprexa,παντως το abilify,θεωρειται απο τα καλυτερα αντιψυχωσικα/σταθεροποιητες.
οσο για τις παρενεργειες που τυχον δεν υποχωρησουν,εγω το εχω φιλοσοφισει ως εξης.
"ας εχουμε και καποιες παρενεργειες,προκειμενου να εχουμε τις ενεργειες":)

Pavlos
16-02-2011, 19:39
amelie74 ευχαριστώ για την απάντηση. Οι παρενέργειες πάντα με φοβίζουν. Δε θέλω να διορθώσω κάτι και ταυτόχρονα να χαλάσω κάτι άλλο υποβαθμίζοντας την ποιότητα της ζωής μου. Θέλω να μπορώ να βγάλω δίπλωμα για αυτοκίνητο, να αθλούμαι, να ζήσω μια φυσιολογική ζωή κ.α. Από ότι μου είπε ο γιατρός το lamotrix μου έχει δώσει σαν σταθεροποιητή διάθεσης. Όλα αυτά που είπα είναι βέβαια ανησυχίες και μάλλον ανεδαφικές για το μέλλον για αυτό καλύτερα τα αφήνω τώρα για να μην αγχώνομαι γιατί δεν είναι η ώρα τους τώρα για να τα σκεφτώ :) . Στα του παρόντος ξέχασα να πω πριν (παρενέργειες βλέπετε :D ) οτι αυτή τη στιγμή έχω καταφέρει να τελειώσω όλα τα μαθήματα της σχολής μου και μου έχει μείνει η πτυχιακή εργασία την οποία έχω φτάσει αυτή τη στιγμή στη μέση. Όμως τώρα που λέω δόξα το Θεό με τις απώλειες συγκέντρωσης και μνήμης δε μπορώ να κάνω δουλειά. Αυτό είναι το μεγαλύτερο προβλημά μου τώρα. Δεν είμαι και της υπομονής :) Σας κούρασα πάλι με τη λογόροιά μου (είδατε τι μαθαίνω ε; ;) ).

amelie74
16-02-2011, 20:06
Παυλο καθολου δεν μας κουραζεις!
αν δεις τι κατεβατα εχω αραδιασει εγω με τα δικα μου προβληματα,θα καταλαβεις οτι τα περισσοτερα μελη εδω μεσα ειναι προθυμα να μας ακουσουν(διαβασουν),να μας στηριξουν και να "ανεχτουν" την λογοροια μας :)

παντως το γεγονος οτι παρα τις δυσκολιες σου καταφερες να τελειωσεις ολα σου τα μαθηματα ειναι σημαντικο!
παρα πολυ σημαντικο!
αυτο και μονο λεει απο μονο του πολλα!
παρα πολλα!

υ.γ.ουτε και γω ειμαι της υπομονης!οταν θελω να κανω κατι το θελω "εδω και τωρα".
λες να ειναι και αυτο γνωρισμα των διπολικων ή του χαρακτηρα μας?

Pavlos
16-02-2011, 20:52
Νομίζω περισσότερο της τελειομανίας μας:) ( για μένα τουλάχιστον δηλαδή).

Pavlos
17-02-2011, 14:44
Καλησπέρα και πάλι. Ενημέρωσα το γιατρό για τις παρενέργειες και μου είπε να χαμηλώσω τη δόση του abilify σε 10mg ανά δύο μέρες. Από την άλλη οι γονείς μου είναι κάθετα αντίθετοι με τα φάρμακα αφού και ο γιατρός τους είπε ότι θα πρέπει να τα παίρνω μια ζωή. Η μάνα μου ειδικά φοβάται οτι με το abilify που με έκανε σχεδόν σαν κοτόπουλο αν συνεχίσω έτσι δε θα μπορέσω να βρω μια δουλειά και να έχω μια φυσιολογική ζωή. Εδώ να πω ότι η μάνα μου έχει και αυτή πιο απότομες συναισθηματικές μεταπτώσεις από μένα και η ψυχολόγος μου που την ενημέρωσε μου είπε ότι για δύο ώρες δεν μπόρεσε να αρθρώσει κουβέντα και η σκέψη της πήγαινε απο το ένα θέμα στο άλλο γρήγορα. Πάντως προσπαθώ να είμαι αισιόδοξος αφού κανένας δεν μπορεί να προδικάσει το μέλλον του. Αυτά για σήμερα αν θέλετε υπόλοιπα αύριο :D

amelie74
17-02-2011, 19:24
Η μάνα μου ειδικά φοβάται οτι με το abilify που με έκανε σχεδόν σαν κοτόπουλο αν συνεχίσω έτσι δε θα μπορέσω να βρω μια δουλειά και να έχω μια φυσιολογική ζωή.

τι μου θυμιζει?τι μου θυμιζει?
και μενα Παυλο η μητερα μου πιστευει οτι δεν πρεπει να παιρνω τοσα φαρμακα.
το γεγονος αυτο με εξοργιζει αφανταστα,γιατι δειχνει οτι δεν εχει συνειδητοποιησει το μεγεθος του προβληματος μου.

amelie74
17-02-2011, 19:25
Πάντως προσπαθώ να είμαι αισιόδοξος αφού κανένας δεν μπορεί να προδικάσει το μέλλον του. Αυτά για σήμερα αν θέλετε υπόλοιπα αύριο :D
και πολυ καλα θα κανεις να παραμεινεις αισιοδοξος!
τα υπολοιπα αυριο:)

Pavlos
18-02-2011, 12:24
Να πω την αλήθεια σήμερα φοβήθηκα. Στο γυμναστήριο ζαλίστηκα και έπεσα χωρίς να κάνω τίποτα. Τι να πω ο γιατρός μου είπε να το παίρνω τώρα μια φορά ανά δύο μέρες. Αλλά με χαλάει αρκετά. Έχω μπερδευτεί.

elis
18-02-2011, 15:21
πεστου να σου δωσει ακινετον εξουδετερωνει τισ παρενεργειεσ του αμπιλιφαι